Stránka 9 z 9
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 01 črc 2012 15:06
od pezot309
dal by sa nejak jednoducho spravit obmedzovac otacok motora (peugeot 309 1.9D 47kW) ?
napr. max 4000 otacok a dalej by to nepustilo, pripadne s prepinacom na max 2000 pre studeny motor?
momentalne tam mam budiky s hodinami, takze otackomer nemam vobec, ale chcem ho tam nejak dorobit
mam motor s EGR ventilom, tak to som zvedavy, ci tam to cidlo uz bude, ako niektori spominali
neviete kolko otacok ma motor, ked idem 95 km/h na stvorke?
tento motor je vhodne po nastartovani pred pohnutim sa zahrievat na mieste?
ak ano, ako dlho?
[stal sa mi totiz nejaky incident s tesnenim pod hlavou a zrejme aj hlavou samotnou]
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 01 črc 2012 15:50
od draken
nevim k čemu by ti byl omezovač na 4000 otáček. Čerpadlo má svůj cca 5000 otáček. jinak na místě ho zahřívat nemusíš (on by se ani neohřál), ale za studena mu prostě nedávej kapky a bude všechno OK
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 01 črc 2012 17:32
od pezot309
no tak nejak som sa to snazil robit, ze som sa po nastartovani hned pohol a snazil som sa ist v nizkych otackach, kym sa nezohrial motor
potom som mu uz niekedy asi aj dost nalozil (napr. spomenutych 95 kmh na stvorke), lebo sa to, samozrejme s tym vykonom, rozbieha pomaly. otackomer nemam, takze neviem, v akych otackach som sa pohyboval.
tak som nabehal asi 3000km (od kedy ho mam) a ziadny nejaky suvisiaci problem som nezaregistroval
no a potom ked uz bolo akoze vsetko poopravovane (bolo toho dost), vyliezol som s tym na dialnicu (po 30km jazdy mimo, takze motor bol urcite zohriaty), rozbehol na nejakych 125 kmh a za minutu na to prasklo tesnenie pod hlavou, ktora sa zrejme aj ohla (vysledok este neviem)
takze teraz neviem, ci chyba bola, ze som motor malo zahrieval alebo som daval moc vysoke otacky po zahriati ... :|
ten obmedzovac na cerpadle ako funguje? ked sa prida viac plynu nad max, co sa stane [mam tam bosch, po repase]?
pocul som o nejakych dvoch moznych scenaroch - bud ze sa cerpadlo rozpadne alebo ze odleti odtial nejaka matica, ktora ho vlastne zastavi?
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 01 črc 2012 17:40
od draken
to, že ti fouklo těsnění, byla spíš náhoda + stáří, nebo bylo načatý. Protože 125 kmh není pro tenhle motor problém. jinak omezovač je přímo v čerpadle, nevim přesně jak funguje, ale otáčky zastaví na cca 5000, aspoň na mym td jo - čerpadlo bosch. Nic z čerpadla nelítá
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 11 kvě 2013 11:25
od Pech35
Zdravim, mám otáčkoměr z BXa 1.9D a jdou od něho 4 kabely, dva k jednomu čidlu které je na bloku motoru směrem k převodovce a dva k druhému čidlu které je na převedovce. Chci se zeptat zda jsou potřeba obě dvě, nebo co ty čidla čtou na setrváku? Předem díky za rady.
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 11 kvě 2013 18:04
od draken
čidlo na setrváku je jen jedno, to druhý na bloku je měrka oleje
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 11 kvě 2013 21:28
od Pech35
čidlo otáček od měrky oleje poznám... jsou tam opravdu dvě čidla otáček (jedno na motoru, druhý na převodovce) a obě jdou do otáčkoměru. Ještě bych se chtěl zeptat jestli jde do otáčkoměru 5V nebo 12V?...
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 12 kvě 2013 07:47
od draken
pro budík je jen jedno čidlo otáček, do budíku vedou 4 kabely (plus, mínus a dva jsou pro snímač). to čidlo je přišpendlený na bloku jakoby za pravou poloosou směrem k setrváku
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 24 črc 2015 16:56
od Josef.Mijovič
mam otazku zda to mám zapojeny dobře.. pač otáčkoměr ne a ne se rozběhnout. na zdířce od otáčkoměru mam 3 dráty žlutej, modrej a červenej- žlutej - signál, modrej mínus a červenej plus? a pořád ne a ne jít.. a když sem tu koukal jak to zapojit tak na zdířce od otáčkoměru jsou dráty 4 a já tam mám jen 3