Peugeot 205 GRD 2v1, Peugeot 205 CTI a 205 Automatic

Pro všechny, kteří chtějí volně diskutovat o svém autě
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Jj, dík moc za info! doskládal jsem to, jdu to zkusit ještě potrápit
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

takže jsem to celé rozebral, vyměnil váhu vzduchu, ŘJ, klapku, nové čidlo teploty..našel jsem jednu prasklinu na hadici z klapky na nálevku, opravil a už to šlo nádherně, volnoběh byl předpisový, ale šlo to vytočit jenom do 3 tisíc ot, šlo to bez sebemenšího zaváhání, jet to taky jelo hezky bez cukání...naladit to snímačem na klapce to nešlo, jelikož jsem si myslel, že to necvaká při plném plynu
dneska jsem proměřil snímač na svojí klapce a bylo vše ok, tudíž jsem jí vyměnil zpět a vše zase při starém....tak jsem proměřil přívod ke snímači dle chytré knížky (nejsem žádný elektrikář), a ukazovalo to nic V...tudíž je asi kabel někde špatný...nevíte někdo, jestli jde rovnou do ŘJ, našel bych ho tam a dal by se tím pádem prozvonit???
a na té své klapce mám to kruhové velké těsnění už celkem na nic, jako že volně spadne z místa, kam patří,mohlo by to taky dělat problém???chtěl jsem tam dát těsnění z půjčené klapky, které sedělo dobře, ale bylo zase natrhnuté.
jinak ještě proměřím šoupátko, to se mi taky moc nezdá, hadice by měly být už ok
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Takže jsem se v tom hrabal jak to šlo,spostu hodin, pročetl forum AN i neše, ale sťále to není ono :( čerpadlo po odpojení z rampy naplní láhev rychle, relátko u ŘJ ok, přehadicováno komplet, bez přisávání vzduchu, šoupátko jiné, váha taky, snímač klapky proměřen ok, cvaká jak má, kostry očíštěny, teplotní čidlo nové, lambda odpojena....jednu chvíli auto nechtělo naskočit, ať jsem točil do zblbnutí, tak jsem měl podezření na jiskru...dolil jsem benzín, pohýbal s kontakty na vstřicích a od cívky a auto jede..šel jsem to projet a stále špatně táhne....volnoběh to drží hezky, ale pouze za teplejšího stavu....pak jsem pohýbal s kontakty k zapalovacímu modulu a chcíplo to....proměřil jsem cívku a hodnoty jsou trochu jiné než v knížce....takže ještě koupím nový snímač otáček, zkusím vyměnit cívku a modul....pak už jedině svazky

Otázečka, musí tam být přesný zapalovací modul a cívka dle typu auta?pokud by bylo něco z toho jiné, mohlo by to dělat problém s jiskrou?
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od vinorak »

jsou jenom dva typy cívky, válcová u brzdovýho válce a ta malá co je na sání. modul zapalování by měl bej pořád stejněj pro všechny gti.... a nemáš jako obvikle v híji kablík od snímače otáček v rozdělovači? standartní problém starých jetroniců
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Mám tady 3 staré, tudíž to nepoznám, projevují se stejně...první pracovní den jdu koupt nový,abych tohle snad jistě vyloučil v dalším hledání
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Takže další dva dny se v tom hrabu :roll:
Vyměněna váha opět za jinou, nastaveno čidlo na klapce, vyměněna cívka, která probíjela, modul zapalování, snímač impulzů nový, dále hodnoty dobíjení altíku nebyly nic moc, takže tam šel jiný a už jsou hodnoty ok, baterka rovněž vyměněna....vzduchové hadice jsem prošel všechny a pomazal benzínem projistotu, vše ok...a stejně to nechtělo držet volnoběh a do otáček to šlo sem tam dobře, někdy velké prodlevy....taky když jsem držel otáčky při zahřívací fázi na 2 tis., jelikož jakoby šoupátko bylo mrtvé, ale není, se sama dostavila někdy prodleva a otáčky spadly až na 500, kde jsem je zachraňoval jak se dalo, někdy to i chcíplo úplně...volnoběh byl taky kolem 500.....
Nakonec jsem si řekl, že co už je snad poslední, co jsem nedělal, je zkusit sám poštelovat s rozdělovačem....více pokazit už to asi nebylo jak....natočení k sání, chcíplo...po natočení ke svodům a k ryskám, co tam kdysi někdo udělal, motor ožil, chytl samozřejmě úplně jiný zvuk, jakoby pravidelnější zapalování, otáčky se zvedly skoro k požadovaným volnoběžným hodnotám. Jelikož nyl motor zahřátý na 90 st. doladil jsem volnoběh šroubem na klapce, reagoval nádherně a klidně...do otáček to jde pěkně, krom prodlevy kolem mých prokletých cca 3 tis. a pak pokračují do omezovače. Takžé snad je to vše způsobené předstihem :myslim: zatím teda zkoušeno na místě, odpoledne to zkusím projet na cestě...
Pokud ale nemůžů ten předstih doladit úplně jak se má, tak to asi nebude nikdy ono :bas:
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od s0vet »

Možná blbá otázka, ale to jsi celou dobu nezkoušel sešteloval předstih ?
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Dobrá otázka ;-) jasně že byl, jinak by to předtím nejelo, ale taky to dělali podle oka pravděpodobmě, mě to před vším tím vyměňováním nenapadlo....až prostě teď, když už snad vše funguje jak má, jsem to zkusil znovu poštelovat jinak
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od vinorak »

ještě mě napadá, jestli funguje i podtlaková regulace na rozdělovači, předstih by se měl dělat s odpojenou( a zaslepenou do sání).... prostě bez nějaký stupnice a stroboskopu to nikdy dobře nebude.... :roll:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Rozumím, tak jak jsi už psal o tom plíšku :up: , no co už....zatím uvidím, jak to pojede
Naposledy co si pamatuji, když se to rozjezdilo, tak jsem měl akorát navíc zapojenou lambdu, ale volnoběh si to drželo nějakých 1500 ot.
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Tak jsem si jel změřit tlaky a ani na to nedošlo. Zjistil jsem a měl jsi pravdu Tomáši, podtlak na rozdělovači byl špatný. Vyměnil jsem rozdělovač s dobrou membránou, ale teď už by to chtělo to pravé seřizení..... Zkusil jsem to tak nějak poštelovat a stejně nic, pořád to je stejné. Nakonec jsem s kamarádem přišel na jednu věc, že když mi rukou přistínil vstup do váhy vzduchu, motor šel brutálně do otáček bez náznaku nějakého zacukání či problému okolo 3tis. otáček. Opakovaně jsme to zkoušeli a bylo to se stejným výsledkem. Bez částečného překrytí měl problém motor jít do otáček, po křekrytí bez problému. Toto popsané se dělalo na místě. Zkusili jsme provizorně váze přiškrtit přísun vzduchu a auto jelo až do omezovače, šlo to s výkonem nahoru. Sice tam bylo menší zaváhání kolem 3tis. ale jelo to...Tak nevím, že by čerpadlo netlačilo ve vyšších otáčkách? Nebo ta váha je špatná :myslim: Mám tady 3 váhy a podle AN fóra jsem všem změřil odpory na konektorech a hodnoty celkem odpovídají....ikdyž mezi piny 5 a 7. by měla být hodnota 60 ohmů (klapka zavřená) - já naměřil u všech kolem 100 ohmů a poté by hodnota měla přejít k 1 KOhm (klapka otevřená) - u mých to plynule přechází k 1KOhmu, ale plně otevřené na doraz hodnota klesne o něco dolů...tak nevím :myslim:
Vím, že jsem ještě nezkusil vícero věcí, dle pročtených témat tady a jinde to vždycky bylo néco jiného...AN fórum u modulu zapalování píše, že když je špatný, tak právě může ve zhruba polovině otáček dělat problémy s výkonem, zkusím ještě vyměnit za 3 kus....Myslím, že zrovna Tomáš tu někde psal, že jednomu autu netlačilo čerpadlo a jelo do 4tis. ot. Drakenovi něco podobného dělal katalyzátor, někomu tady dělalo něco podobného uklepaný svazek od váhy....celkem mě to auto za týden rozdritlo :bas: ale je fakt, že jsem nezkusil ještě vše, jenom tahle věc s tou váhou mi přijde zvláštní....budu rád ještě za nějaký poznatek :Merci:
Po víkendu s tím snad dojedu opět na měření tlaků a tlaku čerpadla, když to bude ok, říznu kat
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od vinorak »

jojo řekl bych že je malej tlak paliva, protože když snížíš přísun vzduchu tak to jde, protože se to trochu obohatí.... zkus to změřit a uvidíš na čem budeš...
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

:Merci: zkusím
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
Davo
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 552
Registrován: 03 kvě 2010 21:09
Skutečné jméno: David
Bydliště: Ostrava

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od Davo »

Tak jsem si myslel, že už to ani nenapíšu, ale světe div se, jede to a jede to a jak....
Změřeny tlaky za studena 9,5 10 10 10,5 což určitě není na výstavu, každopádně po změření čerpadla, tlak lehce kolem 1,5 bar, bylao jasné, kde je konečně pravděpodobně zakopaný pejsek a šlo ven. Druhé už tlak téměř 3 bary a prostě to jede :m:
Samozřejmě někteří namítnou, že se to asi dalo odhalit dříve, než jsem to 3 roky po létech ladil, jenže někdy to jelo, někdy jenom dole, někdy nahoře a na amatéra samouka, jsem si alespoň počínal podobně jako někteří zde, když hledali nehledatelné závady a já s něma plně soucítil. Přečetl jsem fórum 5x tam a zpět, AN fórum, celkově vícero věcí jsem se při tom naučil a jsem rád, že jsem to nevzdal, ikdyž to byla taková "lehká závada"
Tímto také děkuji za rady a tipy zdejších členů a do budoucna snad už jen doladíme :Merci:
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,9 CTI
Peugeot 205 1,8 D
Peugeot 306 HDi
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GRD 2v1 a Peugeot 205 CTI

Příspěvek od vinorak »

to jsem rád, že to funguje :up: a ty tlaky na studeno jsou ucházející, já mám na prohřátym motoru 12 na všech, ale za studena tam bylo taky něco kolem 10....
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Odpovědět