Nightfire II - 1.4 1998

Pro všechny, kteří chtějí volně diskutovat o svém autě
Odpovědět
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od s0vet »

Já mám třeba fungl nový startér i alternátor a dělá to pořád. Ale jak jsem řekl, poslední dobou jsem vypozoroval, že stačí jen na pár chvil dát baterku do nabíječky a je to na celý den OK.
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Jak píše i s0vet, startér mám nový.. je možné, že bychom oba měli vadné nové startéry? :fran:
Svorky na baterce jsou již vyměněné za měděné, tam asi problém nebude.
Měřil jsem úbytek - na baterce jsem naměřil 12,50V a všude na motoru úplně stejně 12,50V. :myslim:
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od chobot »

No pravděpodobnost, že budou vadné 4 kusy startérů je asi opravdu mizivá, i když teoreticky můžete mít každý jíný problém :fran: S tím úbytkem to může být složitější - záleží hlavně jak se to chová v zátěži, když startuješ a tečou tam ty řádově stovky ampér, ale to se multimetrem blbě měří, to chce osciloscop. Když to shrnu, tak vám zbývají tyhle věci:

1. Baterka - může to být i nemusí, ono to spolu tak nějak souvísí, silnější baterka při startování "udrží" vyšší napětí a případné ztráty - přechodové odpory a tedy úbytky napětí pak tolik nevadí.
2. Plus pro cívku - Šlo by vyzkoušet přivedením +12V přímo na startér místo přes spínačku - pokud nezačne točit, tak to nejpíš nebude ono.
3. Silové vedení - kostra přes motor, + od baterky. Obojí by mělo jít přemostit např. startovacím kabelem a vyzkoušet to.
Naposledy upravil(a) chobot dne 07 zář 2018 11:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od vinorak »

klíček určitě nepřevede zem na cívku, ta je přes obal startéru už ukostřená..... přivede se tam plus na cívku a ta sepne silový plus který tam je pořád.... ;-) jde o to jakej proud dá ta baterka v zátěži, nic víc.. já kdysi měnil komplet silové vedení baterka - startér - alternátor a i s polovybitou baterkou to vždycky točí a chytne....
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Zdenek »

- >chobot: nesmysl, nějak se ti to pomýchalo + a - ...

Spíš bych se zaměřil na ukostření motoru, respektive převodovky. I sebelepší vedení ke startéru a nová baterka jsou k ničemu, pokud motor nemá pořádnou kostru.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od chobot »

Jo, máte samozřejmě pravdu. Omlouvám se za mystifikaci :fran: Z klíčku se tam přivádí +12V. Jsem si to popletl, opraveno, ať to případně někoho nemate. Jednou jsem takhle nouzově startoval VW Passat, kde bylo něco zlomenýho ve spínačce, takže startovací poloha nefungovala a nějak sem měl pocit, že jsem na startér připojoval kostru, ale samozřejmě to byl plus.
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Děkuji za rozbor :Merci:
Akorát všechny ty pokusy s obcházením by byly nejspíš k ničemu, protože někdy to startuje napoprvé i normálně klíčkem. :fran: Kontakty u spínačky, pojistkovky a startéru jsem kontroloval už vícekrát.
..přijde mi, že cokoliv jsem se tam snažil opravit, tak to párkrát chytlo hned, abych si mohl myslet, že to tím bylo.. a pak stejně nic :bas:
Dál mi pořád nespíná sahara.. čarovná elektrika. :fran:

Jinak chvilku po tom co jsem auto dovezl, jsem odloupl kousek barvy dole u řidičových dveří.. no za ty dva roky to začlo reznout a šlo to hrozně vidět.
Naštěstí to bylo jen povrchové, tak jsem to obrousil, na to antikorozní základ s plničem, barva, lak.. sice barva není přesná, ale vidět to nejde, tak snad chvilku vydrží :)
..jednou mu snad dopřeju celolak, protože už je celkově hrozný. :roll:
Přílohy
WP_20180919.JPG
Mateo258
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 08 lis 2015 18:26
Skutečné jméno: Matej

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Mateo258 »

Tie brzdy ti nerobia prach? Ja som tiež dával Brembo MAX Line kotúče aj platničky Brembo. Predné kolesá sú po 1500km úplne od prachu, ale zase brzdia perfektne, cvakne kolesá aj na drsnom asfalte.

Skúšal si pri štartovaní ťuknúť dreveným poriskom po štartéri? Mne to tiež robilo, ale vyriešili to nové uhlíky v štartéri.
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Ahoj,
prach dělaly i ty původní obyčejné kotouče, jednou za čas ty kola přešmudlám a neřeším. :)

Jinak jsem teďka procházel ještě svorky na baterce, a dráty kolem altíku.. vůbec nepomohlo se startováním. :(
Ale objevil jsem zezadu motoru pod parohama nezapojený žlutý osamělý káblík.. je možné, že to má být zem? Zatím jsem neobjevil na co to tam napojit. :myslim:
Ťukat dřevem jsem nezkoušel, ale startér mám nový.. většinou jsem v garáži sám, tak to moc nemám jak zkoušet. :roll:

A dále jsme jen tak na oko přestříkal lemy, už to moc razilo jak byly dodrbané. (foto před/po) ..jinak pořád lítáme :car:
Přílohy
WP_20181009C.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Trošku jsme pokračoval v investigaci problému se startováním - tentokrát jsem prošel silové plus.
Mám drát přímo od baterky na startér, nevím zda je to tak od výroby, nebo to někdo dodělával.. kontakt na startéru jsem obrousil až na kost a prostříkal kontaktolem.. bez výsledku. :( Ale aspoň vím, že dráty ještě nějakou chvíli musí vydržet.
Nevěřím, že je problém v silovém vedení (nemá být kde problém), stejně tak si myslím že není problém v ukostření, ani u altíku.. spínačky jsem zkusil 3 (a ve startéru cvaká když to otočím, tam problém prostě nebude) takže poslední co by to mohlo být je baterka (asi ju fakt budu muset koupit :fran: ) a nebo je novej startér stejně vadnej jak ten starej (čemuž taky moc nevěřím, vzhledem k tomu co psal s0vet).
Přílohy
WP_20181014.jpg
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od s0vet »

Jestli u tebe pomůže baterka, tak do nové půjdu taky :)
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od vinorak »

stačilo by si pučit zkratovací měřák a změřit baterku při zátěži :D
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Nad tím pořád dumám, že když už ten startér začne točit, tak točí rychle.. a měl jsem celou noc baterku na automatické nabíječce (nabito doplna), ráno jsem to zapojil a stejně jsem 3x cvaknul než to začlo točit.
Máma měla mnohem starší baterku, která ji v zimě sotva otočila startérem.. ale točila vždycky, žádny cvakání. :myslim: ..spíš bych potřeboval půjčit další startér, přestávám tomu novýmu věřit :fran:
(a když mám zapnuté rádio a startér cvaká, tak rádio pořád hraje.. budíky svítí.. takže něco ta baterka dávat musí)
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od chobot »

To na baterku moc nevypadá, pokud to dělá i po čerstvém dobití :myslim: Jinak problém kontaktu může být i zevnitř těch oček - nalisování kabelu do očka. Bývá to za ty roky dost zoxidované.
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od s0vet »

Pravda je, že mě taky po několikaterém zacvakání startéru pak točí jako vzteklý. Ale jak říkám, mě vždycky pomůže dát baterku na půl hoďky na nabíječku, takže můj problém bude asi jinde než tvůj. U tebe mě napadá opravdu jít kabel po kabelu a zkontrolovat jak ty očka, tak to jejich uchycení na kabelu, jak píše Honza.
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Odpovědět