Stránka 2 z 4

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 13:19
od Phate
WoMec píše:
Phate píše:
pokud možno nevyřazuj kvalt kdyz třeba dojíždíš z kopce nebo na semafor (dojížděj "po kvaltech")
Tady musim protestovat. S ohledem na spotřebu je rozhodně lepší z kopce a před semaforem kvalt vyhazovat než podřazovat...
pokud jenom odstavíš nohu z plynu tak se v čerpadle uzavře tryska a auto jede jenom díky vlastní kinetické energii ... spotřeba nafty je v tomto okamžiku 0.0000 ... kdežto když vyřadíš tak motor musí mít přísun nafty aby nechcípl jelikož se nevyužíva energie auta... jestli jsi nekdz jel s nejakz autem z VW koncernu (skodovka, VW ..) tak si na počitači přepni na aktualni spotřebu a zkus jenom sundat nohu z plynu a vzřadit .... pokud sundáš nohu na ti to ukáže 0.0 ... pokud i vyřadíš tak tam bude nejakých 2.5 +/- .... ;)
Tak jednak jsem to už zkoušel na citroenu C5 a jednak to vyplývá i z testu Světa motorů z čísla 8/2009... Tam to zkoušeli na nové Fabii 1.2 HTP. Na trase z Prahy (semafory) na Karlštejn (kopečky) jetou nejdříve s vyřazováním při každé příležitosti a poté jetou s podřazováním dosáhl rozdíl spotřeby 0.7 l/100km ve prospěch podřazování...

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 13:25
od WoMec
Phate píše: Tak jednak jsem to už zkoušel na citroenu C5 a jednak to vyplývá i z testu Světa motorů z čísla 8/2009... Tam to zkoušeli na nové Fabii 1.2 HTP. Na trase z Prahy (semafory) na Karlštejn (kopečky) jetou nejdříve s vyřazováním při každé příležitosti a poté jetou s podřazováním dosáhl rozdíl spotřeby 0.7 l/100km ve prospěch podřazování...
neni to nahodou u benzinu a dieslu jiný ?

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 14:01
od Milhaus
v testech to je právě takhle:
u starých jednoduchých motorů nejezdit na neutrál
u nových elektronických motorů klidně vyřadit..
řeší se to všude a pořád a vždycky se dojde k tomu co jsem napsal :fran:

pár všeobecně známých poznatků:
i když je spotřeba na neutrál minimální (motor udržuje sám sebe v chodu),je zbytečná,protože energie získaná spalováním není využita k jízdě. Abychom předešli této ztrátě, může se zdát vhodné jet z kopce se zařazenou rychlostí (u většiny aut se při určitých otáčkách vypne přívod paliva, a motor je poháněn od kol), což je klasické brždění motorem, kdy spotřeba jen nulová, ale ztracenou rychlost musíme potom dohánět "dodatečným" plynem. Jezdím tedy tak, abych vždycky měl alespoň minimální spotřebu, která se ovšem CELÁ využije k pohybu vozu. Minimální plyn je tedy efektivnější,než neutrál, protože auto pak jede déle na "setrvačník". Zrychluje totiž víc než na neutrál.
u novějších motorů, kde je příprava směsi řízena elektronickou řídící jednotkou, dochází pří jízdě se zařazeným rychlostním stupněm a nestlačením plynového k pedálu k zajímavému efektu. Pokud máte otáčky nad určitou mez (cca 1500 ot./min), je spotřeba nulová. Pokud jedete pod 1500 ot./min., přívod paliva se obnovuje.

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 20:00
od Mitja
Milhaus píše:
Phate píše:
pokud možno nevyřazuj kvalt kdyz třeba dojíždíš z kopce nebo na semafor (dojížděj "po kvaltech")
Tady musim protestovat. S ohledem na spotřebu je rozhodně lepší z kopce a před semaforem kvalt vyhazovat než podřazovat...
platí jen u novějších aut, u těchle co máme to neplatí, na volnoběh si to bere víc aby ti to točilo motorem než když ti motor pohání jak píše womec kynetická energie, nehledě na to že je auto víc "pod kontrolou" a šetříš i brzdy
U novejsich je to jinak, jako ze to zere i se zarazenym kvaltem pri dojizdeni? Myslim tim benzinaky.

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 20:54
od Tom
Diesel má mechanický čerpadlo závislý na otáčkách motoru. Tzn na neutrál žere jako na volnoběh a při dojíždění na kvalt žere úměrně otáčkám motoru. Logicky je teda úspornější vyřazovat

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:03
od ksheery
WoMec píše:
ksheery píše:Když sem to řešil já tak mi někdo radil zkontrolovat přepadový hadičky co vedou nespotřebovanou naftu zpátky do nádrže.Popř. jestli jezdíš hodně krátký trasy hlavně teď v zimě tak to taky může bejt sytič.
:urg: Diesel nemá sytič :!:
A jo... :oops: To sem vůl pane!

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:17
od Vomec
:vul: sorry že se motám do cizáho téma... ale když už se tu bavíte o vyřazování a nevyřazování... jak je to s karbecem co má manuální sytič? :) jen tak se ptám :fran:

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:34
od WoMec
Tom píše:Diesel má mechanický čerpadlo závislý na otáčkách motoru. Tzn na neutrál žere jako na volnoběh a při dojíždění na kvalt žere úměrně otáčkám motoru. Logicky je teda úspornější vyřazovat
pravdu máš ale jenom z poloviny ;) ... v čerpadle je taková tryska a přes ni je posuvný kroužek jehoz pohybem řídíš množství paliva které jde do vstřiku. A pohyb toho kroužku je řízený právě plynovým lankem. pokud odstavíš plyn tak se tryska zavře. Pak je tam ještě volnoběžná tryska se otevíra při poklesu otáček pod určitou hodnotu blízkou volnoběhu a tím se drží motor v chodu při vyřazení.

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:38
od WoMec
otáčky motoru ti určují jenom jak rychle se točí samotné čerpadlo tedy v jisté míře je tím daný tlak kterým je nafta vháněna ke vstřikům. V kombinaci s otevřením řídícího ventilu (tryska s posuvným kroužkem) tím řídíš množství paliva které jde do motoru.

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:42
od Tom
WoMec: Pravdu díš moudrý muži :Merci:

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:45
od Mitja
Takze vysledek ja takovy, ze at jedu s cim jedu, novym starym dieselem benzinem.. tak kdyz budu jezdit na kvalt a nevyřazovat na neutrál, nic nezkazím :car: :fran:

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:48
od WoMec
Mitja píše:Takze vysledek ja takovy, ze at jedu s cim jedu, novym starym dieselem benzinem.. tak kdyz budu jezdit na kvalt a nevyřazovat na neutrál, nic nezkazím :car: :fran:
hehe .. no to není až tak jednoznačný :) ... třeba pravě u starých karburátorů bych asi vyřazoval. Ale co se týče dieslu tak "nevyřázováním" určitě nic nezkazíš a ještě si ušetříš brzdy :) u benzínů nevím jak to je ... to by mohl spíš nekdo jiný poradit jak to je u vstříků a u karbeců : :Merci:

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 21:51
od WoMec
Tom píše:WoMec: Pravdu díš moudrý muži :Merci:
nevím jestli to je 100% přesně to co jsem napsal ale vycházim z čisté logické uvahy a z nejakých informací co jsem si zjištoval od známeho co se v peugeotech hrabe už pěkně dlouho :)

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 09 bře 2009 22:01
od Bartik333
Co vim jak, tak pri jizde treba z kopce a zarazenem kvaltu, sestris akorad naftu.
Protoze se uzavrou vsrtiky. Aspon takto jsem to nejak pochopil.
Takze urcite nevyrazovat u Dieselu

Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D

Napsal: 10 bře 2009 14:07
od rusik25
WoMec píše:
ksheery píše:Když sem to řešil já tak mi někdo radil zkontrolovat přepadový hadičky co vedou nespotřebovanou naftu zpátky do nádrže.Popř. jestli jezdíš hodně krátký trasy hlavně teď v zimě tak to taky může bejt sytič.
:urg: Diesel nemá sytič :!:
diesel ma sytič !!!!!!! je to to druhe lanko na vstřikovacim čerpadle a vede k termostatu.