Stránka 3 z 4

Napsal: 28 lis 2006 00:09
od Hanz
takze co vsechno k tomu potrebuju kam to namontuju a vejde se mi to tam vubec?

Napsal: 28 lis 2006 00:14
od hugo boss
Hanz píše:takze co vsechno k tomu potrebuju kam to namontuju a vejde se mi to tam vubec?
stačí mi napsat na icq a vše ti vysvětlím, co a jak, co k tomu vše potřebuješ atd... :wink:

Napsal: 04 pro 2006 21:07
od zoby
brzdy s abs mají na suchu DELŠÍ brzdnou dráhu než brzdy bez abs.
to že jsou kola bloklý neprodlužuje na such brzdnou dráhu.
to že se přípdaně auto dostane při zablokovaných kolech do smyku není otázkou jestli jsou kola bloklá nebo ne ale to že auto není uplně v pořádku (souměrnost brzd, geometrie náprav atd...)


na mokru, ledu atd mají brzdy s abs kratší brzdnou dráhu, protože v těchto podmínkách se auto bez abs sune jako saně, ale abs auto udžuje na hranici prokluzu. samozřejmě pokud je silnice jako sklinka tak vám ani abs nepomůže zastavit na místě, protože při sebemenším dotknutí pedálu abs začne pracovat a ubírat brzdní tlak...

abs se montuje z důvodů zachování ovladatelnosti auta při prudkém brzdění.
prostě i když na to hamstneš tak jde s autem zatáčet, ale u auta bez abs se auto sune rovně i když jsou vytočená kola


co je potřeba:
brzdový válec se 2 vývody
vlastní těleso abs - je pod brzdovým válcem za baterkou
řídící jednotka s kabeláží (jednotka je v kufru a kabel vede pod kobercem až do motorového prostoru
poloosy s drážkama
snímače
trubičky na propojrní brzdového vedení
a nějaké ty drátky

Napsal: 04 pro 2006 21:31
od .:OMAR:.
tak to se mi zda jako pekna blbost, na SUCHU ma ABS KRATSi brzdnou drahu ! tata se o tom bavil s nejakym znamim ktery jezdi rallycko rekreacne, proc nemaj abs kdyz je tak dobry, jestli sem to dobre pochopil tak prej kdyby se jezdilo jenom po asfaltu tak by ho braly hned ale mimo asfalt je to prej nanic.
Teoreticky, jde o odpor kterej klade pneumatika asfaltu pri zablokovanych kolech, kdyz jsou zablokovany (na suchym povrchu - silnici) tak maji prece mensi odpor nez kdyz se hodne rychle odblokovavaji a zase zablokovavaji, dochazi k mnohem vetsimu treni tudiz i ke kratsi brzdne draze ? je to tak? me opravte :)
kdyby ne tak proc by tedy mely dnes vsechny moderni auta ABS kdyz snima jezdi 80% lidi po silnici...

To ze abs pomaha udrzet kontrolu nad vozem i pri bloklych kolech je urcite pravda...

- To zoby : je to tak, myslim si ze ses prepsal --- brzdy s abs mají na suchu DELŠÍ brzdnou dráhu než brzdy bez abs.
to že jsou kola bloklý neprodlužuje na such brzdnou dráhu.
ty vety si navzajem odporuji :) (ABS- anti block system...)

Napsal: 04 pro 2006 21:37
od Hanz
tak u rally to je neco jinyho protoze tam potrebuji jezdit smykem, coz by ti abs nemelo dovolit :wink:

Napsal: 05 pro 2006 08:32
od Michal
zoby píše:brzdy s abs mají na suchu DELŠÍ brzdnou dráhu než brzdy bez abs.
to že jsou kola bloklý neprodlužuje na such brzdnou dráhu.
to že se přípdaně auto dostane při zablokovaných kolech do smyku není otázkou jestli jsou kola bloklá nebo ne ale to že auto není uplně v pořádku (souměrnost brzd, geometrie náprav atd...)


na mokru, ledu atd mají brzdy s abs kratší brzdnou dráhu, protože v těchto podmínkách se auto bez abs sune jako saně, ale abs auto udžuje na hranici prokluzu. samozřejmě pokud je silnice jako sklinka tak vám ani abs nepomůže zastavit na místě, protože při sebemenším dotknutí pedálu abs začne pracovat a ubírat brzdní tlak...

abs se montuje z důvodů zachování ovladatelnosti auta při prudkém brzdění.
prostě i když na to hamstneš tak jde s autem zatáčet, ale u auta bez abs se auto sune rovně i když jsou vytočená kola


a nějaké ty drátky
Přesně tak,souhlasím.

Napsal: 07 pro 2006 22:28
od zoby
.:OMAR:. píše:tak to se mi zda jako pekna blbost, na SUCHU ma ABS KRATSi brzdnou drahu ! tata se o tom bavil s nejakym znamim ktery jezdi rallycko rekreacne, proc nemaj abs kdyz je tak dobry, jestli sem to dobre pochopil tak prej kdyby se jezdilo jenom po asfaltu tak by ho braly hned ale mimo asfalt je to prej nanic.
Teoreticky, jde o odpor kterej klade pneumatika asfaltu pri zablokovanych kolech, kdyz jsou zablokovany (na suchym povrchu - silnici) tak maji prece mensi odpor nez kdyz se hodne rychle odblokovavaji a zase zablokovavaji, dochazi k mnohem vetsimu treni tudiz i ke kratsi brzdne draze ? je to tak? me opravte :)
kdyby ne tak proc by tedy mely dnes vsechny moderni auta ABS kdyz snima jezdi 80% lidi po silnici...

To ze abs pomaha udrzet kontrolu nad vozem i pri bloklych kolech je urcite pravda...

- To zoby : je to tak, myslim si ze ses prepsal --- brzdy s abs mají na suchu DELŠÍ brzdnou dráhu než brzdy bez abs.
to že jsou kola bloklý neprodlužuje na such brzdnou dráhu.
ty vety si navzajem odporuji :) (ABS- anti block system...)

hele než začnete něco takového tvrdit, pusťte si instruktážní videa, kde vedle sebe jedou 2 stejé auta, jedno s abs a druhé bez. a na suchu to bez abs zastaví na kratší dráze.

ty dvě věty si neodporují.
první věta je jasná a druhou jsem myslel to že pokud budeš brzdit s autem bez abs na hranici zablokování kola nebo se zablokovanými koly, tak zablokovaná kola zastaví dřív než nezablokovaná kola na hranici blokování.


díky michale za podporu.


všechna tato bezpečnostní zařízení se do aut montují jen kvůli tomy, aby eliminovali nebezpečné chyby řidiče. pokud by řidič tyto chyby nedělal, vůbec by tyto zařízení nepotřeboval.
jenže někteří řidiči ani neví, že dělají něco špatně.


P.S.:
sledujete někdy na ČT ty krátké šoty od besipu?
hodně z nich žačíná slovy: Mezi řidiči panuje mnoho mýtů a omylů a mnoho podle nich jezdí....

myslel jsem si že je to věta jen tak do větru, ale po přečtení některých příspěvků (nemyslím tím nic na nikoho konkrétně) se občas rozmýšlím, jestli vyjet vůbec na cestu

Napsal: 08 pro 2006 11:53
od Michal
zoby píše: díky michale za podporu.
Není zač, jsem stejného názoru a myslím,že to tak je. Jednou jsem ten test myslím někde viděl, jak jedou dvě auta vedle sebe s a bez abs.

Napsal: 08 pro 2006 11:58
od Hanz
no a neco bliz k tematu...vejde se mi to tam teda? protoze tam moc mista uz neni a ja si nedokazu tak nak predstavit kam bych to mohl dat...mohli byste mi sem hodit obrazek?

Napsal: 08 pro 2006 13:28
od Crack
[quote="zoby"]
vedle sebe jedou 2 stejé auta, jedno s abs a druhé bez. a na suchu to bez abs zastaví na kratší dráze.

pokud budeš brzdit s autem bez abs na hranici zablokování kola nebo se zablokovanými koly, tak zablokovaná kola zastaví dřív než nezablokovaná kola na hranici blokování

všechna tato bezpečnostní zařízení se do aut montují jen kvůli tomy, aby eliminovali nebezpečné chyby řidiče


Tohle co tady povídáš je pěkná blbost,právě že v tom besipu ukazovali o kolik to abs má kratší brzdnou dráhu

Napsal: 08 pro 2006 17:00
od .:OMAR:.
Tak to co sem psal je blbost, opravdu to tak je, auto s ABS ma na suchem povrchu sice o malo ale preci trochu delsi brzdnou drahu a na mokru o mnoho kratší.

Zpet k tematu. (Sry)

Napsal: 08 pro 2006 18:04
od hugo boss
Hanz píše:no a neco bliz k tematu...vejde se mi to tam teda? protoze tam moc mista uz neni a ja si nedokazu tak nak predstavit kam bych to mohl dat...mohli byste mi sem hodit obrazek?
když to mají i jiný a stejný GTíčka, proč by se ti to tam nemělo vejít... :wink:
äž půjdu kolem garáže s fotákem, tak ti to blejsknu a hodim přez icqčko...

Napsal: 08 pro 2006 18:06
od zoby
Hanz píše:no a neco bliz k tematu...vejde se mi to tam teda? protoze tam moc mista uz neni a ja si nedokazu tak nak predstavit kam bych to mohl dat...mohli byste mi sem hodit obrazek?
co máš za motor?
když se to do gti montovalo ve fabrice tak by se tom vejít mělo.
těleso abs je umístěné pod brzdovým válcem za baterkou (pohled zepředu do motoru) a tam je místa celkem dost.

jinak jednotka (elektronická) je malá černá krabička v kufru a tam se ti určitě vejde :-)

Napsal: 08 pro 2006 18:09
od zoby
Crack píše:
zoby píše: vedle sebe jedou 2 stejé auta, jedno s abs a druhé bez. a na suchu to bez abs zastaví na kratší dráze.

pokud budeš brzdit s autem bez abs na hranici zablokování kola nebo se zablokovanými koly, tak zablokovaná kola zastaví dřív než nezablokovaná kola na hranici blokování

všechna tato bezpečnostní zařízení se do aut montují jen kvůli tomy, aby eliminovali nebezpečné chyby řidiče


Tohle co tady povídáš je pěkná blbost,právě že v tom besipu ukazovali o kolik to abs má kratší brzdnou dráhu
jo, na MOKRU má abs KRATŠÍ brzdnou dráhu.
na suchu NE, na SUCHU má abs DELŠÍ, sice o kousek ale je delší

Napsal: 08 pro 2006 18:27
od hugo boss
zoby píše:
Crack píše:
zoby píše: vedle sebe jedou 2 stejé auta, jedno s abs a druhé bez. a na suchu to bez abs zastaví na kratší dráze.

pokud budeš brzdit s autem bez abs na hranici zablokování kola nebo se zablokovanými koly, tak zablokovaná kola zastaví dřív než nezablokovaná kola na hranici blokování

všechna tato bezpečnostní zařízení se do aut montují jen kvůli tomy, aby eliminovali nebezpečné chyby řidiče


Tohle co tady povídáš je pěkná blbost,právě že v tom besipu ukazovali o kolik to abs má kratší brzdnou dráhu
jo, na MOKRU má abs KRATŠÍ brzdnou dráhu.
na suchu NE, na SUCHU má abs DELŠÍ, sice o kousek ale je delší
¨

jj přesně, a hlavně to má ještě pár výhod, neprobrzdíš gumy a při razantním brždění v zatáčce je lepší stabilita vozu..