Stránka 3 z 3

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:03
od Phate
Linkisek píše:Myslím si, že tlakem 2,2 v pneu 195/50 R15 nic nepokazíš ... I když já mám profil 45 a tlakuju na 2,3-2,4 ;-) Když jsem pracoval v pneuservisu, dusík jsme dávali k novým pneu zdarma, dříve jsem si myslel, že i ve vysokých okolních teplotách uchovává v pneumatice chladnější podmínky a tím se méně opotřebovávají,a že je schopen do jisté míry ucpat pory, ovšem do doby kdy jsem přezouval pneu jednomu chemikovi, který se mi to marně snažil vysvětlit :fran: ... Takže je to spíš jen psychologický efekt ;-) ... Pneumatika je porézní a je nutné v ní kontrolovat tlak, a pokud skladujete pneumatiky pod tlakem tak nejvýš 1,5 ;-) ...
Tak já zase někde slyšel, že při skladování bys měl gumy přifouknout cca o 0.5... Ale logičtější mi přijde to upuštění...

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:07
od Bartik333
Phate píše:
Linkisek píše:Myslím si, že tlakem 2,2 v pneu 195/50 R15 nic nepokazíš ... I když já mám profil 45 a tlakuju na 2,3-2,4 ;-) Když jsem pracoval v pneuservisu, dusík jsme dávali k novým pneu zdarma, dříve jsem si myslel, že i ve vysokých okolních teplotách uchovává v pneumatice chladnější podmínky a tím se méně opotřebovávají,a že je schopen do jisté míry ucpat pory, ovšem do doby kdy jsem přezouval pneu jednomu chemikovi, který se mi to marně snažil vysvětlit :fran: ... Takže je to spíš jen psychologický efekt ;-) ... Pneumatika je porézní a je nutné v ní kontrolovat tlak, a pokud skladujete pneumatiky pod tlakem tak nejvýš 1,5 ;-) ...
Tak já zase někde slyšel, že při skladování bys měl gumy přifouknout cca o 0.5... Ale logičtější mi přijde to upuštění...

Nevim, ale zase kdyz ty kola upustis a mas je nekde polozene, tak se na nich udelaji rychleji boule. Jako tezko rict.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:11
od Linkisek
Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku :roll: ...

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:14
od Bartik333
Linkisek píše:Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku :roll: ...

Tim padem je na tu spodni je nejvetsi tlak a tak se deformu, kdyz je praznejsi nebo je tak prazna ze kola lezi na disku. To je tezke rici.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:15
od Hasis
necetl sem to tu cele, takze nevim jeslti nekdo nevysvetlil. ale predek se dava o cosi min, ptze se rychleji zahreje.

Re: Foukání kol

Napsal: 05 kvě 2009 22:17
od Mitja
Podle manualu renaultu kde mam vypsane jednotlive motorizace se fouka vice predek, hlavne u dieselu. U toho lehkeho benzina co tam mam ja je doporuceno foukat stejne predek i zadek.

Re: Foukání kol

Napsal: 06 kvě 2009 12:47
od Semir
to Lord Hoj@n tebe z technické vyhodí kvůli plynu určitě.... :twisted: :blbl: :vul:
Jinak co se týká uskladnění pokud je stavíte do tzv. komínku tak je to chce občas přehodit spodní nahoru atd. aby se neotlačovali to samé pokud je stavíte na vzorek...Já je mám ve stojanu na pneu a to drží na diskách ve vzuchu tak že se nemusí nijak přehazovat.
Co se týká plynu do pneu:
huštění pneumatik plynem přináší vyšší životnost Vašim pneumatikám. V případě běžného huštění stlačeným vzduchem, pneumatiky obsahují nežádoucí složky jako jsou kyslík, olej, prach a atmosférickou vlhkost, které jsou příčinou stárnutí Vašich pneumatik. Navíc kyslík způsobuje úbytek tlaku v pneumatice a v kombinaci s vysokými provozními teplotami může způsobit samovolné vznícení vnitřku pneumatiky. Jinak se to tu nepsalo název je většinou Pneumix pro upřesnění : Pneumix je směs dusíku a argonu vytvořená speciálně pro plnění pneumatik, která zvyšuje jejich životnost.

Naplněním pneumatik vašeho vozu Pneumixem docílíte:

* snížení provozních nákladů
* zvýšení životnosti pneumatik
* snížení zahřívání pneumatik
* zamezení oxidace pneumatik a disků kol
* snížení možnosti vzniku trhlin v pneumatikách

A k huštění Vám mohu napsat snad jen toto:
Doporučené hustění každého automobilu je uvedeno v manuálu vozdila. U mnohých automobilů je rovněž na víčku nádrže nebo na vnitřní straně u zámku dveří řidiče. Tlak v pneumatikách doporučujeme pravidelně několikkrát ročně kontrolovat.

V současné době se pneumatiky husťí nejen vzdnuchem, ale i speciáními k tomu určenými plyny. Speciální plyn pro hustění pneumatik (většinou dusík) má hlavní přednost v tom, že nezvyšuje svůj objem při rostoucí teplotě. Proto jsou pneumatiky nahuštěny stejným tlakem jak za studena, tak po zahřátí a mají také oproti vzduchu snížený únik. Tyto faktory příznivě působí hlavně na výdrž pneumatik a jejich opotřebení. Takto nahuštěné pneumatiky se mohou v případě potřeby samozdřejmě dohustit i normálním vzduchem, dochází ale k určitému znehodnocení směsi.

Re: Foukání kol

Napsal: 06 kvě 2009 13:02
od Poky199
:appl: :appl: :appl: jo hezky!

Re: Foukání kol

Napsal: 06 kvě 2009 13:53
od Hoj@n
Bartik333 píše:
Linkisek píše:Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku :roll: ...

Tim padem je na tu spodni je nejvetsi tlak a tak se deformu, kdyz je praznejsi nebo je tak prazna ze kola lezi na disku. To je tezke rici.
Mě bylo řečeno, že jen helé pneumatiky bez pneu dávat vedle sebe, s diskem na sebe. Tlak by na tu poslední působit neměl, vše by se mělo dotýkat diskama, nevím, co tím chtěl ale ten týpek říci, já měl vždy totiž za to, že pneumatika přesahuje přes disk. :zin: :myslim:

Re: Foukání kol

Napsal: 06 kvě 2009 16:06
od vinorak
Lord Hoj@n píše:
Mě bylo řečeno, že jen helé pneumatiky bez pneu dávat vedle sebe, s diskem na sebe. Tlak by na tu poslední působit neměl, vše by se mělo dotýkat diskama, nevím, co tím chtěl ale ten týpek říci, já měl vždy totiž za to, že pneumatika přesahuje přes disk. :zin: :myslim:
no záleží na šířce ráfku a gumy ;-) třeb gumy o šířce 165 na 5.5 palcovym ráfku se opravdu při položení na sebe nedotýkají, ale třeba guma 185 na tom samém ráfku je na tom úplně opačně