Stránka 8 z 16
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 19 dub 2017 02:08
od Aloush
Zdravím po delší době, jelikož se venku dělá hezky, tak už si chodívám hrát do garáže - přes zimu se nedalo :/
Brzdový posilovač už je chycený napevno, hbv ještě budu trošku ladit, aby mi pedál nebrzdil až u zeme.. Předpokládám, že kombinace 10" posilovače z 307 a 23mm hbv z 406 bude na 205 sociál brzdách trošku ostrá.. ale do budoucna bych rád pořídil zadní kotoučovku a dopředu 266mm, tak by to mohlo být v pohodě.
Jelikož tam celý posilovač není tolik zapadlý, tak nevím jestli půjde dát normální kapota
co jsem tak koukal, docela to celé vystupuje.
Dál pomalu ohýbám a měním brzdové trubky (ještě to úplně nemám v ruce
) a hadice. Konečně jsem taky sundal hlavu, která v brzké době půjde srovnat - ještě ji odstrojuji.
Přidávám pár fotek, co jsem dělal během března. :) Zatím vůbec netuším, zda do srazu stihnu složit.. uvidím jak se bude dařit, chci se projet co nejdřív
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 29 dub 2017 21:40
od Aloush
Pokračujem
Jelikož posilovač z P307 neměl vevnitř tyčinku, nadstavil jsem hbv kulatinou - jinak by pedál brzdil až na podlaze. Kulatina sedla do válce jak p*del na hrnec, tak snad s tím nebude problém.
Takže jsem nahotovo složil posilovač s válcem - vedení k předním brzdám (trubky + hadice) jsou už komplet vyměněné, nyní řeším zadek.
Dnes jsem zjistil, že se pořádně nedostanu k propojení hadice a trubky nad zadní nápravou.. musel jsem ještě zajít koupit 16mm ořech a zkusím ji shodit
Pustil jsem se také do zadních bubnů, jeden vnitřek už je komplet vyměněný (na fotce bubnu je vlevo dole staré prase pro srovnání
). Bubny půjdou z GTI, ale vnitřek zůstává ze sociála - aktuálně čekám na kroužky pro podložení bubnu
nechávám si dělat, snad dopadnou dobře..
Hlavu jsem už úspěšně odstrojil, teď už si jen udělat čas přes týden a hodit ji na srovnání. Zároveň objednávám pár nových těsnění k motoru, protože aktuálně bylo skoro vše dělané silikonem.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 05 kvě 2017 22:09
od Aloush
Zadní náprava šla dolů dobře, hadičky vyměněné.. horší nahoru
zjistil jsem, že v jednom to asi nepůjde (nemám ji čím podepřít, abych si ji chytnul v kufru).
Přes týden jsem dal hlavu konečně srovnat, dnes jsem ji vyzvedl.. vypadá to moc hezky
tak jsem ještě vyměnil guferka na ventilech a zabrousil dosedací plochy - bylo to hrozně zanešené.
Zároveň mi došla těsnění na sací potrubí, tak můžu pomalu skládat.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 kvě 2017 22:47
od Aloush
Zadní nápravu mám nahozenou zpátky, doohýbané trubky k prasátkům.. brzdy snad komplet
..teď už jen čekám na podložky pod bubny a můžu odvzdušnit.
Jelikož mám ještě špatné manžety na poloosách (a teď nemám moc času si hrát ještě s něma), tak jsem koupil nové (asi).. Nechal jsme si je poslat z německa, za 2 dny byly doma, na pohled vypadají v pohodě, tak uvidím co pak na autě. :) Musím nejdřív dořešit brzdy, abych to mohl shodit ze špalků a povolil ramena.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 21 kvě 2017 19:57
od Aloush
Přes týden jsem pokračoval ve skládání motoru. Dával jsem nové gufero na vačku - našel jsem nějaký kroužek asi ze zadní nápravy, pomocí kterého jsem ho napasoval.. (měl akorát velikost)
Dál nové těsnění na parohy, nová příruba na vodu.. a prostě jsem nasrojil hlavu
Dneska jsem to dal do auta. Když jsem chtěl nahodit svody, začla se mi látka drolit pod rukama.. připadlo mi, že byla tak 100 let stará
takže jsem je hezky odlátkoval a nahodil na auto.
Ještě jsem dal na svody koleno pro lambdu (normálně se tam nedá dát kvůli převodovce, takže jsem jezdil bez lambdy).
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 29 kvě 2017 14:08
od Aloush
Zkráceně: ..motor jede
Ukecanější verze: ..když už jsem nemohl dojet na jarní sraz, tak jsem alespoň dělal na autě :) Dozakrýval jsem hlavu, postupně zapojil chladič a hadice na vodu.. zapojil zbylá čidla, lambdu.. a dodal motoru potřebné tekutiny. Nastal čas na první start, trošku jsem se toho bál
Video ze startu zde:
https://1drv.ms/v/s!ApztCYu9pKoYp7g4VW4WX0RPhMOP7g
Bylo to trošku divoké.. ale krásně zavoněl benál a bylo super ho po 9 měsících zase slyšet.
..druhy Vánoce jsme měl. Potom jsem zjistil, že nemám zapojenou "vratku" od aktivního uhlí.. takže v neděli už šel motor hezky
(video:
https://1drv.ms/v/s!ApztCYu9pKoYp7g5xFYE9Deck0FPYw)
Bohužel se mi urval plast zezadu na sání pro to aktivní uhlí, máte někdo tušení jestli se to dá vyměnit samostatně (a sehnat)?
..zatím jsem to jen zatěsnil a je to ok, ale do budoucna to bude chtít nové.
Dál jsme se pustil do výměny poloos (nenávidím přetahování se s ramenama), jedno kolo se mi zatím nepodařilo povolit
a na levém rameni je prasknutá prachovka - už je objednané nové rameno + nějaké palivové hadice a spony, pár jich mám popraskaných.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 30 kvě 2017 05:52
od s0vet
Super práce, perfektní dokumentace :)
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 30 kvě 2017 10:40
od vinorak
povolíš ten torx a celý plast vyndáš a dáš jinej, taky jsem to měkl jednou ulomený
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 02 čer 2017 20:02
od Aloush
Děkuji kluci, budu se po tom "bazmechtu" shánět
Přes týden jsem pokračoval s nápravou - zatím jsem rozebral a skoro složil levou stranu. Mimo nové rameno a poloosu jsem ještě skočil pro nové šrouby a matice.
Dnes jsem zůstal "viset" na uchycení ramene v nápravnici. Zepředu jsem šroub dal, ale rameno je zkroucené a vzadu je to mimo (druhá fotka), znáte nějaký fígl jak rameno nakroutit, aniž bych vymontoval nápravnici?
Napadlo mě chytit rameno přes nějakou gumu a pokusit se ho nakroutit, ale zatím jsem nezkoušel.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 02 čer 2017 22:30
od Tokagero314
Ja som si vždy z druhej strany nabil hrubsi dornik a natiahol presne na otvor a kladivkom po srube. Alebo mensi pajser a natahoval na miesto a zas kladivko....
Odoslané z HUAWEI TIT-L01 pomocou Tapatalku
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 čer 2017 18:02
od Aloush
Díky za tip
Nakonec jsem si dal z druhé strany šroub, zvednul celý předek auta, s troškou síly přetáhl rukou rameno aby to sedělo vepředu na díru, tam dal druhý šroub.. a ten kladivem "probouchl" dozadu
V sobotu jsem doskládal levou stranu a začal pravou.. když jsem sundal pravé rameno, auto mi záhadně (jsem de*il) seskočilo ze zvadáků do boku a málem skončilo v kanálu
Naštěstí levým kolem chytlo rantl a zůstalo stát (první fotka).. takže takhle jsem musel doskládat pravou stranu, abych mohl vyjet..
Dolil jsem olej do převodovky (kvůli tomu jsem jel do Hornbachu pro pvc hadici a do domácích potřeb pro trychtýř
), naskládal čumák a zkusil jsem to projet
..a mám dva problémy - mám pocit že mám vzduch v benzínu: vždycky nastartuju a někdy po chvilce začne "lapat po dechu" a chcípne, jindy zase jede v pohodě.. nic jiného než vzduch v benálu mě nenapadá. Zatím jsem neměnil ty popraskané benzínové hadice, může to být kvůli tomu?
Druhý problém - někdy svítí nízká hladina chladící kapaliny, přitom mám hladinu mezi ryskami. Je možné že jsem to špatně odvzdušnil, nebo v čem může být problém? Nevím kde je čidlo na hladinu, mohl bych zkontrolovat kontakt.
Každopádně Pug po 9 měsících vyjel z garáže, takže můžu konečně uklidit ten bordel všude kolem
Před pár dny mi skončila technická.. takže než se na ni vypravím, musím dořešit občasné chcípání motoru, proč svítí hladina kapaliny, odvzdušnit brzdy, vůle na ventilech.. a případně co se ještě objeví až to projedu trošku víc. Budu moc rád za jakékoliv rady a nápady.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 čer 2017 19:43
od draken
co jsi to udělal s tou lambdou? to je naprostá kravina, teď bude jednotce hlásit chudou směs jak sviňa.
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 čer 2017 20:31
od s0vet
Za mě minimálně upozorním na ty šrouby z bláta, co tam dávaš. Do podvozku zásadně pevnostní 10.9 !
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 čer 2017 21:02
od Aloush
Lambda se tam normálně nevleze kvůli převodovce - lambda je moc dlouhá.. tohle je jediné co mě napadlo.
Jiné řešení asi pouze převrtat závit, nebo dát origoš svody.
..jinak nevím co s tím. (EDIT: Dívám se na fotky z garáže a ten výfuk je v místě lambdy trošku níž než dřív, tak to ještě zkusím bez L-ka
)
Šrouby co tam byly původně taky měly 8.8 (ještě jsem na to koukal), tak se zkusím mrknout po pevnějších
Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998
Napsal: 13 čer 2017 21:38
od s0vet
Původně ale u takového auta znamená, že to někdo před tebou už třikrát měnil. Origo jsou vždycky 10.9.