Stránka 2 z 3

Re: E85

Napsal: 16 říj 2011 22:03
od sedlibedli
hele když daš jedbou E85 čistej tak se nic nestane ja nato jezdil jakou dobu ale žere to tak o 4 litry vic než obvikle ! a rano to blbe startuje . a neviplatíse to nato jezdit zlaty N95 :twisted:

Re: E85

Napsal: 20 říj 2011 19:45
od Davo
ono taky srovnávat "český" benzín s E85 je celkem jiná liga

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 17:39
od draken
Tak máte nějaký další poznatky? celkem bych to chtěl prubnout na gtičku, ale stále váhám :myslim: někde píšou, že to zadírá čerpadlo, někde zase ne, tak nevim, co si o tom mám myslet

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 17:56
od sedlibedli
ja tedka jezdím 50% N95 +50% E85 e bezproblému není to ani poznat ! a tedka když jsem jel do prahy ta jsem mnel spotrřebu 7 L/100km takže parada :fran: :fran:

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 18:02
od vinorak
já sem se na to vyprd, protože úspora na nádrži byla při zvýšený spotřebě asi 100kč :fran: a to tam rači budu lejt na co je to postavený

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 19:16
od manko
Ja som skúšal do 605 a v pohode 20L N95 a 30 L E85 a žiadny rozdiel ...

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 20:16
od ondra410
Já sem na to jezdil ve škodárně (motor z Favorita) musel sem to trošku poladit (předstih a karbec) Jezdil sem na čistý etanol a jak tak to fungovalo. V zimě se na čistý dalo nastartovat . v létě v pohodě
O tom že E85 dá miň energie než N95 tu byla řeč

Jinak bavil sem se se známým co má pumpu a říkal mě že sám etanol neprodává protože když by naplnil nádrže musel by to celkem rychle prodat. Je tam totiž problém s tím že se ta biosložka odděluje od N95. A pak jsou z toho velké pokuty.

Do GTi bych to asi nikdy netankoval. ale na druhou stranu ho nepoužívám na běžné ježdění, takže mě nějaká spotřeba netrápí.........

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 20:32
od draken
no takže na to kácim, to byl jen takovej nápad. Já s gtičkem jezdit normálně nebudu a když jo, tak jen z nouze. Takže zůstanu u N95 :up:

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 20:51
od hrebec
jezdim na to uz temer pul roku a vse v poho,v zime horsi starty,tankuji tak ze za 300az 400 n95 a zbytek nadrze e85 a nekdy i spise ten e85.

Re: E85

Napsal: 02 dub 2012 21:55
od sedlibedli
hrebec píše:jezdim na to uz temer pul roku a vse v poho,v zime horsi starty,tankuji tak ze za 300az 400 n95 a zbytek nadrze e85 a nekdy i spise ten e85.
tak jestli mas karburator ? tak to musi jezdit ok

Re: E85

Napsal: 03 dub 2012 17:19
od hrebec
sedlibedli píše:
hrebec píše:jezdim na to uz temer pul roku a vse v poho,v zime horsi starty,tankuji tak ze za 300az 400 n95 a zbytek nadrze e85 a nekdy i spise ten e85.
tak jestli mas karburator ? tak to musi jezdit ok
karbec nemam mam 1.4 strikacku.

Re: E85

Napsal: 04 dub 2012 11:52
od Antoni
Chvíli jsem to zkoušel na 205 1.6 GTI (Čtyřbod. stř. 83 kW). Až do poměru 50:50 to šlo až na občasný nepravidelný chod motoru. Změnil se i volnoběh. Při větším poměru ve prospěch E85 to pak nechtělo jet. S nastupující zimou i špatné starty. Pak jsem dal větší vstřiky 0280150762 z 1.9 a nepravidelný chod ustal a jelo to i na čistý E85. Ale ta spotřeba! Skoro se to nevyplatilo. A po kontrole těch původních vstřikovačů 0280150211 jsem se nestačil divit! S E85 vůbec nerozprašovaly palivo, ale stříkaly jak injekční stříkačka. Ty větší vstřikovače z 1.9 to nedělaly. Vrátil jsem se k N95.

Re: E85

Napsal: 17 zář 2012 14:24
od powl
Nalil sem to pul na pul do xsary a neprotestovala :m: Nic to nerozezira a zadny cerpadla se nezadiraj. Jedinej problem je ze to asi na cistej ethanol bude mit chudou smes, to se zjisti pristi mesic :twisted:

Re: E85

Napsal: 17 zář 2012 15:11
od krcka88
Zkusil jsem to natankovat do punta 1:1,5 , víc E85 a jede to líp než na samotnej N95, spotřeba asi o necelýho 0,5l / 100km vyšší, zatím žadnej problém.

Re: E85

Napsal: 07 dub 2013 14:42
od Pavel XS
Na E85 se oficiálně nedoporučuje jezdit bez přestavby, protože oproti benzínu, který obsahuje pouze 0,3% kyslíku, ho má ethanol 30%, což způsobuje velmi chudou směs. Už vůbec by to nemělo jít do auta, co má sportovní vzduchový filtr, protože lepší prodyšnost způsobí ještě větší přísun kyslíku a propaluje to písty. To ale písty propaluje i bez sportovního filtru, pokud je bez přestavby. Snad každej, kdo trošku o autech a motorech něco ví, tak taky ví, co dělá chudá směs. Každý auto na to jede jinak podle toho jak daná řídící jednotka si umí poradit s obrovským nárustem kyslíku (ochuzení směsi) v soustavě. Navíc oktanové číslo 103 a některé složky mají za příčinu, že Ethanol má nižší zapalnou teplotu, tudíž menší tepelné zatížení motoru, motor jde líp, neohřívá se tolik, součásti víc vydrží. Gumu to neleptá, ale Ethanol je proti benzínu plně vodivý, proto některý čerpadla to jednoduše vyřazuje. Ale váže na sebe vodu, proto v zimě bývá problém, pokud se tam nedá nějaká složka, třeba obdoba Velfobinu apod. Já to nalil do svého XS motor 63KW K2B, a nejel jsem. Takže jiný trysky, vzdušníky, vlastně jiný seřízení karbecu, jiný svíčky s nižší tepelnou hodnotou a trošku větší předstih a super, ale v zimě problém. Navíc nárust spotřeby v průměru o 0,8 L/100KM. Italský auta na něj umí jezdit celkem slušně, mají dobrý řídící jednotky, Francouzi na pytel. Viděl jsem motor u Octavie 1,6 75KW najeto cca 155000km, co s ním udělal E85 po 1200km. Uplně "vybělil", rozpustil usazeniny a motoru se zacpaly mazací kanály a zadřel se. MAZEC!!! Jinak Felicia 1,3 jednobod v pohodě, MPi na pytel. Čistý Ethanol85 leju do Mustanga GT V8 rok 2006, který ještě není na tento pohon přizpůsoben, to byly modely až od roku 2008 a na přání, a jezdí úplně v poho, jen když padne teplota pod +5°C, je nutný ho nechat nejdřív tak 3 minuty ohřát, jinak se mu nechce. Ale jezdí průměrně za 14,2L, oproti N98 šel jen o 2,1L/100km nahoru. Já dávám E85 prst nahoru, ale pokud je to bez přestavby, je to rysk a hrozně individuální. Je sice levnější někde až o 12Kč na litru, ale když spočítám narůst spotřeby, svíčky, nějaký přísady a navíc oficiální přestavbu se zárukou a certifikátem, tak u auta se spotřebou 6,5 l a najetými 25000km ročně, pak návratnost je tak za cca 14-16 měsíců a pak to vyjde tak o 7 Kč levněji. A v dnešní době, kdy se auta mění jak ponožky, bych musel ročně s každým takovým autem najet tak 80000km a každá přestavba by mohla stát max. 10000Kč. Nebo ještě měnit vždy jen motor, ale to taky není grátis. Takže ať si každej udělá svůj vlastní obrázek a názor.