Stránka 2 z 2

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 13:07
od chobot
Vykon ty upraveny 106 nevim. Jeste se muzes podivat na vlakno TU Engine Maintenance and Performance Upgrades na http://forum.205gtidrivers.com. Resi se tam upravy motoru TU3S. Je to hodne podobnej motor, ale misto vstrikovani Bosch Mono-Motronic ma karburator a vykon 85 hp. Vysledek pak treba neco jako tohle: http://www.scoobynet.com/private-for-sa ... y-car.html Jinak jak pisou ostatni, pocitej, ze to bude spousta prace a penez ;-)

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 16:33
od kubat14
tak když máš blok 1.4 tak ti nikdo do vnitř nevidí
rozpočet není hlavní ale zas aby to nebyli miliony :D
tak já mam na úpravy připravený 4 karbce mikuni

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 16:54
od vinorak
Tak sežeň pořádnu vačku, svody a zvyš kompresi a něco to dá

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 17:04
od kubat14
jojo
přemejšlel jsem že líznu hlavu, nechám stočit setrvák, vyleštim kanály v hlavě, udělám karbce, svody a lauf , potom vetší brzdy a podvozek

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 17:32
od kpt.Lipánek
u hlavy nejde ani tak o "líznutí", jako spíš o to abys tam udělal "jinačí" spalovák, které bude vhodnější z hlediska proudění a prohoření směsi. Na setrváku moc nevim co chceš stáčet, když TU motor ho už tak má kde nic tu nic...já spíš odvrtávám, respektive z něho dělám loukoťák, dycky dyž je nálada, tak se kousek podělá :D

Kanály hlavně neleštit do zrcadla, ale jenom zahladit, do zrcadla se leští spalovák a ventily!

to F.I.K : ojnice z 1,6 se použít nedají, nevychízí to délkově, už u ojnic z 1,4 se musí upravit píst aby nenarážel do hlavy :blbl:


:vul: "známé" má 106XSi, kliku, hlavu a myslim že i vačku z 1,6 (možná origo xsi, to teď nevim, kecal bych), větší vstřikovače, upravenou jednotku a lije do toho e85. Řikal že tohle má asi 130kobyl a sériovou 205gti to strčí do kapsy :fran:

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 17:53
od kubat14
to je hodně dobrý, uvidim :D ale určitě si s tim pohraju

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 18:47
od F.I.K
No dobře, tak použije ojnice z něčeho jinýho, předpokládám, že už to někdo stavěl, a mě zrovny tyhle motory nezajímaj a je logický, že když tam dám kliku s vyšim zdvihem, tak mi to s původníma 1,4 ojnicema nevyjde, nějak špatně sem předpokládal, že to by to mohlo mít stejně vysoký bloky. ;-) Každopádně z toho potom bude 1450 a to bych nestavěl už jen z principu když pak chci jezdit kategorii 1400. Líznutí hlavy asi myslel z důvodu vyší komprese a to bych asi řešil úpravou bloku a pístů, než ubíránim hlavy. Do ubírání původního setrvačníku bych taky asi nešel, ale každýho věc. Špatnou zkušenost s tim ale nemám a ani mít nebudu. :m:
Kdybych se do toho chtěl pouštět já, tak bych asi řešil kompresi, úpravu kanálů, nejlíp té 1,6 hlavy, výfuk, vačku, itb a programovatelnou jednotku.

Máte někdo představu jak moc je znát to zvednutí obsahu o 90 kubíků? Jestli to za to úsilí vůbec stojí.

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 19:04
od kpt.Lipánek
Asi tak nějak...

A ohledně zvednutí objemu si myslim že to poznat bude, přecejenom objem nenahradíš :fran: Aspoň u škodovek to je poznat dost. Žena měla v Rapidu motor 742.12X což je 120LS, byly tam tvrdý lehký ojnice a klika, upravená LS hlava a vačka, vahadla a rozdělovač z eRka, výfuk tam byl podle 130L/A. Karbec byl 120kové sedr. Motor šel krásně za plynem až do 6000ot. a díky lehkým a sváženým ojnicám to mělo nádherně sametové chod.

Pak sem stavěl sériovou 742.13 (130ku) kvuli technické, kde byly jenom nový kruhy a všechny těsnění samozřejmě. Jediny co bylo na tomhle motoru "upravený" byly trochu poleštěný ventily a srovnaná hlava. Náhodou sem asi dobře trefil kompresi, protože ten motor měl oproti upravené 120ce pekelnej krouťák a ten objem tam byl poznat.

Rozdíl objemu byl 1174 vs. 1289.

Takže asi tak :blbl:

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 19:25
od F.I.K
Neměla stodvacítka ještě pětikanálovou hlavu? Tam by asi byl ten největší rozdíl. :-) Ale to je fuk...

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 20:15
od kpt.Lipánek
Jo, 120ka měla pětikánál, ale 130ka taky. Hliníkový osmikanálový hlavy se dávaly až na motory 742.135/5, takže poslední Rapidy a pak Fáva :vul:

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 03 bře 2015 21:55
od F.I.K
Aha, tak v tom mám mezery, měl jsem za to, že 130 už měly osmikanály. :ups:

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 04 bře 2015 21:05
od vinorak
takhle si představuju vyladěnou škodovku :up:

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 04 bře 2015 21:23
od kpt.Lipánek
Nooo, motor vypadá dost ostře, neco takovýho bych ženě nejradši implantoval do Rapida :twisted:

Ale ta úzkokolejka vzadu, ač vypadá krásně a nehotově, tak je na mě moc úzká :fran:

Jooo, škodovky:) Tohle byl aspoň punkostroj :slint:
P8050045.jpg

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 04 bře 2015 21:27
od vinorak
:vul: no ten motor je v rapidovi :D

Re: úpravy motoru 1,4 55KW nevíte o tom někdo něco ? :D

Napsal: 04 bře 2015 22:18
od borec616
Ten motor je fakt boží :slint: