Stránka 2 z 2
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 13 říj 2013 13:08
od Kadly
vinorak píše:když byl tenhle motor ve 405ce po faceliftu tak se menoval taky Mi16
jenom ve 306ce se mu říká S16
noo :D tak to bude ten problém proč sem z toho jelen, jednou ten motor je 2.0 Mi16 pak to je 1.9 Mi16 pak zase S16 :D
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 13 říj 2013 17:01
od makovice
Tak ono je tam vic rozdilu.
Mi16 - XU9J4Z
- 1.9l = pruznejsi
- hlinik = lehci asi o 50kg = krouti se = driv nebo pozdeji se pridre na 3valci tusim
- horsi cirkulace oleje = odlejva se do zatacek
S16 - XU10J4Z (XU10J4RS)
- 2.0l = vykonejsi
- litina = tezsi ale nekrouti se a vydrzi
- lepsi cirkulace oleje = vyssi tlak
Mel jsem oba a zatim muzu potvrdit ;) Byt tebou tak se rozmyslim nad 2 variantama:
Mi16 na karburatorech
S16 s elektrikou
Naucit se to upravovat data jednotky tak tezke neni. Ale pokud to nechces delat pokus omyl, tak to chce dost praxe
a nebo jit na to sofistikovane (poridit merici lambda sondu a jezdit s pripojenym pocitacem na vsechny mozny vystupy). Pak muzes dosahnout toho, ze budes vedet pri jakem zatizeni (natoceni klapky) a otackach mas pridat nebo ubrat bohatost a predstih).
Jako elektroinzenyr bych do toho klidne sel ... trochu se na to chystam, ale je to spis idea :D zas tak moc volnyho casu nemam :)
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 13 říj 2013 19:20
od Kadly
Zjišťoval sem všude možně co a jak . Tak jak tu bylo psáno pokud auto už má elektroniku tak je blbost to překopávat na mechaniku. Nejlepší/nejlevnější je sehnat vstřikovače z motorky s co největším průměrem sacího potrubí, dodělat mezi kus na sání(šikovný zámečník to dokáže i za hodně slušný peníz) vyměnit vstřiky za potřebné na daný objem/výkon, a pak ta nejhorší část :D elektronika. Pokud se bude dívat jen po vyhlášených úpravcích tak se cena jednotky/instalace/naladění bude pohybovat okolo 50+ tisic, ale diky bohu je tu i celkem hodně "méně známých" které dokaží vše potřebné do 25 tisic + vysvětlí jak si potom auto dodatečně ladit při změnách
Tohle je první varianta, která vypadá že bude i finální, ale uvidíme co a jak bude :)
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 13 říj 2013 21:15
od vinorak
v podstatě XU9J4(Z) je super motor až na tu zásadní chybu s pomalým vracením oleje zpět do vany a následným nedostatkem u čerpadla. výkon 108 a 116kW má sice rozdělovač, ale předstih je řízen jednotkou, plní euro 1
litinová XU10J4(Z) je v podstatě lepší, už má přepážku kvůli odlévání a plech proti výření od kliky, má taky dvojitý sání ( krátký a dlouhý) řízený podtlakama. když to funguje tak je to super. Ale oproti hliníkový mi16 tomu motoru chybí zátah okolo 5000 otáček. (prostě je lineárnější a né tak podrážděnej
už nemá rozdělovač, ale 4x separátní cívku. výkon 110 a 112kW, plní Euro2
nejlepší je poslední evoluce motoru XU a to XU10J4RS, motor má sání o jedné délce, ale obsahuje helmholzuv rezonátor, má svody 4 do 1. 120kW
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 14 říj 2013 08:57
od Kadly
Jak moc jsou si podobné ty verze motoru XU10J4(Z) a XU10J4RS ?
co a jak pasuje/nepasuje ? Někde sem našel inzerát na prodej motoru XU10J4RS na ND (myslím přidřenej na pistech), jestli by mělo cenu brát komplet hlavu motoru ?( zvedl by se výkon na těch 120kw ?)
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 14 říj 2013 09:10
od vinorak
blok a klika je stejná, písty nají tušim jinak vybrání kvůli kompresi, jinak hlava na to pasuje.
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 14 říj 2013 22:42
od makovice
Prikladam vykonovou krivku XU10J4RS ;)
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 16 říj 2013 12:23
od Kadly
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 16 říj 2013 13:19
od vinorak
jo ale tušim že se musí odvrtat jeden nálitek
Re: Peugeot 306 2.0 16v S16- Rozdělovač??
Napsal: 16 říj 2013 13:27
od Kadly
Super :)
Teď jen ho někde koupit :D, Kdyby ho někdo náhodou měl, tak se hlásím, může být i nekompletní potřebuji jen to sací potrubí