Potenciometr? Chyby 33,32,21

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Potenciometr? Chyby 33,32,21

Příspěvek od chobot »

Ahoj, pozoruji následující problémy a váhám jestli to je vydřený potenciometr škrticí klapky nebo něco jiného: Motor 1.4 TU3M Bosch Mono Motronic.
  • Občas vysoký volnoběh za tepla (~1500 ot./m) – stačí kousek popojet, pár krát prošlápnout plyn a je to zpět okolo 900. Někdy se objevuje po nastartování za tepla.
  • Občasné pocukávání při jízdě mezi 2-3 tis. otáček při mírném přidání plynu.
  • Za tepla občas auto auto chcípne při dojezdu ke křižovatce, ale ne moc často.
  • Vyblikávám chyby 33 (potenciometr), 32 (lambda, signál, poměr palivo/vzduch...), 21 (spínač volnoběhu). Když je smažu, tak se třeba dlouho nic neobjeví, až po několika projížďkách. Paradoxně ta 33 se objevuje nejméně často.
Lambda je relativně nová – několik let a jen pár tis. km, čidlo teploty vody pro ECU taky, preventivně jsem dal i nový krokáč volnoběhu. – zavřená klapka spíná kontakt na krokáči správně. Byl zvednutý doraz klapky, ale vrátil jsem zpět. Plynové lanko má snad dostatečnou vůli. Podtlaková regulace předstihu funguje – nová membrána a ventil na hadičkách cvaká při otevření klapky.

Co mě nedává smysl, že jsem ten potenciometr několikrát měřil osciloskopem a zdá se ok – obě dráhy bez nějakých propadů viz. obrázek, ale možná za tepla a za jízdy se chová občas jinak… :myslim:

Mám nachystaný nový – repliku, ale nerad bych do toho vrtal zbytečně kvůli problematickému nastavení.
Myslíte si, že je příčinnou dosluhující potenciometr? Nebo prověřit ještě něco jiného? Špatný kontakt v nějakém konektoru? Spoustu dílů – senzory, svíčky, cívka a atd. jsem už v rámci postupného zlepšování stavu vyměnil.
Přílohy
tek_potenciometr_vdd_5V.png
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Potenciometr? Chyby 33,32,21

Příspěvek od vinorak »

tak v podstatě mi to dělávalo tenkrát to samé a nakonec sem dal fakt jenom jiný poťák a byl klid...
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Potenciometr? Chyby 33,32,21

Příspěvek od chobot »

Tak dávalo by to celkem smysl, že u 31 let starýho auta už by mohl začít odcházet :fran: Jen bych se nerad ukvapil, kvůli problematickýmu štelování novýho :fran: Jak si ho seřídil? Tak, aby si měl volnoběh za tepla nějak rozumně? Myslíš, že by šlo si změřit odpor obou drah při zavřený klapce a pak ten nový dát stejně?
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Potenciometr? Chyby 33,32,21

Příspěvek od vinorak »

dělal jsem to tak, aby při teplym motoru při pootáčení se krokový motorek zatáhnul a cvaknul spínač volniběhu
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Pelagie29
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 11 čer 2021 12:51

Re: Potenciometr? Chyby 33,32,21

Příspěvek od Pelagie29 »

chobot píše: 24 srp 2020 13:41 Ahoj, pozoruji následující problémy a váhám jestli to je vydřený potenciometr škrticí klapky nebo něco jiného: Motor 1.4 TU3M Bosch Mono Motronic.
  • Občas vysoký volnoběh za tepla (~1500 ot./m) – stačí kousek popojet, pár krát prošlápnout plyn a je to zpět okolo 900. Někdy se objevuje po nastartování za tepla.
  • Občasné pocukávání při jízdě mezi 2-3 tis. otáček při mírném přidání plynu.
Rachat de crédit trésorerie travaux
  • Za tepla občas auto auto chcípne při dojezdu ke křižovatce, ale ne moc často.
  • Vyblikávám chyby 33 (potenciometr), 32 (lambda, signál, poměr palivo/vzduch...), 21 (spínač volnoběhu). Když je smažu, tak se třeba dlouho nic neobjeví, až po několika projížďkách. Paradoxně ta 33 se objevuje nejméně často.
Lambda je relativně nová – několik let a jen pár tis. km, čidlo teploty vody pro ECU taky, preventivně jsem dal i nový krokáč volnoběhu. – zavřená klapka spíná kontakt na krokáči správně. Byl zvednutý doraz klapky, ale vrátil jsem zpět. Plynové lanko má snad dostatečnou vůli. Podtlaková regulace předstihu funguje – nová membrána a ventil na hadičkách cvaká při otevření klapky.

Co mě nedává smysl, že jsem ten potenciometr několikrát měřil osciloskopem a zdá se ok – obě dráhy bez nějakých propadů viz. obrázek, ale možná za tepla a za jízdy se chová občas jinak… :myslim:

Mám nachystaný nový – repliku, ale nerad bych do toho vrtal zbytečně kvůli problematickému nastavení.
Myslíte si, že je příčinnou dosluhující potenciometr? Nebo prověřit ještě něco jiného? Špatný kontakt v nějakém konektoru? Spoustu dílů – senzory, svíčky, cívka a atd. jsem už v rámci postupného zlepšování stavu vyměnil.
Myslíte si, že je příčinou expirační potenciometr?
Odpovědět