Stránka 197 z 427

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 20:55
od Thyoridas
makam makam, plan je takovy... az to bude vypadat, ze doskladat motor je otazka par hodin, tak vyhodim ten stary, na podvalu pojede do lakovny ( snehove bila z Mitsubishi EVO 9 :twisted: ) a az sa vrati tak akorat usporadam kabely v mot. prostoru (nove buzirky a tak ), nastrojim, no a supnu tam druhy motor, zajedu, doladim muchy a smitec :m:

Tak sa stav aj s pritelkyni, zajedem treba na veceru, luxusnima autama do luxusnih podniku... :fran:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:16
od HoRSiK
okaaa, az to bude poskladane domluvime se, ale videl bych to spis na akci bez nezneho pohlavi, at se muzem pekne projet :fran:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:23
od Thyoridas
nebo ozrat... :fran: A mam tady par km od baraku takovu peknu cesticku, na ktere delam testovaci jizdy... Ma asi 4-5km, zatacky, kopecky, temer zadny provoz, proste krasa :twisted:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:25
od Hasis
tak to nehodlas ten motor dlouho zajizdet co:)

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:28
od Thyoridas
bavil sem sa o tom s TomemGTI, mel sem svuj zpusob, ale takto repasovany motor sem este nestartoval, dal me radu nejakeho chlapka, prisla me rozumna a logicka, takze zajizdat nebudu vic jak 500km, s tim ze ho nehodlam pokazde kdyz nekam pojedu honit... :up:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:30
od Hasis
tak se rozepis. to me zajima:)
ja uz nechci zas za rok skladat motor, tak ho chci poradne zajet, ale uvidim:)

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:33
od Thyoridas
proste budu duverovat nasemu presnemu strojirenstvi, zajedu ho, ale nebudu opatrne najizdet 10000km, ale treba enom 1000 s tim, ze zatez budu zvysovat postupne... :up: Pokud to moja nedockava a strasne nadrzena prava noha dokaze :fran:

Nejaky odbornik ze zahranici rekl toto:

NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy. Jedine, co tim dosahnete je predcasne setreni toho filmu assembly lube, ktery jste predtim tak pracne nanesly na vacky a ostatni komponenty. U starsich V8 motoru je mozno tocit olejovou pumpu elektrickou vrtackou (pred instalaci distributoru) - a dostat tak olej do celeho motoru, ale u modernich motoru, kde je olejova pumpa pohanena vetsinou rozvodovym remenem se to neda - bez toho, aby se ten remen docasne sundal (anebo nainstaloval jako posledni). Hned po spusteni motoru ho nikdy nenechejte okamzite bezet ve volnobehu, nehrajte si s nastavenim otacek a predstihu zapalovani, etc. Naopak, po prvnim spusteni motoru ho okamzite privedte do nejakych 3000 RPM - plynule, ale behem nekolika malo sekund. Necekejte ani na to, "az se motor zahreje" (pokud nemrzne, nalijte do neho jen teplou vodu). Duvodem je casove okno, protoze ta assembly lube nebude na tech vackach a ostatnich komponentech navzdy a vsechny diry privodu oleje, lifters, etc. jsou suche a musi se naplnit co nejdrive, aby se dosahlo potrebneho tlaku oleje. Nechte ten motor bezet v 3000 RPM nejakych 10-15 minut, pote kolisejte s otackami nekde mezi 1000 a 3000 RPM po nejakych dalsich 10 minut aby jste zmenou tlaku oleje vypudili vsechny vzduchove bubliny v lifters. Behem toho casu nezhasnete motor jen proto, ze nekde neco trochu tece. To se opravi pozdeji. Zhasnete motor jen pokud nemate dostatecny tlak oleje anebo kdyz se ten motor zacne prehrivat (= sledujte neustale budiky). Pokud je vse OK, nechte otacky spadnout, nastavte predstih zapalovani a otacky volnobehu, pote zhasnete motor, vylejte olej dokud je stale jeste horky, opravte vsechno co teklo, vymente olejovy filtr, nalijte novy olej a jedte ten motor zajet - tvrde (kdy stridate rostouci casove periody stale rostouci zateze s chladicimi periodama). U toho samotneho zabehu jde opet zase o casove okno (= ne pocet ujetych mil), po jehoz uplynuti ten motor uz lepsi nebude. Proto se s tim motorem nemazlete. "

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:41
od Hasis
jo, todle je urcite od Taboo :)
ale jak vidim je to co clovek to jiny nazor:) pockam si na tebe co to udela a uvidim :m:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 14 led 2010 21:53
od Marcell
Me by docela zajimalo jak to ve skutecnosti je...jak to delaj treba automobilky u zavodaku, nebo i celkove?? Co kus to nazor... :myslim:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 15 led 2010 00:05
od vinorak
no já zase slyšel, když motor dýl stojí, nebo se skládá, tak potom chvilku startovat bez ecu, aby se ten olej rozcák všude :myslim:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 15 led 2010 07:58
od Thyoridas
Vino: vem si, jake otacky ti vytvori starter, byt bez svicek, tipuju tak 200, a to uz je aj moc... a jaky tlak asi vyvine cerpadlo ? sotva ten kriticky, coz je 0,6baru... A pri montazi vsechno mazes motorovym olejem, takze tam ten olej v podstate vsude je... :up:

Marcell: Ve fabrice ide kazdy motor zvlast na stolicu, kde ho nejaku tu hodinku zajizdaju, v podstate ho "odbrzdija" aby vedeli, lesti je ok, nikde netece atd... To vsechno este mimo auto... :up:

Kazdopadne to zkusim podle toho navodu, prijde me to logicke, akorat ho budu asi trosku dyl setrit, jak sem psal, aspon 1000km nez mu nalozim kakao... :fran:

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 15 led 2010 10:36
od vinorak
no startér točí trochu rychlejc, kdyby točil jenom 200 otáček tak to nechytne, myslim, že minimum pro benzín je asi 400 :myslim: mě de totiž o to, že mám v garáži motor, který tak 2 roky stál, takže pochybuju, že tam je nějaký olej na součástkách. Takže proto zkoumám jak to nejšetrnějc nastartovat :myslim: ( a rozebírat ho nehodlám, jenoom novej rozvoďák ;-)

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 15 led 2010 12:38
od Semir
NEvím pouze můj názor z praxe při GO motorů ve firmě Škoda. Vždy když jsme dělali GO tak se všechny díly mazali olejem a kompletovaly. Motor se poskládal dal do auta a normálně nastartoval. Olej se dle mě hned rozstříkal kanálky po motoru. Majiteli se řeklo tak 500km jezdit bez zátěže (vlek, plně naložený auto) a dalších á 500km více zatěžovat, pak už to neřešit. Nikdy nebyl sebemenší problém. Kdysi jem takto zajížděl i motor v 110LS a bez sebemenšího problému a auto jezdilo jak utržený. Nějaký točení startérem bez ECu atd bych skutečně neřešil.

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 15 led 2010 13:34
od Zdenek
Vinorak: odpusť trochu oleje z vany do skleničky, jestli tam teda nějakej je. Sundej víko, polej vačku tim olejem ze skleničky. Pak párkrát otoč pomocí ráčny nebo klíče s klikou a můžeš zvesela startovat. Někdo ještě vyndá svíčku, stříkne trochu stříkačkou do válce a protočí.

Thyoridas: dneska už automobilky nijak motory nezkouší, to se dělalo v 80. možná ještě v 90. letech. dneska to prostě poskládaj a nastartujou. Žádný zajíždění a zkoušení, to se děje až při provozu.

Re: pokec o článcích zde

Napsal: 16 led 2010 01:20
od Mitja
vinorak píše:no startér točí trochu rychlejc, kdyby točil jenom 200 otáček tak to nechytne, myslim, že minimum pro benzín je asi 400 :myslim: mě de totiž o to, že mám v garáži motor, který tak 2 roky stál, takže pochybuju, že tam je nějaký olej na součástkách. Takže proto zkoumám jak to nejšetrnějc nastartovat :myslim: ( a rozebírat ho nehodlám, jenoom novej rozvoďák ;-)
Nevim jak je to stavene, ale logicky me napada otocit do na chvili vzhuru nohama :smich:. Ale fakt nevim co to udela : ))