Stránka 2 z 3
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 19:59
od WoMec
já mam na mlhovky vypínač u regulace náklonu svetel (mřížka výdechu vzduchu u řidičových dveří) všechno na samostatný okruh, indikace pomocí svetýlka ve vypínači) ... lze zapnout i při vyplém motoru a vytáhlém kličku ... a ze bych to nechal svitit se nebojim, protože ten vypínač svítí dost jasně červeně :D
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 20:03
od Bartik333
WoMec píše:já mam na mlhovky vypínač u regulace náklonu svetel (mřížka výdechu vzduchu u řidičových dveří) všechno na samostatný okruh, indikace pomocí svetýlka ve vypínači) ... lze zapnout i při vyplém motoru a vytáhlém kličku ... a ze bych to nechal svitit se nebojim, protože ten vypínač svítí dost jasně červeně :D
Dobry Womec, ty me neprestavas udivovat.
Jo a jak se ti jezdi s tim Transporterem??? Jede to dobre vid?
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 20:22
od Mitja
Ja mam od predchoziho majitele vytahly vypinac na predni mlhovky do prohlubne v palubce, kde maji starsi modely asi sytic nebo tak neco.. a zapnout mi jdou jen pri zaplych svetlech, a jsou spinane pres dalsi pridane relatko v nmotorovem prostoru. Ale nemam tam u vypinace zadny indikator.. WoMecu tos tam udelal normalne paralelni vodic s odporem a diodou? Taky bych to mel namontovat.
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 20:55
od WoMec
Mitja píše:Ja mam od predchoziho majitele vytahly vypinac na predni mlhovky do prohlubne v palubce, kde maji starsi modely asi sytic nebo tak neco.. a zapnout mi jdou jen pri zaplych svetlech, a jsou spinane pres dalsi pridane relatko v nmotorovem prostoru. Ale nemam tam u vypinace zadny indikator.. WoMecu tos tam udelal normalne paralelni vodic s odporem a diodou? Taky bych to mel namontovat.
v mototechně jsem koupil kolíbkový vypínač s žárovkou ...
tenhle:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=624-224
no a zapojené je to následovně:
zaporný pol baterky - mlhovky paralelně - vypínač - plus pol baterky ... jediný problém byl zprovoznit tu žárovku tak .. ale chtelo to jenom pořádně zapojit hlavu a správně to připojit ... :)
jinak to mám udělané tak proto aby ve vypnutém stavu nebylo na mlhovkách napětí, abych nepřišel o baterku v připadě nejakého zkratu nebo nehody .. proste kdyz se tam neco stane tak tam bude pořád kostra (pokud není zaplý vypínač v kabině)
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:20
od Gordy
Vy jste asi nepochopili co jsem tímto vláknem a návodem chtěl sdělit.
Ne rozpoutat diskuzi na to jak,kde co a podobně!Na to si povídejte v jiném vlákně.
Upřesním!
Některé modeli,př.: GTi,XS,Roland Garros,TD, .....mají přední spoiler označovaný jako GTi a v něm jsou prohlubně pro světlomety některými nazývané mlhové.Není tomu tak,jsou to ,jak již funkce a zapojení naznačují,přídavné dálkové světlomety,které se automaticky rozsvěcí při zapnutí hlavních dálkových světlometů
A jelikož mají originální zapojení,jsou umístěny v místě,kde se dají použít i jako mlhové světlomety,mají i takový vzhled.Tak jsem si řek že vymyslím jednoduše jak by se i jako mlhové světlomety daly zapnout,aniž by jste museli dávat nějaký další vypínač,který bude hyzdit interiér,nebo by jste ho měli schovaný tak že jej pak za tmy nebudete moci najít.Dále aby to splňovalo nějaká technická kritéria a bylo to funkční.
Tedy toto je návad pro jednoduchou změnu v zapojení předních přídavných dálkových světlometů aby fungovaly po zmáčknutí vypínače zadní mljhovky jako přední mlhová světla a to pro verze GTi,XS,TD,Roland Garros,....
Máte někdo tuto výbavu?
Ano?Chcete poradit?Rád odpovím.
Ne?Tak si řeště mlhovky a přídavné dálkové světlomety dohromaty nebo zvlášt ale klidně v jiném tématu.
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:22
od Gordy
WoMec píše:Mitja píše:Ja mam od predchoziho majitele vytahly vypinac na predni mlhovky do prohlubne v palubce, kde maji starsi modely asi sytic nebo tak neco.. a zapnout mi jdou jen pri zaplych svetlech, a jsou spinane pres dalsi pridane relatko v nmotorovem prostoru. Ale nemam tam u vypinace zadny indikator.. WoMecu tos tam udelal normalne paralelni vodic s odporem a diodou? Taky bych to mel namontovat.
v mototechně jsem koupil kolíbkový vypínač s žárovkou ...
tenhle:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=624-224
no a zapojené je to následovně:
zaporný pol baterky - mlhovky paralelně - vypínač - plus pol baterky ... jediný problém byl zprovoznit tu žárovku tak .. ale chtelo to jenom pořádně zapojit hlavu a správně to připojit ... :)
jinak to mám udělané tak proto aby ve vypnutém stavu nebylo na mlhovkách napětí, abych nepřišel o baterku v připadě nejakého zkratu nebo nehody .. proste kdyz se tam neco stane tak tam bude pořád kostra (pokud není zaplý vypínač v kabině)
A neříkal jsi že máš elektroprůmyslovku?
Tak kde máš pojistku,ty čuně?!!!!!!!!
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:28
od WoMec
gordy: v žádném případě jsem to nechtěl nějak odsuzovat. S tím jak jsi to vymyslel naprosto souhlasím, je to jednoduché, rychlé, a funkční.. jenom jsem chtěl poukázat na to že v některých připadech může být použití přídavných dálek jako mlhovky nebezpečné ... nehledě na to že dálkama osníš protijedoucí auta, kdežto mlhovkama ne ...
neber to jako rýpání ale jako podmět k zamyšlení
btw. přeci když by to nebylo ono tak není problém misto tech dálek tam dát mlhovky .. po elektrické stránce to bude fungovat pořád stejně
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:34
od WoMec
Gordy píše:
A neříkal jsi že máš elektroprůmyslovku?
Tak kde máš pojistku,ty čuně?!!!!!!!!
přiznávám, tu tam nemám icon_eh ... prave proto to mám zapojené tak jak to mám zapojené ... riziko tam je, ale minimální
v případě potřeby není problém doplnit pojistku na drát ;)
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:39
od franus
Asi tomuto vlaknu nerozumi. Ale stejne porad nechapu, par veci:
1. proc jsou dalkove svetlomety umisteny tak nizko
2. proc na nekterych 205kach byly svetla v narazniku se zlutymi skly - asi tezko to tedy byly dalkove
3. proc je na pristrojove desce kontrolka prednich MLHOVYCH svetlometu
A jeste bych chtel dodat, jestli si vubec uvedomujete, ze pridavne dalkove svetla a pridavne mlhove svetla maji jiny vzor skla?
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:51
od Gordy
franus píše:Asi tomuto vlaknu nerozumi. Ale stejne porad nechapu, par veci:
1. proc jsou dalkove svetlomety umisteny tak nizko
2. proc na nekterych 205kach byly svetla v narazniku se zlutymi skly - asi tezko to tedy byly dalkove
3. proc je na pristrojove desce kontrolka prednich MLHOVYCH svetlometu
A jeste bych chtel dodat, jestli si vubec uvedomujete, ze pridavne dalkove svetla a pridavne mlhove svetla maji jiny vzor skla?
Tak to mi tu kontrolku ukaž.
A jelikož nemají tyto "dálkové" světlomety čiré sklo,jak by dálkové mělo mít tak proto se i hodí jako mlhové
Tyto žluté světlomety jsou originál z Francie,kde se to nejspíše dělalo jako mlhová světl,ale v době schvalovýní dovozu do Čr nejspíše temto světlům bránila nějaká vyhláška,proto se to předělalo na přídavné dálkové.
Tobě to snad na Griffe svítí jinak?
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 22 říj 2008 21:53
od WoMec
franus píše:
1. proc jsou dalkove svetlomety umisteny tak nizko
2. proc na nekterych 205kach byly svetla v narazniku se zlutymi skly - asi tezko to tedy byly dalkove
3. proc je na pristrojove desce kontrolka prednich MLHOVYCH svetlometu
A jeste bych chtel dodat, jestli si vubec uvedomujete, ze pridavne dalkove svetla a pridavne mlhove svetla maji jiny vzor skla?
ad1) protoze jak piše gordy, prvně se tam davaly mlhovky a ty musí být co nejníže silnici ... přidavné dalky přisly az pozdeji a aby se nemuselo řešit jejich umístění tak se daly misto mlhovek (teda aspon tak si to myslim)
ad2) zluté skla byly taková móda bych řekl ... proste to v te době frčelo :)
ad3) na přistrojovce určite žádná kontrolka předních mlhovek není
a co se týče toho "vzoru" skla .. takt o je to co tu řešíme ... dálky mají celý svetelný kužel .. kdežto mlhovky mají pouze spodní pulku svetelného kuželu aby nesvítily do mlhy ale jenom na silnici... svetelný kužel se upravuje tim "vzorem" skla
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 23 říj 2008 08:58
od vinorak
no v elektrických schématech to jsou vždycky přídavné dálky, a jenom verze pro španělsko má mlhovky. Tohle je v těch francouzských schématech.
žuté sklo: to prostě v 80 letech ve francici frčelo. Se podivejte na rencky a citrony a tak...
jinak všude sem našel, že to jsou FEUX LONUE PORTEE čily dálková světla
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 23 říj 2008 17:43
od Hasis
nemyslel misto kontrolky pouze tlactko jen pro predni mlhovky?
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 23 říj 2008 18:09
od Gordy
Hasis píše:nemyslel misto kontrolky pouze tlactko jen pro predni mlhovky?
Ani jedno,ani druhý tam v originále není.
Re: Origo přídavné dálkové a mlhové světlomety.
Napsal: 23 říj 2008 18:23
od Hasis
ja uz videl gti s 5 talcitky. nektere meli tri nektere pet:)