Stránka 3 z 9
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 09 kvě 2008 16:54
od WoMec
ho hoooooo ... neni to sice uplne to prave ořechove ... ale tohle je taky paradni ... cely to auto vypada vcelku dobře :) jenom škoda ze to na prodej jako cele auto... celou du palubku bych si tam hned šoupl :) :P
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 21 kvě 2008 10:43
od zoby
jj potřebuješ ty budíky co sem dal renm. jiný dieselový otáčkoměr se do 205 nedělal.
a nemusíš měnit celou palubku, ale jen ten plat kolem budíků (kapličku)
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 21 kvě 2008 11:01
od WoMec
zoby píše:jj potřebuješ ty budíky co sem dal renm. jiný dieselový otáčkoměr se do 205 nedělal.
a nemusíš měnit celou palubku, ale jen ten plat kolem budíků (kapličku)
diesly s otačkomerem se delaly... ne všechny ale nektere lim. edice .. budíky uz jsem sehnal ... ted jenom tu kapličku :)
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 21 kvě 2008 20:27
od aaischa
WoMec píše:tak dneska jsem nasel misto kam by mělo přijít čidlo na otáčkomer :) ... pokud to tak není tak mě opravte :D
nene tam ne, neni v prevodovce je chytlej na motoru u setrvaku, ikdyz mozna u tvy prevodvky patri tam, ale co sem dvakrat videl na 1.8motoru tak byl dycky na setrvaku a zustal tam i po sundani prevodovky...
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 31 kvě 2008 11:15
od poldík
jaké označení je na tom alternátoru pro vývod na otáčkoměr?
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 31 kvě 2008 11:51
od WoMec
poldík píše:jaké označení je na tom alternátoru pro vývod na otáčkoměr?
tyjo ted nevim co presne myslis ... ten vyvod pro cidlo otáčkoměru se dáva mezi motor a prevodovku ... a alternatorem to nema nic moc co společnýho ..
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 31 kvě 2008 20:07
od poldík
no někdo tu pronesl že de otáčkoměr přímo napojit z alternátoru pomocí jednoho vývodu
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 31 kvě 2008 20:44
od Mitja
poldík píše:no někdo tu pronesl že de otáčkoměr přímo napojit z alternátoru pomocí jednoho vývodu
Tak to by me teda zajimalo kdo a jak? Jesti myslis aaischu, tak ten mluvil o setrvaku
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 19 srp 2008 18:41
od snowboy
no to jsem pronesl ja :)
Mel jsem 205 GRD 1.8, r.v. 1988, alternator Valeo mel jeden konektor s jednim pinem a na tom pripojeny otackomer (ten ale nebyl v pristrojovce)
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 19 srp 2008 21:08
od WoMec
snowboy píše:no to jsem pronesl ja :)
Mel jsem 205 GRD 1.8, r.v. 1988, alternator Valeo mel jeden konektor s jednim pinem a na tom pripojeny otackomer (ten ale nebyl v pristrojovce)
a fungovalo to? :)
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 20 srp 2008 09:22
od snowboy
good joke
Otackomer byl sice "externi" ale konektor na alternatoru byl original. A pokud si dobre pamatuju, otacky alternatoru primo souvisi s otackami klikove hridele
A navic, kdyz umrely uhliky, prestal jit otackomer, po vymene zase sel.
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 08 úno 2009 01:03
od Phate
Tak vzhledem k tomu, že jsem zjistil, že to co jsem si myslel (a nejen já), že je konektor od čidla otáčkoměru není konektorem čidla otáčkoměru, tak znovu otevírám toto téma. Takže zde několik dotazů a odpovědi prosím s
názorným fotem...
Jak poznám, zda mám na motoru čidlo otáčkoměru? -> Kde ho mám hledat? -> Pokud tam není, z jakého auta ho mohu použít? -> A jak to čidlo vypadá?
Podotýkám, že se jedná o
DIESEL, takže benzín mi sem netahejte...
Všem
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 09 úno 2009 19:22
od WoMec
Takže:
1) kde hledat čidlo otáček
Čidlo je zasunuté do motoru zazadu, někde mezi motorem a spojkou, poblíž náhonu na tachometr. Pokud tam čidlo je tak k němu vede jeden drát se 3-mi vodiči a konektor bývá někde na pravé straně morotu zepředu.
2) Jak čidlo vypadá a jak je uchycené
Je to váleček ze kterého vede drátek
vypádá hodně podobně jak na tomto obrázku.
je zasunutý v takovém plastovém držáku, směřuje do převodovky a dotáhlý je sroubem na 10ku klíč.
3) Jak poznat jestli jde o snímač otáček nebo snímač horní uvratě, zapojení
Nejjednodušší způsob - zkusit to. Čidlo musí být napájené
5V !!!! v konektoru jsou 3 vodiče. 2 s izolací a jeden bez. Ten bez, to je zem. V konektoru je buď na 1. nebo 3. pozici. Na druhé straně konektoru je + kam připojíte těch 5V. Prostřední vodič je signálový, ten povede do otáčkoměru. Na otáčkoměru jsou opět 3 pozice. Signál, +12V a zem. (Zapojení konektoru na otáčkoměru dodám za chvilku, musim kuchnout budíky). Zapojte a zkuste natočit motor ... Buď se otáčkoměr rozběhne, nebo ne.
Pokud jo máte vyhráno, pokud ne, máte problém. Snímač otáček seženete ve všech autech s motorem XUD které měly otáčkoměr, tedy Peugeoty 405, 306 (starší model), 205 a Citroeny BX v dieslovém, nebo turbo-dieslovém provedení (možná i další ale to z hlavy nevim). Hledejte bouračky a auta na ND ... ale nejdřív se ptejte jestli auto melo otáčkoměr. Pokud jo, bude tam i snímač otáček. Teoreticky by měl pasovat ale ruku do ohne za to nedám. Ja mam třeba snímač z BXa ;)
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 09 úno 2009 19:48
od bart1806
takze jestli tomu wome rozumim tobe to beha ja mam stary model'86 myslis ze bych tam misto tech hodin ten otackomer narval???????stejne nejdou uz jak jsem ho koupil
Re: Otáčkomer na Diesel (modely bez otáčkoměru)
Napsal: 09 úno 2009 20:12
od WoMec
bart1806 píše:takze jestli tomu wome rozumim tobe to beha ja mam stary model'86 myslis ze bych tam misto tech hodin ten otackomer narval???????stejne nejdou uz jak jsem ho koupil
mě to ješte neběhá ale doufám v tom že to běhat bude. Jinak ty pokud by jsi chtěl otáčkoměr, tak by sis musel dát jiné budíky. Buď z 205TD nebo citroen BX (1.9D nebo 1.9TD)