Stránka 2 z 3

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 19:33
od Semir
No popravdě řečeno proč foukáte letní plynem...dle článků a info z pneuservisů by to mělo být naopak zimní plynem letní vzduch...
Jinak pokud jde o tlak tak záleží na zatížení typu 3-5dv. jinak by se mělo tlakovat dle tabulky.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:12
od Hoj@n
vyhodí tě se špatným plynem v pneu z technické?? :vul: :m:

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:13
od red.1
:smich:

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:22
od Klobe
jsem slyšel že výhoda v plynu je že se ti samovolně nevyfukujou a méně se zahřívají či co... je to možné???

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:31
od WoMec
kloub píše:jsem slyšel že výhoda v plynu je že se ti samovolně nevyfukujou a méně se zahřívají či co... je to možné???
výhoda plynu je v tom ze nepodléhá tepelné roztažnosti jako vzduch ;)

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:34
od Phate
WoMec píše:
kloub píše:jsem slyšel že výhoda v plynu je že se ti samovolně nevyfukujou a méně se zahřívají či co... je to možné???
výhoda plynu je v tom ze nepodléhá tepelné roztažnosti jako vzduch ;)
A je to při běžném používání (ne na závody) nějak znát?

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:36
od WoMec
Phate píše:
WoMec píše:
kloub píše:jsem slyšel že výhoda v plynu je že se ti samovolně nevyfukujou a méně se zahřívají či co... je to možné???
výhoda plynu je v tom ze nepodléhá tepelné roztažnosti jako vzduch ;)
A je to při běžném používání (ne na závody) nějak znát?
nejspíš v zime ... kdyz auto nafoukáš teplým vzduchem v garáži tak venku ti to schladne, objem se zmenší a poklesne tlak v pneu

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:39
od franus
Cetl jsem clanek na tema Husteni plynem ve F-1 a zaver byl takovy, ze to zadny vysledek neprinasi a ze namerene hodnoty jsou temer totozne jako pri husteni vzduchem. Cely clanek byl v podstate rozohovor s jedim pneumatikarskym inzenyrem, pracujiciho pro dodavatele gum do F-1. Zaver byl takovy, ze nejake tymy jezdi na vzduch jine na plyn a se je to v podstate pouze trik pneuservisu....

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:40
od Phate
Takže když to shrnu, tak je to úplně zbytečný...
Když nafoukám teplejším vzduchem, tak si to pak můžu změřit a dofouknout...

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:41
od WoMec
Phate píše:Takže když to shrnu, tak je to úplně zbytečný...
Když nafoukám teplejším vzduchem, tak si to pak můžu změřit a dofouknout...
přesně tak ;)

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:50
od Mitja
Pro me ma plyn vyhodu, ze kola necham na jare nafoukat na 2,2 a nemusim se o nic starat.. na podzim se kola sundaji, a kdyz se na jare zas nasazujou na auto maji kolem 2,0 az 2,1. Tim chci rict, ze to krasne drzi tlak.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:52
od Milhaus
Franus: ten článek jsem četl taky, máš pravdu, ale formule bych moc nesrovnával - ty pneumatiky fungujou hoďku a v relativně stejné teplotě - během hodiny asi nebude rozdíl teplot třeba 20°C, jenže pneu co máš na osobáku/náklaďáku je už trochu něco jinýho. Oni tam spíš hovořily na téma zlepšení výkonu/výdrže...
Co dělá nedohuštěné pneu? - zvyšuje spotřebu
Co dělá přehuštěné? - snižuje spotřebu, ale zato se rychleji ojedou

Stačí v létě stát přes poledne na sluníčku a hnedle máte tlak v pneu jiný než když venku prší a je zima :m:

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 20:54
od Bartik333
Taky jde o to, jaky plyn tam davate. Znam par lidi co neda dopustit na dusik, ale zase znam lidi co tam maji nejake smichane plyny. Nevim presne co.
Jako ja osobne davam normalne vzduch.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 21:27
od Milhaus
Já tam mám třeba zrovna tu speciální směs Bartiku:
Složení je přibližně takovéhle
dusík 78,09%
kyslík 20,95%
argon 0,93%
oxid uhličitý 0,036%

A jako jezdí se na tom docela fajn :fran:

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 21:38
od Linkisek
Myslím si, že tlakem 2,2 v pneu 195/50 R15 nic nepokazíš ... I když já mám profil 45 a tlakuju na 2,3-2,4 ;-) Když jsem pracoval v pneuservisu, dusík jsme dávali k novým pneu zdarma, dříve jsem si myslel, že i ve vysokých okolních teplotách uchovává v pneumatice chladnější podmínky a tím se méně opotřebovávají,a že je schopen do jisté míry ucpat pory, ovšem do doby kdy jsem přezouval pneu jednomu chemikovi, který se mi to marně snažil vysvětlit :fran: ... Takže je to spíš jen psychologický efekt ;-) ... Pneumatika je porézní a je nutné v ní kontrolovat tlak, a pokud skladujete pneumatiky pod tlakem tak nejvýš 1,5 ;-) ...