Osetreni , nastrik ,ochrana

Problémy s přední, nebo zadní nápravou, jejich repase, opravy a vylepšení
Odpovědět
Uživatelský avatar
hugozlata
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 327
Registrován: 07 úno 2016 22:25
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775239078

Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od hugozlata »

DObry den
posledni dobou vas tu tu zasejpam hromadou dotazu ohledne 205 gti :-D

Ale ted mam pomerne dulezitou informaci . Moje nova 205 gti ma spatny motor ktery budu muset menim a hodlam i osetrit prostor motoru a zaroven i podvozek a nejlepe i kabinu pustit se do toho a kdyz uz tak poradne a ne jen napul . mozna me ceka nejake vareni atd .

Ale zajimalo by me jake mate postupy vy a navody a co pouzivate za chemie proti te bestii rzi .

1. kdyz uz budu vyndavat motor rad bych osetril motorovi prostor a zajimalo by me jak postupovat jak osetrit stary nates /nastrik a co tam dat na to ? a co je vhodne a proc ?

2. osetrit podvozek to je asi nejhorsi nekdo premenou tam nejaky nastrik dal ale prasacky je zastrikane vse co tam je vcetne nadrze zadni napravy atd . takze budu muset stary nastrik nejak sundat obrousit a nejak to osetrit zastavit rez a nanes na to novou vrstvu a znova me zajima jak a co a kde sehnat/koupit.

3. uvazuju ze bych oholil i kabinu auta a osetril ji videl sem tu spousty fotek od clenu jak se o sve gticka staraji ale nikde sem necetl co a jak pouzivaji tak by to zajimalo co pouzit na vnitrek kabiny auta tedy hlavne podlahy .

Diky za rady a tipy
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od draken »

spíš jde o to jaký máš možnosti, nejpečlivěji tady odrezuje asi zdenek :D ale třeba já používám barvy rust-oleum a na ně nějakej gumovej nástřik, třeba dinitrol a taky to drží
Uživatelský avatar
hugozlata
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 327
Registrován: 07 úno 2016 22:25
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775239078

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od hugozlata »

No moznosti je spousta spis jaky sou moznosti ? :-D mam dilnu hever kompresor nevim co je potreba. budu to delat poprve takhle dukladne . pozvozek bych asi hold vzal dukladne flexou at to neco vydrzi a motorovou cast vubec nevim ani vnitrek auta. proto me zajimali vase rad jak postupovat . chapu ze kazdej ma asi jine technologie . zase nehodlam za nejaky nastrik podvozku davat 10 000 kc ale kdyz uz to delam chci at to neco vydrzi
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od Zdenek »

Spíš jde taky o to, co od toho auta čekáš. Ono ve výsledku Tě to ošetření spodku stejně na 10k vyjde...
Platí taková špatná zásada, že rez se dá odstranit pouze flexou s řezacím kotoučem :fran:

Pokud máš v plánu oholit celou kastli, tak můžeš napadená místa nechat opískovat a následně ošetřit, např. právě dinitrolem. Ano tahle chemie obecně je dost drahá. Ať už odrezoače, tak pak i následné vstvy. Netvrdím že je to kosmická technologie, ale já to mám vyzkoušeno i na utech pro běžné ježdění, která jezdí v soli, mokru atd. a prostě tahle firma se mi osvědčila nejvíce. Někdo používá např. přípravky Wurth, ale s těmi nemám až tak dobré zkušenosti a cena je stejná.
Takže pokud Ti pomůže moje přispění, tak na holý, případně nejvíce očištěný plech, odrezovač dinitrol. Na to základní barvu. Používám epoxidové barvy Sincolor (dvousložky, ale stojí to samé jako jakákoliv jednorázová rádoby barva 2-3 v 1) Na to vrchní barvu, já používám opět Sincolor, ale můžeš použít spíše syntetické barvy jakékoliv. No a jako vrchní nástřik "gumoasfalt" Dinitrol 440 nebo 445.
U 205-tky je nejvíce "špatných" míst tam, kde není z výroby aplikovaná gumová vstva. Začínaje koncem podlahy, přes prostor nad nádrží u zadního čala konče. + celý prostor tunelu zejména pod držáky sedaček a ruční brzdy. Pak jsou taky náchylná místa zespod hrnců tlumičů a spoj v předních podbězích, kde se nosník napojuje na "podběh".
Asi relativně dobře je to vidět v mojí kartě auta.
Hlavně více než cokoliv jiného, tak je opravdu velmi důležité důsledně dodržovat technologické postupy, které doporučuje výrobce. Zejména teploty, při kterých máš aplikace provádět. Takže například to že máš sice v garáži 23 stupňů, ale plechy jsi právě přinesl zvenku, kde je +5... tak aplikovat až druhý den.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
choze
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 03 říj 2015 01:35
tel.:: 739222100
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od choze »

Doplňující otázka:

lze rovnou na základ dát "gumoasfalt" a vrchní barvu až na něj, aby byl spodek v barvě laku? Pokud ne, je vrchní nátěr nutný po základu nebo na základ rovnou "gumoasfalt".
Peugeot 205D cabrio 44kW
Peugeot 205 CTI 75kW
Peugeot 205 1.1 ?kW
Fiat Stilo 1.4 6kv. 75kW (maželka)
Audi A4 Avant Quatro 132kW (rodinný)
Peugeot Partner 1.6 HDI (pracovní)
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od Zdenek »

Možná blbá odpověď, ale vezmi to selským rozumem... k čemu slouží základovka? ...
Ten gumoasfalt stejně tak jako tak je docela pórovitý, takže vlhkost která Ti jím jednou projde, hezky nahlodá základovku, která není určená k "ochranné" vrstvě.
Takže za mě, pokud to má k něčemu sloužit určitě na základovku nejdřív vrchní barvu, pak gumoasfalt a pak zase barvu, poku to chceš mít v barvě vozu.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
hugozlata
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 327
Registrován: 07 úno 2016 22:25
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775239078

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od hugozlata »

rozumim podvozek udelam klidne cernej ale asi motorovy prostor a kabinu bych rad v barve vozu . planuju to cca za mesic dva ale zjistuju info dopredu abych si svse vklidu sehnal a naplanoval. taky jsem jeste videl ze existuji nejake odhlucnovaci slabe materialy ktere se daji do auta mezi plech a koberec funguje to nebo to nema smyls ?
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od Zdenek »

Tak pokud budeš motorový prostor a kabinu dělat do barvy vozu, tak klidně autolakem. Nebo jak jsem psal nějakou syntetikou, případně epoxidem.

Co se týká odhlučnění... Tak ano funguje to. Hluk v autě se šíří zejména vybracemi plechu, takže když ho "ztěžkáš" tímhle asfaltovým plátem, pomůže to. Ale nečekej, že se z toho najendou stane rolls royce :fran:
A volil bych nějaé méně známé značky, než je tecsound apod. Vesměs je to jeden a ten samý materiál a platíš pak jen za značku.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
Kenny
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3474
Registrován: 01 črc 2008 21:41
Rok narození: 1979
Skutečné jméno: Petr
tel.:: 773557950
Bydliště: Unkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Příspěvek od Kenny »

Já bych jen ještě do zakladovky primychal surik,jinak postup jak pise Zdeněk.

Odesláno z mého GT-I9195I pomocí Tapatalk
Nissan Terrano 2.7TDI Dříč a mezek pro stavbu a les
Citroen C5X7 Tourer 2.0HDi daily car ženy
Odpovědět