Peugeot 205 1.9 Rallye

Představte své 205ky nebo projekty na čem zrovna pracujete

Moderátor: rada

Odpovědět
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Původně jsem chtěl takhle začít až bude víc co ukazovat, ale nakonec kdo ví, kdy by to bylo, tak začnu radši trochu dřív ;-)

Toto fórum jsem objevil před nějakou dobou, když se zdejší admin Milhaus zašel podívat na fórum Papírové modelářství v souvislosti se zpracováním papírového modelu Peugeotu 205. Jako už tehdy majitel jednoho kusu jsem nabídl spolupráci a přehled v oboru, nicméně to vzhledem k absenci dalšího konstruktérského článku nikam nedospělo. Možná jednou, až bude čas a podaří se dokopat rozdělané projekty.

Fórum jsem do té doby několikrát navštívil a časem (loni v srpnu) se i zaregistroval. Časová vytíženost je ale moje druhé jméno, takže to, co mělo přijít v srpnu, nastává až teď, když jsem k tomu byl tak trochu dokopán:)

Dost bylo o lidech, tak začneme konečně s tím autem 8-)

V roce 2005 přišla do rodiny kvuli vytíženosti nutná potřeba druhého auta. A protože je u nás auto skoro součást rodiny, nemohlo to být jenom tak něco. Zvlášť s mou zálibou ve starších autech. Když jsem pak našel inzerát na "Peugeot 205 1.9 Rallye", fotky mě naprosto uchvátily. Tolik prozíravosti, abych si je poukládal, jsem zase neměl, takže následuje pouze text. Nemaje tehdy tušení, v jakých všech edicích se vůbec dvěstapětky vyráběly, nezkoumal jsem tehdy ani původnost stavu. Co ale zaujalo na první pohled a o původnosti jsem silně pochyboval, byl vyřezaný lev z červené fólie, přilepený spolu s nápisem PEUGEOT ve stejném stylu v horní polovině zadního skla. Klidně budu za blázna, ale k autu to sedlo jako z výroby a mě se to hodně líbilo:) Co už se mi tolik nelíbilo byla dvojitá koncovka výfuku, zvednutá nahoru, neseříznutá. Ale Laityng na druhou stranu není až takový no-name a nakonec pedály měly hliníky téhož loga, tak sem si časem zvyknul:)

Prodejce (okres Hradec Králové) byl tehdy druhý majitel (když nepočítám dovozce), před ním už figuruje v papírech jenom muž z Berlína, který si ho v listopadu 1991 koupil od SEWE Fahrzeugverkauft GmbH. A v lednu 2001 ho prodal do Čech.

Domluva netrvala dlouho, zato cesta do bazaru omrknout budoucí náplň dlouhých letních dní nebyla krátká. Ale vyplatilo se. Zvuk byl opravdu díky krátkému tlumiči dost syrový, člověk měl ale pocit, že opravdu sedí přímo u toho :m: Provozně se zdál v pořádku, po korozi ani stopa, motor v pořádku, nebouraný a udržovaný. No za 24 444,- nebylo co řešit:)

Jezdil bez dalších investic překvapivě dlouho, až do první nehody. Ne, nebyla to moje chyba:) Na "Dej přednost v jízdě" se holt občas musí i zastavit. To moje mamka věděla a taky to udělala. To maník dojíždějící do křižovatky k před ním stojícímu autu už tak jasno neměl a bylo podělané. Nárazník (Gti) včetně spoileru (Gti) K.O., podlaha zaražená dovnitř i se zadníma dveřma. Dveře už se zachránit nepodařilo a protože zaměstnanec autoservisu tvrdil, že to sklo nebude vyndávat, bylo po samolepce :cry: No příště budu chytřejší :roul: Dveře nové, nárazník nový (ne Gti) stejně jako spoiler (taky ne Gti), podlahu se podařilo vytáhnout. Spoiler samozřejmě nebyl na takový výfuk připravený a mechanikovi to bylo jedno, takže jak ten plast uřezal, tak to zůstalo. No řekl jsem si, že stejně budu shánět jiný, takže co na tom sejde. A tady se blíží doba, kdy jsem tu byl poprvé :Merci:

Z té doby jsou i první fotky. Auto bylo už z bazaru na původních plechových 14" černých Michelinech s originál poklicema. Osobně se mi to k tomu nehodilo, takže poklice zůstávají v garáži. Stříbrná a bílá mi prostě nejde dohromady. Následuje fotka z výměny kol ze zimních na letní. Je tam hned několik zajímavých detailů.
Obrázek

Předně tam už na první pohled nesedí ty Gti lemy. Osobně mám podezření, že byly vyměněné za originály. Ostatně na blatníku byly zalepené díry pro lemy až dole a to na obou stranách. Přední spoiler naopak z Rallye velmi pravděpodobně bude, díry pro mřížky nejsou vyřezávané dodatečně. Tahokov, který je původně vyplňoval, "schopně" přilepený bodově černým silikonem, bylo to první, co sem vyloupl :roll:

Střešní okno jsem původně považoval za originál, ale po úkonu, který přijde k popisu pozděj, vím už téměř jistě, že ve fabrice by měli s rozbrušovačkou určitě přesnější ruku :ehm:

Kapota samozřejmě původní není.
Obrázek

Nasávání je funkční (laminát, pravděpodobně domácí výroba, ale vypadá technologicky dost podařeně), což už nelze říct o jamkách pro tlumiče, které jsou tam opravdu jenom na "parádu".

K dekálům jen tolik, že ty na fotce originální samozřejmě nejsou.
Obrázek
Už to, že pruhy nelícují, je jasný důkaz. Co mě ale utvrdilo stoprocentně, bylo nalezení originálu na masce pod tím co je na fotce :!: Takže maska je taky z Rallyečka :slint: K přelepení zřejmě majitele vedl fakt, že originál byl jenom na dvou žebrech. Mračítka jsou taktéž laminátové.

Kdo si všiml čehosi bílého s pneumatikou na fotce kapoty, má bod:) Jako kola pro letní penumatiky jsem zvolil dobře známý typ, od kterého jsem sehnal z inzerátu čtyři kousky ve stříbře.
Obrázek

Stav nebyl nejlepší, jeden byl od obrubníku hodně sebraný. V lakovně si ale poradili, takže tady jeden reprezentativní vzorek
Obrázek

Ke kolům byly i krytky, už tehdy mi přišlo trochu málo nechat je jenom bílé, takže obrys lva je v stříknutý správnou červenou. Trvalo mi ale tak dlouho vymyslet jak to provést efektivně, že se na fotku nedostaly. Napravíme příště. Původní majitel neměl lemy, takže při silniční kontrole měl pravidelně problém. Dospěl jsem brzy k závěru, že bude lepší mít věci předpisově, takže jsem si je nechal dopsat do techničáku (což ne že by našim kontrolorům povinné výbavy bránilo v poznámkách na téma "to tam nemohl nikdo povolit" a "proč to není i v malém techničáku" :roll: :roll: :roll: ).

Zezadu mám jenom jednu fotku, zato s krásnou přírodní harmonií :m:
Obrázek

Výfuk je tam trochu viditelný (jo, vim jak to vypadá), dveře jsou z nějaké běžnější verze a jak to tak chodí, lak nebyl nic kvalitního. Prostě když zapršelo, byla vzadu pod autem bílá kaluž :ehm: Na fotce je taky pěkně vidět to, co mi pije krev už hodně dlouho a to je ta krytka stěrače. Už sem sehnal dvě, obě stejné a kupodivu ani jedna tam nejde narvat :roul: Při podrobném zkoumání je vidět i zadní plato s pořádnýma dírama, roletkama a dodo brzdovým světlem. Světlo nikdy nefungovalo, na roletkách je lev (ne ten od Peugeotu, ale fakt barevný lev :m: ), ovšem ty pozbyly smyslu se starýma dveřma, kde byly háčky. Brzdové světlo nikdy nesvítilo a repráky byly hodně špatné, takže obojí už je mimo auto.

S interiérem začnu u dveří.
Obrázek

Předpokládám, že zrcátka s pákou byly pro předchozího majitele řešením, jak si v zimě nastavit zrcátko, aby nemusel točit kličkou od okna. To je navíc vyřešené stahováním v elektrice, což bylo nějakou dobu velice pohodlné. Než se to začalo chovat jak počasí ve Vietnamu. Zavírat okno spolujezdce z jeho dveří v plném provozu by nebylo v případě nouze bezpečné, takže jsem to přestal používat :ehm:

Interiér je zato kompletně z Rallyečka. Pokud vím.
Obrázek
Obrázek

Sedadla jsou nabeton původní, lepší fotka už nebude, protože slunce, čas a používání udělalo na materiálu svoje. Přední sedadla vypadají ještě dobře, ale řidičovo se za chvilku na levé straně neúnosně rozervalo. Zadní opěradlo bylo nahoře vypálené až skoro na kost, takže je přehozené černou dekou. V současné době už je přečalouněno a popoháním realizaci vyšívaných PTS log na opěradla. Kdyby někdo taky chtěl, tak pak dám vědět jak to dopadlo ;-)

K technickému stavu asi tolik, že postupně došlo na přetěsnění motoru, opravu občas zlobícího čtvrtého válce, výměnu rozdělovače, výměnu pravé přední poloosy včetně všeho kolem (prostě roztržená manžeta a co se stane, když se na to nepřijde :ehm: ) a nové výfukové potrubí od svodů až k tlumiči (na ten taky pozděj došlo) včetně katalyzátoru (byl prázný, což mě nepřekvapilo :m: )

Etapu uzavírá fotka na letních pneumatikách, která je asi to nejreprezentativnější, co jsem vyhrabal:)
Obrázek
Naposledy upravil(a) yvan dne 12 říj 2012 12:48, celkem upraveno 1 x.
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Technika je pěkná svině, takže než sem si tento příspěvek stačil zálohovat, tak sem o něho přišel. To to pěkně začíná :roul: No takže znovu a lépe.

Rez, co vykukuje na fotkách výše, nakonec vykvetla do netolerovatelných parametrů. Karosář to sice opravil, ale za 14 dní si to musel zopakovat a potřetí už sem mu to tam vozit nechtěl. Někdy se prostě nedaří. Každopádně myšlenka na celolak byla silná, takže došlo na kompletní rozborku. Po vyvaření dírek a těch blatníků, odřezání přebytků a sehnání dílů (díky Kenny za nárazník se spoilerem a za všechno ostatní) došlo na lak. Samozřejmě bílá jako předtím. Chvilku sem zvažoval žluté rallyečko, ale pak vyhrál zdravý rozum (celolak se týká vnějšku a neměl bych nervy natírat všechno viditelné na žluto) a nechuť chodit s papírama po úřadech :ehm: Lak dostaly taky mřížky do spoileru (co by to bylo za rallyečko :slint: , ale ta cena...). Když už se mi ten Gti nárazník podařilo sehnat, rozhodně bych do něho neřízl. Původní výfuk sem ale nechtěl, takže sem vybral nový. Opět Laityng, tentokrát ale jedna koncovka, rovná, 80mm průměr, tlumič 400mm. No napasovat ho pěkně do spoileru je celodenní záležitost. Ten starý už bych tam nevrátil.
Obrázek

Po výměně teda takto
Obrázek

Zespodu je jasně viditelná další slabina auta, zadní náprava. Bubny už dosloužily a mám domluvenou kotoučovou, takže zatím zůstala jak je.
Obrázek
Obrázek

Uvnitř v interiéru pouze broušení a natírání, rez odstraněna, ale komplet nová barva to není. Jediný celonový povrch je v kufru, který spadal do mých představ o celolaku, protože sem se odmítl smířit s tím, že bych to železo zakryl a lak by tudíž nebyl potřeba. Sice na to dno něco položím, ale kdybych nemusel, líbilo by se mi to víc :slint:
Obrázek

Na fotce to není vidět, ale v lakovně mi roztrhli na zadním skle fólii. Vzhledem k tomu, že je taky zevnitř poprášená lakem a vypadá to blbě, je přímo zralá na výměnu. No uvidíme časem, až to rozdýchám.

Z interiéru už mám jenom dvě fotky.
Obrázek
Obrázek

Tam opravdu žádná věda. Přišel sem na kloub náhodné funkčnosti stahování oken (kabely protažené špatnou dírou v kastli, takže se prořezávaly; prostě nesprávnej otvor :m: ) a komplet úprava audia. Vzhledem k tomu, že je zadní plato často venku, není zezadu zvuk. Takže sem do sloupků přidal další pár repro a bylo vyřízeno. Ruku v ruce s tím se mi taky podařilo vrátit do původního zapojení ten bastl, co tam zůstal po minulém majiteli. Kabely sem poopravoval kde se dalo, konečně se zdá, že bude všechno fungovat.

Vepředu u motoru žádné velké změny. Z té doby jenom jedna trochu horší fotka
Obrázek

Kolem blatníků obroušeno, odrezeno, natřeno. Spíš provizorně. Blbě se to dělá, když je motor venitř. Nad motorem ale už na změnu došlo a sice kapota nemá jenom nový lak, ale už taky nemá ty dvě plastové blbosti po stranách.
Obrázek

Tak to byla fáze před složením. Teď už je to zase o kousek dál, takže o tom snad brzy. Záleží jak bude příležitostně auto venku, abych nadělal fotky :arrow:
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Vzhledem k tomu, že krom výměny pár plastů za neprasklé už v interiéru plánuju jenom jednu malou změnu, udělal sem dneska pár fotek skoro finální verze interiéru :car:

Na dveřích oproti dřívějšku černá fólie na sloupku; dveře toho času ještě bez zrcátek
Obrázek

Vzadu po dlouhé době krásně bílo (až na tašku s výbavou teda)
Obrázek

Zadní plato strašně chytá prach a bordel. No dlouho sem ho nevysával a furt sem ho někam nosil, takže potřebuje trochu pouklidit. Nápis Peugeot nachystaný na zadní dveře.
Obrázek

V interiéru jedna velká změna. Sedačky s novým čalouněním. Toho se taky týká ta malá změna, chybí totiž vyšívané logo PTS na opěradla. Ale na všem děláme. Fotky trochu zkreslují, sedadla sou spíš černé než šedé. Koberec sice v reálu tolik nezáří, ale s ohledem na ty kýble vody hnědější než fernet (fakt nevim kdo tam kdy co vylil spolujezdci pod nohy :roul: ) by klidně zářit mohl. Pásy samozřejmě vyprané :slint:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Poslední fotka shrnuje dnešní práci (mimo jiné samozřejmě). Lepidlo na autoskla ve mě opravdu zanechalo hluboký technologický zážitek. Takže střešní okno (byť nepůvodní, ale naštěstí je ta klička správně červená :m: ) je na svém místě
Obrázek

Příště snad už fotky s komplet exteriérem.
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Dnešní postup byl v podstatě pouze leštění přelakovávaných částí, zítra snad dodělám zbytek. Druhá věc, kterou jsem zrealizoval, byla instalace RZ. Je to v podstatě velmi jednoduchá věc, ale o to složitější je výběr podložek, zvlášť pokud je člověk trochu blázen :m: Že tam nebudou černé, které jsem měl dřív, mi bylo jasné hned. Ale ten zbytek už byl na dlouhé přemýšlení. Tuningové metalizované drahé hrůzy jsem zavrhl hned, výběr jsem zúžil na červenou rallye barvu a modrou. Pěknou modrou aby člověk pohledal, takže jsem hledal červenou. Ta nebyla toho času nikde skladem, takže jsem si to nechal ještě projít hlavou. Nakonec mě napadla, jak jinak, bílá :slint: A problém byl na světě.

Bílých podložek se totiž na internetu zrovna neválí v každém shopu tolik, že bych je mohl přehazovat vidlema. Našel jsem jenom dva obchody, kde se dají sehnat, z toho jeden byla reklamní agentura, která nabízela s potiskem. No objednal jsem nakonec u OB Autodíly, pro jistotu hned čtyři kusy. Za tu cenu, pro jistotu...

Vypadají krásně, ale pozornému oku neunikne, že jim chybí něco, co by jim chybět nemuselo :m:
Obrázek

Reklamní plocha u mě tedy nemohla zůstat bez využití. Nakonec pruh 19x520mm je dost. Takže jsem si trochu zopakoval grafiku a vyplodil jsem pruh, který jsem, si nechal vytisknout u nás v reklamce. Cena 37,- za čtyři pruhy (kdyby náhodou) se mi zdá akorát. Na foto už pouze dva
Obrázek

V ceně je taky základní laminace. Přece jenom je to namáhané, často umývané a tenké.
Obrázek

Černé orámování je tam jenom proto, abych věděl, kde řezat. Samozřejmě jsem to tam nenechal. Takže výsledek.
Obrázek

Nakonec na autě.
Obrázek
Naposledy upravil(a) yvan dne 12 říj 2012 12:50, celkem upraveno 3 x.
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Tak, doba pokročila, pomalu ale jistě se dostáváme k dekálům. Jako první je na svém místě to, co je na první pohled nejvíc na očích a sice pruhy na přední masce. Takže tři pruhy 175mm, tištěné, s UV laminací. Odlesky zkreslují barvy, ale aspoň je vidět, že se to leskne :m:
Obrázek

Lepení bylo trochu nervák, prostřední sem udělal asi napotřetí :bas: Na fotce to vypadá, že sem se moc netrefil, ale fakt to mám rovně :ehm:
Obrázek

Pozice je podle známého nákresu a sedí přesně, takže takto
Obrázek
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Tak po roce to tu trochu oživím.

Interiér je kompletní. Všechno funguje, všechno svítí, doufám, že to dlouho vydrží :ehm: Ze tři potmě.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vím, kontrolka vlevo by svítit neměla. Mám špatný čidlo, takže případný problém se projeví tím, že to zhasne. Píšu si na seznam "Doladit za běhu". S tlačítkama stahování oken jsem tak dlouho vymýšlel jak to upravit, až jsem zůstal u originálního řešení. Otvor pro žárovku v rozptylovém plastu je dost malý, sedí tam tzv. mikrožárovka, 12V, 0.5W, 60-70mA, rozměr cca. 4x11mm, drátové vývody. K sehnání v lepším elektru, v obchodech se součástkama a nebo v železničním modelářství. Než se mi je podařilo sehnat, tak jsem zkoušel i budíkové 1.5W a hřeje to hodně moc, takže tudy určitě ne. I když vyhřívané tlačítka by byly luxusní :fran:

Do kufru sem dal kobereček, klasický zátěžový, černý s bílými vlákny. Prolisy kufru srovnány pruhy tvrdé gumy nalepené zespodu na koberec. Jde až pod sedačky, kde díky tomu nesvítí nad sedákem bílý lak :bas: a na místě ho drží originál špunty. Fotka má celkem rezervy v kontrastu, naživo to tak neřve a ten koberec je o dost tmavší. Do zadních sloupků přišly menší reproduktory, takže to hraje zezadu i bez plata.

Obrázek

Když jsme u zvuku, už je poštelovaný výfuk do spoileru. Možná se zdá moc venku, ale při pohledu shora přesahuje nárazník jenom tou zkosenou částí koncovky.

Obrázek

Obrázek

Ano, mám prasklou mlhovku. Ale svítí, takže je další položkou na výše uvedeném seznamu, hned pod nestejnýma předníma bilnkrama.

Taky mě přestal otravovat ten zadní stěrač. Logickým pochodem "když nesedí krytka na stěrač, bude sedět druhá - když nebude sedět druhá, bude sedět třetí - když nebude sedět třetí, je to holt stěračem" (ne, tak blbý nejsu, ale prostě jsem s sebou neměl ty co už jsem měl, když sem bral ty další :m: ) jsem vyměnil stěrač za originál Valeo. Byl trochu orezlý, takže současně s předníma jsem je zrestauroval.

Obrázek

A pomalu taky dochází na to, co dělá Rallyečko tím čím je. Lemy už jsou na místě, takže zbývají samolepky. Za řezané dekály patří velké díky Venkovakovi. Zatím pouze ledvinky :slint:

Obrázek

Obrázek

Samozřejmě podle nákresu.

Obrázek

I když napravo by to vycházelo až do víčka, takže je tam mírný posun.
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Peugeot 205 1.9 Rallye

Příspěvek od yvan »

Tak dekály jsou na místě, čímž je auto v podstatě hotové. Kromě teda těch pár detailů bez vlivu na funkci, které se vyřeší kdyžtak za běhu. Od pondělka má STK, prošel zcela bez problémů pouze se dvěma drobnými závadami (malá koroze kotouče - rok stál v garáži a cosi povrchového na nosném rámu), takže všechno OK.

Vzadu teda takto,

Obrázek

detail :slint: ,

Obrázek

Obrázek

blatník levý

Obrázek

a předek, hotový už delší dobu.

Obrázek

Nevím, čím to je, ale podle nákresů mi vzadu někde půl centimetru lítá :myslim: Nápis mám 265, ale vpravo od něj je 65. No co už.

Obrázek

Plameny sedí podle nákresu v pohodě.

Obrázek

Jak bude čas a prostor, tak ještě cvaknu nějaké komplexnější.
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Odpovědět