Zdravim klubáky!
Mám na vás dotaz ohledně záměny malýho chladiče za velkej na motorech TU. Dávám dvouvrtulovou saharu - s tím samozřejmě velkej chladič a a narazil jsem na problém ohledně snímače hladiny vody a zapojení hadic. Původní zapojení má expanzku s malým vývodem do chladiče (vratka) a snímač hladiny vody je v chladiči. Abych nepřišel o snímač hladiny, tak dávám expanzku z GTIčka, ale ta má samozřejmě spodní vývod široký + další 2 nahoře. XU motory mají domek vodního čerpadla se třema vývodama a TU motory se dvěma. Napadly mě 2 řešení:
1. na GTIčkový expanzce horný vývody zaslepit + udělat redukci ze široký hadice na úzkou - tím, ale budu nalejvat vodu 2 dny než to tam doteče :-)
2. na GTIčkový expanzce zaslepit 1 vývod (původně u XU pro chlazení škrticí klapky), vratku z chladiče (tenká hadice) nechat do expanzky a spodní širokou hadici napojit přes roz-trojku do okruhu před vodním čerpadlem - podle mě lepší řešení.
Máte s tí někdo zkušenost? Nikde sem to na foru nenašel, tak třeba tohle vlákno pomůže někomu dalšímu. Díky za rady
velkej chladič na TU
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: velkej chladič na TU
spíš bych to udělal variantou 2. a hlavní otázka je proč na socíální motor dáváš 2 vrtule a velkej chladič
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: velkej chladič na TU
varianta 3
nic nezaslepovat, odpojit z motoru vratku od topení, tam napojit spodek expanzky a topení napojit do pravýho vývodu expanzky, do levýho klasika přepad z chladiče
nic nezaslepovat, odpojit z motoru vratku od topení, tam napojit spodek expanzky a topení napojit do pravýho vývodu expanzky, do levýho klasika přepad z chladiče
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: velkej chladič na TU
tyjo - Draken má dobrej nápad - to by asi šlo :-) díky za tip......a proč do maloobsahu velkej chladič? stavim expediční 205, která, když se zadaří, se podívá možná i do Afriky....takže příprava na extrémy :-)
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: velkej chladič na TU
takhle to mám na tct a funguje to
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: velkej chladič na TU
....a ještě bych měl jeden dotaz k hadici mezi chladičem a termostatem. Původní použít nemůžu, protože je jinak naohýbaná. Jakou jsi to vyřešil ty Drakene? Koukal jsem na obrázky na naftu (použil jsem fotku z tvojí první béžovky ), ale jelikož sem nikdy žádnýho nafťáka nedělal, tak nevim přesně jak to tam je. Napadly mě hadice viz obrázky, ale nevím průměry jestli budou sedět. Díky za rady.