Peugeot 205 GTI - šrot

Pro všechny, kteří chtějí volně diskutovat o svém autě
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Tak pozdravujem pežotistov,

nedávno mi doma taktiež zaparkovala 205ka GTI a určite by som tu rád podiskutoval a poradil sa o aute, keďže sám s ním veľké skúsenosti nemám. Takže budem vďačný za každú radu :Merci:

K samotnému autu:
ročník 1990, 1.9 GTI, 88kW

Auto je tak trochu v "tuzingovom" stave, čo by som chcel postupne zmeniť a skúsiť sa priblížiť k originálnemu stavu. V súčasnosti však riešim "rozbehanie" motora. Auto dlho stálo, takže benzín v ňom nebol veľmi "čerstvý". Pri kúpe predávajuci vravel, že je problém pravdepodobne s palivovým čerpadlom. To som vymontoval, skúsil nejak prečistiť, ale nepomohlo. Tak som tu od člena kúpil iné, dúfam, že funkčné (ešte som ho neodskúšal).

Ďalší problém vypadá byť vo vstrekovačoch. Pri pokusoch auto naštartovať auto šlo tak na 2 valce maximálne :myslim: . Vypadajú to byť vstreky, pretože pri vymontovaní a pretočení motorom striekal iba jeden. Takže momentálne sa rieši nákup nových (čo je pekná pálka :cry: ), alebo nejaký repas tých starých. Pravdepodobne ich má na svedomí starý benzín v aute a dlhodobé státie.

Okrem toho príde na rad klasická výmena náplní a filtrov.

Fotiek moc zatial nemám, tak prikladám to, čo mám.
Přílohy
Foto od bývalého majiteľa
Foto od bývalého majiteľa
Foto od bývalého majiteľa 2
Foto od bývalého majiteľa 2
Foto od bývalého majiteľa 3
Foto od bývalého majiteľa 3
Cesta domov
Cesta domov
Cesta domov 2
Cesta domov 2
Čerpadlo K.O.
Čerpadlo K.O.
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Takže malý update:

Do auta sa nasypalo relatívne dosť peňazí a to hlavne kvôli vstrekom :sweat: . Staré sa vyčistiť ultrazvukom nepodarilo, dokonca ich mechanik namáčal v nejakých špec. roztokoch, aby sa uvolnili, ale boužial, nepovolili. Funkčný tak zostal iba 1. Kúpili sa teda nové, takže celkový budged v aute sa dosť navýšil, ale zas to bude aspoň poriadne fungovať (dúfam). Ďalej sa vymenilo čerpadlo a nasleduje výmena oleja. Motor sa podarilo naštartovať, ale otáčky dosť kolísajú, takže asi bude treba prečistiť aj váhu vzduchu?! :?:

No a keďže vstreky výrazne zaťažili rozpočet, ďalší postup bude prebiehať pozvolnejšie...
Přílohy
prvych par metrov po vlastných.jpg
Uživatelský avatar
stanlez
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 570
Registrován: 28 črc 2010 14:42
Skutečné jméno: Stano

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od stanlez »

Ja by som možno niekde ešte našiel vahu alebo klapky všelijake, aj riadiačky a asi aj vstreky :)
Hyundai S Coupe - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,6 GTI - SCRAPED
VW Golf MKII GTI KR - SOLD
Peugeot 406 2.0HDi - SOLD
Jeep Cherokee XJ 2.5 TD - SOLD
Peugeot 205 1,9 Gentry - SOLD
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting - SOLD
Škoda Octavia 1.8 Turbo RS - SOLD

Peugeot 205 1,9 GTI 1988
Audi S4 B5 2.7biT
Ford Focus MK1 1.8 TDdi
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Takže malý update:

Cez Veľkonočné sviatky sa stihlo pár vecí:
- alternátor nedobíjal baterku = vybrať altík, prečistiť všetky spoje a tie valčeky po ktorých behajú uhlíky. Altík začal dobíjať.
- výmena sviečok a prečistenie zaoxidovaných spojov v rozdelovači
- prečistené komplet sacie potrubie, škrtiaca klapka a váha vzduchu
- namontované komplet sanie (všetky tie gumené hadice + nový filter vzduchu)
- zohnal som tu od člena vonkajšie späťáky, takže tie sa tiež namontovali

Motor podstatne lepšie beží, ale aj po zohriatí sú voľnobežné otáčky vysoké (cca 1000 - 1100). Jeden z dôvodov by mohla byť netesnosť tých hadíc napojených na sanie. Motor tak dostáva akosi veľa vzduchu (čo si o tom myslíte?). Napr. tá hadica čo ide od posilňovača bŕzd k škrt. klapke bola fakt deravá a po profesionálnom oblepení izolepu :m: výrazne klesli otáčky. Takže výmena hadíc by mohla priniesť požadovaný efekt?! K tomu sa viaže otázka - nevie niekto tu z členov, kde by sa dali zohnať nové hadice okolo sania (+ k posilovaču, k viečku oleja etc etc.) (SZ). Nedá sa niekde kúpiť rovno komplet za rozumné peniaze? (tie silikónové farebné sa mi zdajú nejaké drahé).

No a ďalší plán: Repas bŕzd

PS: Sorry že je to bez foto, přístě...
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Tému som presunul, aby sa dalo voľne diskutovať...
update k autu:
Brzdy - vyčistené a premazané valčeky, kontrola bŕzd, nová brzdová kvapalina a odvzdušnenie. Vymenených pár hadíc v motore za nové kusy.

update k nákupom:
zháňam nárazníky orig. GTI, časom kapotu, 3. dvere (+GTI plasty) - ak by mal niekto nejaký tip, sem s ním :Merci: (v lete chcem :car: )
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Tak po dlhšiom čase opäť pár noviniek:
  • Na aute je nová kapota aj 3. dvere. Pôvodná kapota s dierou a 3. dvere so zavareným stieračom a zámkom sú na predaj (ak by mal niekto záujem). Auto vypadá otrasne, keďže každá časť má inú farbu, ale časom sa to spraví.
  • Výmena zadných ložísk
  • Regulátor tlaku paliva bol nefunkčný - prepúšťal benzín, čo pravdepodobne spôsobovalo kolísavé otáčky. Od člena klubu som kúpil nový a vymenil.
  • Vyššie otáčky sa podarilo zregulovať šróbom na klapke sania.
  • Výmena spínača na chladiči - ten či spína saharu.
  • Na sahare sa netočil jeden ventilátor - rozsypané magnety. Takže momentálne tam je len jeden funkčný.
  • Vyčistil som chladič, vymenil chladiacu kvapalinu
  • Najväčší zážitok mám zatial z čistenia introšu. Už po kúpe auta tam niečo posmrdkávalo a teraz v lete sa to začalo prejavovať najviac. Z poza palub. dosky sa sypali myšacie hovienka, takže bolo treba rozobrať celú palubku a poriadne to tam vyčistiť. Rozobrať to celkom šlo, ale potom to poskladať tak aby to sedelo, to bol skutočný boj.
Auto teda funguje. Najbližšie by to asi chcelo spraviť rozvody, možno tesnenie pod hlavou, vymeniť ďalšie staré deravé hadice... potom sa asi pustiť do podvozku (zadná náprava) a potom asi ďalších milión vecí.

Takže najbližší zoznam vecí, ktoré treba zohnať (ak by niekto niečo mal v dobrom stave, prosím o správu/info):
  • sahara
  • ventilátor do kabíny - pri rozoberaní palubky sa zistilo, že je nejaký pridretý. Podarilo sa ho síce rozchodiť, ale ten zvuk je strašný)
  • stále zháňam nárazníky, blatníky atď GTI (aj keď to je asi sen), prípadne prahy?!
No a aby toho nebolo málo, podarilo sa mi rozseknúť pneu o obrubník a obrúsiť disk ( :roul: za (svoju) blbosť sa platí).
Přílohy
umyté.jpg
umyté2.jpg
regulátor1.jpg
regulátor2.jpg
palubka.jpg
ložiská.jpg
šmyksemšmyktam.jpg
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Príbeh po dlhšom čase pokračuje:

Proces detuZing priniesol originálny predný a zadný spojler, originálne svetlá. Vízia originálneho stavu sa však začína vzďalovať, pretože zohnať vlastne všetky lemy na auto je nadľudksý výkon (čo je škoda). Tak premýšlam, či auto nenechať bez líšt a pustiť sa postupne do prác na novom laku. Ešte ma napadá, tie hmlovky majú tak moc trčať von?

Konečne som sa dostal aj k výmene oleja a filtru. Problém je, že jedna trubka od bloku je asi poškodená a slzí cez ňu olej (neviete, či sa to nedá niekde zohnať nové?). Tiež chýba plastová hlavička na mierke oleja (ak by niekomu doma zavadzala, rád mu s tým pomôžem). No a taká nepríjemnosť je aj, že diera na šrób, ktorý drží filter, je prasknutá. Filter tak drží len na 1 šróbe...to bude treba tiež vyriešiť.
Přílohy
p.spojler.jpg
z.spojler.jpg
olej.hadice_Ink_LI.jpg
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Príbeh po zimnom spánku pomaly pokračuje ďalej. Motor po zime naskočil bez problémov :car: .

Z auta som odstránil tuZingove prahy a rozobral skoro celý interiér, kvôli kontrole stavu karosérie. Zdá sa, že hrdze nie je moc, čo ma tiež celkom potešilo Ten bordel na podlahe je zo starého tlmiaceho materiálu. Chcel by som sa však skúsenejších spýtať, či je nutné v takomto stave nejak ošetriť zvnútra podlahu? Ak áno, mohli by ste niečo doporučiť?

Ďalšia vec, ktorá ma hnevá sú lemy. Strašne ťažko sa dajú zohnať a aby to nestačilo, budem asi potrebovať aj origo blatníky, pretože tie sú na mojom aute vytťahované a na to už asi tie plasty nedám, aj keby som ich zohnal. Tak dosť váham ako ďalej postupovať. Niekedy ma to auto (resp. tuZing predchádzajúceho majitela) dokáže dostať do stavu, že mám chuť to celé niekam poslať :)
Přílohy
17098476_10208279441328661_5164129478080380229_n.jpg
17103264_10208279440608643_8722882551171039054_n.jpg
17103293_10208279447408813_912407347623070770_n.jpg
17098210_10208279449048854_3867574247394652367_n.jpg
17155531_10208279448248834_2232119436880109447_n.jpg
16996236_10208279450008878_2583433854876778475_n.jpg
16938664_10208279449128856_7359763822203013406_n.jpg
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Projekt pomaly pokračuje - motor je von, interiér tiež. Zostáva pár drobností a začne sa pracovať na karosérií a lakovaní. Farbu chcem dať originál čiernu, ktorá je zapísaná aj v papieroch, ale poďla toho čo som zatiaľ zistil, tak na 205ku boli dva typy čiernej. Neviete, kde sa dá podľa VINka zistiť presne, aká tam má byť? (nehladiac na to, že pôvodne bolo auto červené...)

PS: Myši si spravili hniezdočko v tlmení pod palubnou doskou a zostali tam po nich nejake zásoby :)
Přílohy
IMG_0377.JPG
IMG_0372.JPG
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od vinorak »

Onyx Black P3XY jiná na gti nebyla :myslim:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Zdenek »

No hlavně, když auto bylo dřív červené, a pokud VIN patří k tomuhle autu, tak se mu odstín černé líbit nebude, bude takový trochu do červena :fran:
Pošli VIN, podíváme se na to ;-)
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od vinorak »

Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Hraško
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 01 úno 2016 10:39
Bydliště: Brno / Žilina

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Hraško »

Páni,
diky za rady. Podľa VIN tam má teda byť: Non-Metallic Lacquered, Embassy Black (Onyx), Noir Verni - takže tak ako píše vino. Ono to auto bude teda asi nejaký paskvil, keď pôvodne je červené :myslim: .
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od vinorak »

původní kastle byla červená, ale dárce VIN byl černý :blbl:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 GTI - šrot

Příspěvek od Zdenek »

Však to říkám :fran:
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Odpovědět