Takže aby jste v tom měli jasno, tak se s vámi podělím se svými zkušenostmi. Nastavení se musí dělat pouze při ohřáteém motoru, to znamená, kdy už je teplý i chladič. Potenciometr je přidělán 4 šroubky typu Torx, u jednoho auta mám obyč a u druhého torx s výstupkem uprostřeď (potřebujete speciální bit) Já osobně sem s laborováním kolem nastavení strávil asi 14 dní a ze začátku sem pro lepší přístup sundaval plastové sání mezi filtrem a vstřikem, ale časem sem tam nacpal ruku i bez demontáže
Tak samotné nastavení. Povolíme lechce 4 torxy a zapneme klíčky do druhé polohy (poslední před startérem) Jelikož je motor ohřátý na provozní teplotu, měla by se škrtící klapka skoro dotýkat dorazu (zavřeno) to v jaké poloze se nachází právě přímo ovlivňuje potenciometr a jeho poloha. Když budeme potenciometrem pomalu otáčet, měl by se hýbat krokový motorek a tím hýbat s klapkou. Pokud se při otáčení potenciometrem klapka nehýbe je v háji KROKOVÝ MOTOREK . Správné polohy docílíme tedy, když se klapka blíží k dorazu a je slyšet cvaknutí relátka v motorovém prostoru( spínač volnoběhu ) Pokud nic necvaká tak je v hájí spínač volnoběhu, který je součástí krokového motorku.
Není to sice úplně přesné nastavení, ale 2000 otáček na teplý volnoběh už po tomhle mít nebudete
a teď několik důležitých podmínek: funkční čidlo teploty vody, správně seřízený předstih, dostatečně volné plynové lanko.