Expediční 205

Představte své 205ky nebo projekty na čem zrovna pracujete

Moderátor: rada

Odpovědět
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Expediční 205

Příspěvek od Katza »

Tak jelikož mam teďka neplánovaně trochu času, založim tohle téma. Pochybuju, že bych se k tomu ještě kdy dostal.

Celej nápad vzniknul po shlédnutí filmu Trabantem napříč Afrikou - ještě než projeli Dan Pribáň a jeho parta Jižní Ameriku, Austrálii a Tichomoří. Celá ta myšlenka mě hrozně zaujala a rozhodnutí bylo jasné - cestovat po vlastní ose delší cesty. A jelikož jsem vlastnil za život 5 205 GTI a to auto mi přirostlo tak nějak k srdci, bylo jasné, jaké auto bude základem pro expediční vůz. Samozřejmě GTI to nebylo, ale nejjednodušší, nejlevnější Peugeot 205 1.1 Forever pořízený za 4 000,- Kč v Praze jako nepojízdný - prý nikdo neví proč - jiskru háže, benzín tam jde - asi imobilizér. Při první prohlídce jsem sundal kryt rozvodového řemene a bylo jasno - takže lano a rovnou domu na dvorek.

Původně bylo v plánu sehnat karburátorovou verzi - ale to už jaksi bez šance v téhle době. Až jednou díky členovi Figo, který vlastnil kompletní TU s karburátorem, jsme provedli výměnu za díly na GTI, který zrovna stavěl. Takže moje vytoužená verze se stává skutečností. Následovalo kompletní rozebrání obou motorů - zkompletování jednoho z těch nejlepších součástek - vyčištění, umytí, honování, nové pístní kroužky, přeleštění kliky, udělání hlavy, přetěsnění - no prostě motor do co možná nejlepšího stavu. Nastal však problém kdy vačka z karburátorový verze, která má výstředník na pohon mechanického palivového čerpadla, byla přidřená a vačka z moderní verze tento výstředník nemá. Všechno zachránilo nízkotlaké el. palivové čerpadlo z nějaký 205 - díky vrakovišti - vůbec nevim kde ho ten chlap sehnal.

Pak následovalo odstrojování, vyvařování, broušení, tmelení, lakování atd. Na venek asi auto působí trochu obouchaně, ale nic není prorezlé a vše ošetřené - na krásu se nehraje. Nejvíc mě dostávalo, že do auta pořád teklo - tuto nemilou závadu jsem řešil téměř 3/4 roku - konečně sem našel prasklý tmel u odtokového kanálu pod PP blatníkem - to byla úleva, když tam bylo po pokropení sucho (důsledek po kdysi obdržené ranky na tuto část vozu). Pak velké hraní s elektrikou pro různý dodělávky, vylepšení a hlavně zapojení zapalování přes tachymetrický relé.

Pro lepší představu napíšu heslovitě, co je vše vylepšené vyjma toho, že auto dostalo nové ložiska, tlumiče s horním uložením, ramena, spojovačky s čepama, poloosy, spojku, lanovody, výfuk, výměník topení atd. atd.:
- předělání na karburátor - pro jednoduchost a menší poruchovost (nebo aspoň opravitelnost :-) )
- zadní kotoučová náprava
- chlazené přední brzdy
- GTI posilovač + hl. brzd. válec + kompletní nové brzdové potrubí a repas všech brzd. třmenů
- přední náprava zanechaná původní - možná časem přechod na GTI - uvidíme, jak se bude chovat - řikal jsem si, že pro terén bude lepší - plánuju i zvýšení podvozku, ale to až bude jezdit
- větší chladič z GTI + dvouvrtulová sahara (1. větrák s čidlem v chladiči, 2. vyveden na tlačítko do kabiny) + výměna expanzky z GTI
- GTI budíky komplet funkční i s kontrolkou na sytič :-)
- přídavná dálková světla na střechu (budou na zahrádce)
- přídavné pracovní světlo dozadu na střechu (taky bude na zahrádce)
- silnější alternátor z Peugeotu 306
- kompas, měnič napětí, CB-vysílačka, venkovní teploměr, kontrola palubního napětí (dobíjení)
- výměna vyklápěcího kastlíku spolujezdce za odkládací
- krycí plech pod motor a možná bude i pod nádrž
- tažný zařízení

Tak to jen tak stručně. Na autě se pracuje od dubna 2015 a jelikož mi život přináší různá překvapení, tak snad to bude do konce tohohle roku pojízdné. Asi ne uplně všechno tak, jak chci, ale alespoň aby jezdilo a příští rok dodělávky.

Co chybí: složit interiér, udělat zabezpečení vozu, konstrukce na zahrádku, kryt pod motor, dostrojit motor (vůle ventilů, víčko + palec rozdělovače + kabely a svíčky, dořešit jednu hadici od vody), dorepasovat přední brzd. třmeny, nastartovat a udělat STK :fran:

První cesty budou tak jako tak po Čechách aby se motor zajel a vše se vyzkoušelo. Pak je v plánu přejet rakouský Alpy, další cesta na Nord-Kap - nejsevernější cíp Evropy v Norsku, pak do Casablanky v Maroku a když se jednou zadaří, tak přejet aspoň část Afriky.

Co se týká posádky, tak zatím mám k sobě ještě jednoho blázna, kterej teda jezdí na Varaderu jinak zatím nikdo. Nebo teda nikdo - spousta lidí se hrne, ale až dojde na odjezd, tak čekám výmluvy. Takže kdyby se tu našel někdo, kdo by se svym strojem chtěl taky vrazit bylo by to fajn. Zatím neni žádnej termín, prostě až bude auto ready, našetřený nějaký peníze a čas a nálada (a propustka od manželky :-D ), tak se pojede.

Fotky budu dávat postupně....teďka už zase letim ke svýmu synovi, kterej se právě vzbudil a křičí hlady. Jen tak tak jsem to stihnul dopsat.

edit: kdyby měl někdo nějaký dotazy k předělávkám, úpravám a vylepšením, co a jak sem udělal, vyřešil, nahradil :-) klidně se ptejte - pokud budu schopen, odpovím.
Přílohy
P4180114.JPG
P7250183.JPG
P4180116.JPG
P9200220.JPG
P4210156.JPG
P4210161.JPG
P5040144.JPG
P6180160.JPG
P6200170.JPG
P8220195.JPG
P8220196.JPG
P9190219.JPG
P8280200.JPG
P8280206.JPG
P8280209.JPG
P9050212.JPG
20160430_124855.jpg
20160430_124954.jpg
20160531_180402.jpg
20160612_104752.jpg
20160612_124854.jpg
20160706_143559.jpg
20160706_143720.jpg
20160822_102750.jpg
20160826_091014.jpg
20160826_151139.jpg
20160826_151147.jpg
20160826_151203.jpg
P8150193.JPG
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Expediční 205

Příspěvek od Katza »

...tak zase po době trochu přispěju....kdyby náhodou někdo řešil karburátor :-)

Po složení pořád ne a ne jezdit bez problémů - pořád nějaký cukání, škytání a chcípání....a dlouhý starty....a vysoká spotřeba. Kopec v Černošicích sem myslel, že už ani nedám :fran: . Už sem byl na pokraji zoufalství a nebylo koho se zeptat....Takže jsem šel systematicky:
1. kontrola palivového čerpadla - jelikož sem nastavoval nízkotlaké čerpadlo do původního domku pro vysokotlaké klasickou palivovou hadicí, která zvenku není odolná proti benzínu, tak se mi rozežrala a ty kousky se mi dostaly do nádrže....a plavaly a plavaly a přicpávaly a přicpávaly. Takže nádrž dolu a výplach, nová hadička, který nevadí se koupat v benzínu - pro jistotu i nové čerpadlo.
2. profouknutí palivového vedení + nainstalovaná odkalovací sklenička z Avie - průhledná, aby bylo vidět jestli jde do karbecu dostatek paliva.
3. vyvýšení přepadu oproti karburátoru
4. konečně seřízení předstihu (jelikož je to předělávka z jednobodu bez rozdělovače, tak mi na setrváku jaksi chyběla ryska na předstih - takže jsem si ji tim malym okýnkem musel udělat - práce pro hodináře :-) )
5. se stroboskopem, který ukazuje přesné otáčky seřízení karburátru na 99% přesnosti :m:

...a testovací jízda.......vše super.....10 km bez chybičky........a pak to přišlo.......vyřadim a zdechlo to. Nastartuju a znova chcíp. Prostě nedržel volnoběh, ale vůbec. Jízda v pohodě, ale jak sem se blížil na křižovatku, kde byla červená, tak vytáhnout sytič a doufat. Pře cílem už nepomáhal ani sytič a auto téměř vůbec nejelo.
Po mnoha nadávkách a hrozného vytočení jsem auto zahodil na dvůr a 3 dny jsem s nim nemluvil

......po uklidnění přišlo přemýšlení.....seřizováním klapky šroubem volnoběhu se nic nedělo.....palivo jsem měl jistotu, že mam na 100% dobře....takže......nemá vzduch. Sání bylo z dřívějška vyčištěné a bez problémů......filtr nový, takže tudy ne. Problém byl (jak se zatím zdá) ve volnoběžné trysce karburátoru, kterou jsem nejspíš zapomněl při repasování karburátoru vyčistit. Takže profouknutí a prošťouchnutí drátkem pomohlo - hurá.

Po další testovací jízdě to vypadá, že se snad vše povedlo - krásně táhne, nekouří, drží volnoběh, necuká a spotřebu teprve uvidíme.

Takže doufám, že si nějakou dobu v klidu zajezdim :m:
Odpovědět