Re: nízká hladina chladící kapaliny?
Napsal: 24 zář 2008 20:44
pomoci ktereho ventilu si to ovzdusnoval? ten co je v pravo na chladici?
Česko-Slovenské diskuzní forum
https://forum.205gti.org/
jjHasis píše:pomoci ktereho ventilu si to ovzdusnoval? ten co je v pravo na chladici?
mno já povoloval i ten "ventilek" na trubce. akorát jak jsem to udělal, tekla z něj voda. právě nepoznám, pokud to nesyčí, jestli tam vzduch je nebo už ne. dá se aspoň říct, jak dlouho bych ten motor mohl nechat teoreticky běžet, aby se to odvzdušnilo? nemám toitž představu, jestli je to půl minuty nebo půl hodiny.Hasis píše:tak to se nediv. proste na nejake hadici nebo trubce kterou vede voda, bude bud nejaky sroubek nebo neco jako cepicka od ventilku. tak to povol nastartuj auto a pockej dokut odtamat neprestane utikat vzduch. az zacne tect jen voda bez vzduchu(neco jak u radiatoru), tak to zasroubuj. a hlavn ese divej, at tam mas porad dost vody.
tu nemám. každopádně zkusím proces odvzdušňování ještě jednou a pokud mi ta kontrolka bude svítit furt, je jasné, že je asi něco s čidlem (kapaliny mám dost).Hasis píše:tyjo to aj nevim. ja u svojeho nalel vodu, povolil, nastartoval a za necele pul minuty zacala tect jen voda. tak sem zasrouboval a pohoda:). ale pokud tam mas vzduch, tak by ti myslim mela i ruzne skakat rucicka od teploty vody(pokud ji mas).
čemu? tak řekni, co si myslíšHasis píše:ale pochybuju ze ti to bude proste sviti kvui tomu.
mitja ale tvrdí, že v té expanzce žádné čidlo není. a já mám obavy, že má pravdu. sice na dně byl bordel, ale nic nenasvědčovalo tomu, že by tam něco bylo. tím nechci říct, že to nezkusím. já totiž udělám cokoli, jen aby to rudé oko nesvítilo .-)Hasis píše:skus to co psal womec.
je pravda, že ten ventil na imbus jsem neuvolňoval. vyzkúšám! .-) díkyMitja píše:Tak musi ti to chcát kapalinu ze vsech tří odvzdusnovacich mist , to co se nema otevirat na chladici, pak ta plastova čepička na topení a pak je tam odvzdušňovák na imbus.
díky, tohle jsem potřeboval vědět. před chvílí jsem odvzdušnil na všech třech místech a svítí to pořád. zřejmě to bude čidlo. ono je problém, že i když se k němu dostanu, stejně na něm nepoznám, jestli je k.o. nebo ne. a sledovat dráty, to bude asi docela pakárna. to čidlo je na všechny auta stejné, nebo mají p205 nějakou special? dá se to vůbec sehnat?vinorak píše:takže čidlo na nízkou hladinu je u našeho motoru opravdu v chladiči. když si stoupneš před auto tak je na levý straně zezhora chladiče. Aby si ho vyndal, tak musíš vyndat masku a pak taky tu horní plechovou příčku. To čidlo ale neni klasický kontaktní plocák, ale je tam nějaký magnet mě to třeba původně nefungovalo vůbec, ale pak sem náhodou našel v lese vyhozenou expanzku z gti a tam to čidlo bylo funkční ale taky bych zkontroloval, jestli nemáš někde prodřený drát. Stačí aby to někde škrtalo kostru a už ti svítí kontrolka.
jinak k odvzdušnění: ohřát motor, otevřít topění a na hadici vzadu za vzducháčem je plastový uzávěr, a druhý je imbus nad termostatem. No a pak už by se ti to mělo podařid odvzdušnit