Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Moderátor: rada
Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak jsem se rozhodle za Vas aspon v kratkosti seznamim s projektem nakterem delam uz cca rok a pul. Jedna se o Peugeot 205 GTI osazeny body kitem firmy Gutmann. Puvodni plan byl sehnat "siroke blatniky" a osadit jimi moji civilni 205 GTI. Po docela dlohem hledani se naskytla prilezitost koupit zminovany kit. Problem byl ze "soucasti" kitu byla i cela karoserie 205 GTI a majitel trval na prodeji pouze kompletu body kit + karoserie takze nakonec se z Horaždovic nevezlo jen par laminatovych dilu ale "cela" 205.
Tim zacala se nastartovala prvni vize a to stavba druhe "pekne" GTI. Karoserie byla v luxusnim stavu, predchozi majitel si s ni opravdu vyhral a po strance technicke nebylo treba moc veci resit. Doslo novemu antikoroznimu nastriku spodku a pomalu jsem zacal shanet dily, ze kterych mela vzniknout jedna moc pekna 205.
Zlom nastal nekdy na podzim 2006, kdy jsem trosku zmenil pohled na auta jako takove a zcalo me to tahnout k zavodum a zcela zmenil smer praci na Gutmannove karoserii... Pracne nastrikane BODY 930 bylo ze spodku auta uplne odstraneno, za sve vzaly taky veskere tlumici hmoty a antikorozni nastriky ktere provedli jeste ve Francii. Byly toho bordelu nakonec skoro 2 kybly :) Po ocisteni jsem se vrhl na provarovani vsech moznych spoju karoserie, aby se stala tuzsi a nezacala se po projeti nekolika RZ rozpadat. Dalsim logickym krokem byla instalace ochranneho ramu. Nekolik telefonatu, zjistovani moznosti...a prvni lednovy tyden 2007 se vyvareny skelet odvezl ke Zdeňovi Nemcovi (NC Power Fryšták), domluvilo se jaky presne ram bych rad, kde ma byt jaka vzpera, specifikovala se uprava ulozeni sedacek a modifikace prahu pro pouziti servisnich stojek. Ubehly 4 pracovni dny a ja si jel pro hotovou vyramovanou karoserii. Zdeňa odvedl luxusni praci a z 205 zaril nadherne zpracovany ram dle FIA s vyrobnim cislem 001/2007.
Prace pokracovaly shanenim dalsich a dalsich dilu. Nektere se kupovaly nove, jine se repasovaly starsi. Podarilo se sehnat motor Mi16 s velice malo najetymi kilometry. Ujasnovaly se otazky brzdy, podvozku, prevodovky atd.
Nekdy prace postpovaly rychleji, nekdy stagnovaly...
Mame rok 2008 a auto je ve fazi "tesne pred" :) Behem pristiho tydne bych rad nahodil motor a auto odvezl opet K Němcům, kde budou vyrobeny na míru závodní svody a pravděpodobně i lyžina pod motor.
No a pak už nastanou první oživovací pokusy :)
Nakonec tech-info:
Peugeot 205 GTI - úprava pro rally
Karoserie:
odstrneny tlumici hmoty
provareny skelet karoserie
laminatova kapota
laminatove viko kufru
sklenene okno vika kufru nahrazeno lexanem
rám NC Power dle FIA "J"
upraveny prahy pro pouziti servisnich podper
upraveno ulozeni sedacek
zavareny sibr + instalace vetraci kaplicky
body kit firmy Gutmann
Podvozek a brzdy
V soucasnosti tlumice Koni Sport, ktere budou nahrazeny zavodnim podvozkem AVO SUSPENSION
Brzdy kotoucove na obou napravach, Predni pouzity z vetsiho auta, kotouce 283x26mm, zadní původní
V planu - predni naprava 6ti pistkove brzdice TAROX
Hydraulicka ruční brzda
TILTON - ventil pro regulaci brzdneho tlaku na zadni naprave
Rozsireni rozchodu pomoci podlozek +30 mm na kazde strane
Brzdove rozvody GOODRIDGE
Interier
Sedacky BIMARCO EXPERT s homologaci FIA
6ti bodove pasy SECURON s homologaci FIA
Volant Tazio Corse
Pristrojova deska - cerny flock + carbon + hlinik
Hasici pristroj LIFELINE Zero2000
6ti polovy odpopjovac baterie
Karbonove vyplne dveri
Motor
Xu9J4Z 108 kW prozatim v seriove podobe, pouze nova tesneni, loziska kliky a ojnicni loziska
(pristi rok programovatelna ECU + dalsi úpravy, predpokladany vykon cca 200 ihahaku)
Odlehceny setrvacnik
Tvrde silentbloky ulozeni motoru a prevodovky
Vyfukovy systém 63mm, koncovy tlumič OMP sk.A, svody NC POWER
Sump baffle - prepazky proti odlevani oleje v zatackach - podle Peugeot Sport
Prevodovka
BE3 preskladana pro vhodnejsi odstupnovani rychlostnich stupnu
LSD diferencial QUAIFE
keramicka spojkova lamela OMP
pritlacak spojky OMP (+30%)
razeni lanovody - radici paka umistena u volantu
no takze asi ta... az to zavrci dam vedet.
tady par fotek z posledni doby
Tim zacala se nastartovala prvni vize a to stavba druhe "pekne" GTI. Karoserie byla v luxusnim stavu, predchozi majitel si s ni opravdu vyhral a po strance technicke nebylo treba moc veci resit. Doslo novemu antikoroznimu nastriku spodku a pomalu jsem zacal shanet dily, ze kterych mela vzniknout jedna moc pekna 205.
Zlom nastal nekdy na podzim 2006, kdy jsem trosku zmenil pohled na auta jako takove a zcalo me to tahnout k zavodum a zcela zmenil smer praci na Gutmannove karoserii... Pracne nastrikane BODY 930 bylo ze spodku auta uplne odstraneno, za sve vzaly taky veskere tlumici hmoty a antikorozni nastriky ktere provedli jeste ve Francii. Byly toho bordelu nakonec skoro 2 kybly :) Po ocisteni jsem se vrhl na provarovani vsech moznych spoju karoserie, aby se stala tuzsi a nezacala se po projeti nekolika RZ rozpadat. Dalsim logickym krokem byla instalace ochranneho ramu. Nekolik telefonatu, zjistovani moznosti...a prvni lednovy tyden 2007 se vyvareny skelet odvezl ke Zdeňovi Nemcovi (NC Power Fryšták), domluvilo se jaky presne ram bych rad, kde ma byt jaka vzpera, specifikovala se uprava ulozeni sedacek a modifikace prahu pro pouziti servisnich stojek. Ubehly 4 pracovni dny a ja si jel pro hotovou vyramovanou karoserii. Zdeňa odvedl luxusni praci a z 205 zaril nadherne zpracovany ram dle FIA s vyrobnim cislem 001/2007.
Prace pokracovaly shanenim dalsich a dalsich dilu. Nektere se kupovaly nove, jine se repasovaly starsi. Podarilo se sehnat motor Mi16 s velice malo najetymi kilometry. Ujasnovaly se otazky brzdy, podvozku, prevodovky atd.
Nekdy prace postpovaly rychleji, nekdy stagnovaly...
Mame rok 2008 a auto je ve fazi "tesne pred" :) Behem pristiho tydne bych rad nahodil motor a auto odvezl opet K Němcům, kde budou vyrobeny na míru závodní svody a pravděpodobně i lyžina pod motor.
No a pak už nastanou první oživovací pokusy :)
Nakonec tech-info:
Peugeot 205 GTI - úprava pro rally
Karoserie:
odstrneny tlumici hmoty
provareny skelet karoserie
laminatova kapota
laminatove viko kufru
sklenene okno vika kufru nahrazeno lexanem
rám NC Power dle FIA "J"
upraveny prahy pro pouziti servisnich podper
upraveno ulozeni sedacek
zavareny sibr + instalace vetraci kaplicky
body kit firmy Gutmann
Podvozek a brzdy
V soucasnosti tlumice Koni Sport, ktere budou nahrazeny zavodnim podvozkem AVO SUSPENSION
Brzdy kotoucove na obou napravach, Predni pouzity z vetsiho auta, kotouce 283x26mm, zadní původní
V planu - predni naprava 6ti pistkove brzdice TAROX
Hydraulicka ruční brzda
TILTON - ventil pro regulaci brzdneho tlaku na zadni naprave
Rozsireni rozchodu pomoci podlozek +30 mm na kazde strane
Brzdove rozvody GOODRIDGE
Interier
Sedacky BIMARCO EXPERT s homologaci FIA
6ti bodove pasy SECURON s homologaci FIA
Volant Tazio Corse
Pristrojova deska - cerny flock + carbon + hlinik
Hasici pristroj LIFELINE Zero2000
6ti polovy odpopjovac baterie
Karbonove vyplne dveri
Motor
Xu9J4Z 108 kW prozatim v seriove podobe, pouze nova tesneni, loziska kliky a ojnicni loziska
(pristi rok programovatelna ECU + dalsi úpravy, predpokladany vykon cca 200 ihahaku)
Odlehceny setrvacnik
Tvrde silentbloky ulozeni motoru a prevodovky
Vyfukovy systém 63mm, koncovy tlumič OMP sk.A, svody NC POWER
Sump baffle - prepazky proti odlevani oleje v zatackach - podle Peugeot Sport
Prevodovka
BE3 preskladana pro vhodnejsi odstupnovani rychlostnich stupnu
LSD diferencial QUAIFE
keramicka spojkova lamela OMP
pritlacak spojky OMP (+30%)
razeni lanovody - radici paka umistena u volantu
no takze asi ta... az to zavrci dam vedet.
tady par fotek z posledni doby
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Aktualní foto tesne pred startem... zbyva natahnout elektriku od baterky a bude se tocit klickem..Kapota neni jeste usazena a nema nanytovane spony tak trosku odstava ...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak dalsi novinky...neni moc casu tak jdou prace pomalej nez bych chtel. Ve ctvrtek minuly tyden probehl za pritomnosti TomaGTI prvni pokusny start. Nejake nesnaze byly ale vse se zvladlo a auto naskocilo. V patek za pouziti vstrikovacu zapujcenych od toma uz motor bezel jako hodinky. Jevi se prozatim hodne dobre. VOlnobeh bez sebemensiho kolisani..krasne chyta....Aby ne kdyz ma najeto tak malo :)
V sobotu ozivena pristrojova deska, vynulovano pocitadlo kilometru...
Probihaji dokoncovaci prace (fixace kabelu, jejich uschovani do chranicek atd. Zitra bych rad prejel s autem domu do garaze kde je prece jen prijemnejsi a cistejsi prostredi nez v hale v praci.
Foto motoru ..zde bez vahy vzduchu ...
V sobotu ozivena pristrojova deska, vynulovano pocitadlo kilometru...
Probihaji dokoncovaci prace (fixace kabelu, jejich uschovani do chranicek atd. Zitra bych rad prejel s autem domu do garaze kde je prece jen prijemnejsi a cistejsi prostredi nez v hale v praci.
Foto motoru ..zde bez vahy vzduchu ...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak auto je konečně doma. Přejezd z dílny v práci do garáže domů byl sice krátký ale o to intenzivnější zážitek :) :) :) Je to fajn pocit když po cca roce a¨půl ta hromada sroubků a dílů najednou vypadá jako auto a jezdí :) :) :) V čisté garáži vlítnu na dokončovací práce ale nejdřív hlavně umyju ten bordel který na kastli nalítal od kol skrz dveře/nedveře až dovnitř na rám :) :) :) :) Zítra ještě proběhne druhé kolo debordelizace garáže za účelem vytvoření maximálního prostoru kolem mazlíka :) :) :)
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Neni tolik casu kolik bych si predstavoval, ale presto prace pokracuji...Palivove hadice, kabelove svazky, kabely k baterii, odpojovac baterie ...vse nachazi sve misto. Vcera rozebran znova cely predek, vytazen motorovy svazek a navlecen do chranicky. Interier ceka na podlahu a operky pro nohy jezdce a spolujezdce/kyne, je potreba zafixovat trubky hasiciho systemu a nahotovo nahodit palubku. Dneska se bude vrtat snad uz posledni dira do kastle - pro protazeni motoroveho svazku dovnitr k ECU. V prubehu pristiho tydne by mely byt vyrobeny svody (Thanx to SHOTGUN) u Martina Grabijce v Boleslavi. Taky musim konence objednat podlozky pod kola... Zvazuju porizeni kridla ala TOMGTI :), jen mam dilema zda poridit laminatovou nebo celokarbonovou verzi...Auto temre hotove a v hlave plno napadu co a jak mohlo byt (a bude :):) ) jinak :)
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Z anglie dorazil silentblok spodniho ulozeni motoru....Powerflex ho sice v katalogu na 205, 309 a 405 nenabizi ....ale nastesti ten z 306 je naprosto identicky :) :)
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak ..dorazil vzduchový filtr a taky hliníkový plech na podlahu (toto trvalo). Takze program na vikend je opet jasny ...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak zase maly pokrok...temer hotova "podlaha" a operka nohou pro spolujezdce...koupeny nastavce pedalu OMP...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Cim vic se blizi stavba ke konci tim vic se vsecko komplikuje....dodaci lhuty na drobnosti jsou obcas az neuveritelne :) Vyrobu svodu nebudu radeji komentovat :)
No ale at si jen nestezuju ...Dorazily podlozky a veci na saci potrubi :) tak aspon to...svody by mely byt zitra (premyslim kolikate zitra uz to je? :) ) tak drzte palce...
Podložky 35mm.... Samco..Alu trubka...hlinikova flexibilni trubka...
No ale at si jen nestezuju ...Dorazily podlozky a veci na saci potrubi :) tak aspon to...svody by mely byt zitra (premyslim kolikate zitra uz to je? :) ) tak drzte palce...
Podložky 35mm.... Samco..Alu trubka...hlinikova flexibilni trubka...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
sání je hotovo + par dalsich veci...svody nabiraji dlasi zpozdeni...
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Tak dalsi dorbnosti vyreseny ...jisteni kapoty...osazeny 3. dvere...palubka uz je na miste...spolujezdcovo "misto" je dokonceno......
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
tak po dlouuuhem cekani jsou sovody konecne hotove a cestuji na moravu ...takze zitra se zacne auto chysta na jejich montaz :)
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Z 99,9% hotovo.....
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
Re: Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
...v patek probehlo serizeni geometrie a zacinam najizdet prvni kilometry...auto dostalo zimni obuti..podekovani Hasisovi za kanaldekly ktere diky podlozkam vejdou i na velke brzdy :)
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...