Intercooler vs. non-Turbo diesel

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

vztekloun píše:studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
přesně naopak studený vzduch má měnší hustotu a proto se ho pod tlakem vejde do motoru více


jinak montovat cooler do atmosféráku je úlet, kdyby to fakt něco mělo do sebe, tak se to montuje seriově

jestli má cooler na amosféráku vliv na plnění?? ANO, vzduch se ochladí, ale vinou cooleru dojde ke špatnému plnění

ne nadarmo se dělají RAM sací systémy, pro zvýšení výkonu (laděné sání)


( třeba o benálu se tlak v sacím potrubí vyrovná okolnímu, až je úplně otevřená škrtící klapka, tzn, motor má max otáčky)

a pokud se někomu zdá že diesláček málo táhne v kopcích, tak as si vymění všechny filtry, natankuje pořádnou naftu a vyháže přebitečnosti z vozu, hned to pak pojede jako z praku
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
309Fun
309kář
309kář
Příspěvky: 468
Registrován: 24 kvě 2009 12:22
Skutečné jméno: Michal
tel.:: 0
Bydliště: Ashburton/Liberecko

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od 309Fun »

Milo75 píše:
vztekloun píše:studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
přesně naopak studený vzduch má měnší hustotu a proto se ho pod tlakem vejde do motoru více
Nene,studenej vzduch ma vetsi hustotu (v jednom m3 je ho vic nez teplyho)
a zacina mi to trochu pripominat tu diskuzi proc vetsi brzdy lip brzdej :D
Peugeot 309 GTI16
One of 5895 pieces

Peugeot 205 CTI
Sold
Uživatelský avatar
Hroche
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3504
Registrován: 28 pro 2006 19:59
Skutečné jméno: Tom

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Hroche »

Milo dovolým si nesouhlasit s teplotou hustota vzduchu klesá viz. http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=70&h=38&obor=1
Přílohy
Clip_2.jpg
Clip_2.jpg (21.05 KiB) Zobrazeno 3146 x
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

dobře, ale v tom grafu je jen atm. vzduch ne stlačovaný turbem


vždycky sem si myslel, že účel cooleru je zchladit stlačený vzdcuch, tzn aby měl menší hustotu a aby se ho tím pádem více vešlo do spal. prostoru, ale možná se asi pletu, nejsem tak světa znalej, ale proč se tedy vzduch v pneumatice jízdou zahřívá a při změření tlaku se nám ukáže víc???
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od WoMec »

uvědom si co vyjadřuje hustota ;) ... počet částic na jednotku objemu.

tzn. menší hustota -> menší počet molekul kyslíku
a "aby to líp jelo" tak potřebujem lepší spalování, tzn víc molekul kyslíku ... tzn. hustší vzduch
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

WoMec píše:uvědom si co vyjadřuje hustota ;) ... počet částic na jednotku objemu.

tzn. menší hustota -> menší počet molekul kyslíku
a "aby to líp jelo" tak potřebujem lepší spalování, tzn víc molekul kyslíku ... tzn. hustší vzduch

jop už jsem si to ujasnil, tímto se omlouvám za dezinformaci :) :Merci:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Hroche
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3504
Registrován: 28 pro 2006 19:59
Skutečné jméno: Tom

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Hroche »

Milo75 píše:dobře, ale v tom grafu je jen atm. vzduch ne stlačovaný turbem


vždycky sem si myslel, že účel cooleru je zchladit stlačený vzdcuch, tzn aby měl menší hustotu a aby se ho tím pádem více vešlo do spal. prostoru, ale možná se asi pletu, nejsem tak světa znalej, ale proč se tedy vzduch v pneumatice jízdou zahřívá a při změření tlaku se nám ukáže víc???
nechci moc zabíhat do podrobností ale platí tahle rovnice (stavová rovnice ideálního plynu)

pV=rT p-tlak, V-objem, r-měrná plynová konstanta, T-teplota

objem po zahřítí pneumatiky je konstatní, teplota se ti zvýší r je konstata a proto ti tlak stoupne
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

takže tlak v pneu ted nestoupne tím, že se zahřívá od pneumatiky, která se tře o povrch vozovkya a ještě tím, že se vzdch v pneu neustále stlačuje

ok vysvětleno, už nebudu rýpat :m:

něco z dilny :)
Intercooler malé.JPG
budík.jpg
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
vztekloun
309kář
309kář
Příspěvky: 381
Registrován: 14 kvě 2009 19:20
Rok narození: 1989
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od vztekloun »

tlak v pneu stoupa zahrivanim pneumatiky: zahrivani gumy = zahrivani vzduchu vevnitr, zahrivani vzduchu = jeho rozpinani (zmensuje se hustota na m3), kdyz se rozpina vzduch tak se zvysuje tlak v pneumatice.

Ty to mas trochu zprehazeny. kdyz je teplo tak se hustota molekul jakoby roztahne. tzn ze je mensi hustota na m3. kdyz se neco zase ochladi tak se molekuly zcvrknou. tzn ze se hustota na m3 zvetsi.
to mas asi tak..... ve sprse kdyz netece tepla voda tak se pytel zcvrkne a vejde se do pul dlane ( jak komu :D:D )................... atd atd :D

PS: neodbihame trochu? :D

z5 k tematu. jak jsem psal na druhy strance - IC tam dat muzete ale ma to sve klady a zapory ale u atmosfery se nakonec nedopidite vysledku. a kdyby to bylo ucinny alespon o par % tak by to tam vyrobce stejne nedaval protoze je to zbytecny vyhazovani penez :) vykon nahrabe vyrobce nekde jinde a daleko levneji.
IC maji uplatneni akorat a pouze u zavodnich motoru a u motoru kde je pocitano s vysokou zatezi turbodmychadla. cim vyssi zatez - tim vyssi teplota a tim taky vyssi teplota vzduchu. cim vyssi teplota vzduchu - tim nizsi vykon atd a to je proste u nekterych motoru nezadouci :)
proste...... do atmosfery je to teoreticky zbytecny. ano, nasavas tam teplej vzduch, v tehle vedrech je to vazne sileny ale s IC to nebude o dost lepsi ;)

je to asi tak ze kdyz turbo saje vzduch tak bere vzduch o teplote 30 st. C, kdyz prochazi pres turbo tak tomu se zas pridava nejakej ten stupen a potom kdyz se pred motorem stlacuje....... to je dalsi stupen........ nakonec se muze stat ze do motoru s turbem muze prijit ( a ted tipuju tak neukamenovat ) cca 60 - 70 stupnu C z puvodnich 30-ti....... u atmosfery motor bere 30 stupnu, pres motorovej prostor se prida 10 stupnu a papa 40 st. a to to existujou turbomotory bez IC......
HOWG :)
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

:up: jop měl sem to zpřeházené.....
a jinak jen souhlas s tebou
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Odpovědět