Stránka 3 z 3
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 19:59
od Milo75
vztekloun píše:studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
přesně naopak studený vzduch má měnší hustotu a proto se ho pod tlakem vejde do motoru více
jinak montovat cooler do atmosféráku je úlet, kdyby to fakt něco mělo do sebe, tak se to montuje seriově
jestli má cooler na amosféráku vliv na plnění?? ANO, vzduch se ochladí, ale vinou cooleru dojde ke špatnému plnění
ne nadarmo se dělají RAM sací systémy, pro zvýšení výkonu (laděné sání)
( třeba o benálu se tlak v sacím potrubí vyrovná okolnímu, až je úplně otevřená škrtící klapka, tzn, motor má max otáčky)
a pokud se někomu zdá že diesláček málo táhne v kopcích, tak as si vymění všechny filtry, natankuje pořádnou naftu a vyháže přebitečnosti z vozu, hned to pak pojede jako z praku
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:05
od 309Fun
Milo75 píše:vztekloun píše:studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
přesně naopak studený vzduch má měnší hustotu a proto se ho pod tlakem vejde do motoru více
Nene,studenej vzduch ma vetsi hustotu (v jednom m3 je ho vic nez teplyho)
a zacina mi to trochu pripominat tu diskuzi proc vetsi brzdy lip brzdej :D
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:08
od Hroche
Milo dovolým si nesouhlasit s teplotou hustota vzduchu klesá viz.
http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=70&h=38&obor=1
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:14
od Milo75
dobře, ale v tom grafu je jen atm. vzduch ne stlačovaný turbem
vždycky sem si myslel, že účel cooleru je zchladit stlačený vzdcuch, tzn aby měl menší hustotu a aby se ho tím pádem více vešlo do spal. prostoru, ale možná se asi pletu, nejsem tak světa znalej, ale proč se tedy vzduch v pneumatice jízdou zahřívá a při změření tlaku se nám ukáže víc???
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:18
od WoMec
uvědom si co vyjadřuje hustota ;) ... počet částic na jednotku objemu.
tzn. menší hustota -> menší počet molekul kyslíku
a "aby to líp jelo" tak potřebujem lepší spalování, tzn víc molekul kyslíku ... tzn. hustší vzduch
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:21
od Milo75
WoMec píše:uvědom si co vyjadřuje hustota ;) ... počet částic na jednotku objemu.
tzn. menší hustota -> menší počet molekul kyslíku
a "aby to líp jelo" tak potřebujem lepší spalování, tzn víc molekul kyslíku ... tzn. hustší vzduch
jop už jsem si to ujasnil, tímto se omlouvám za dezinformaci :)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:25
od Hroche
Milo75 píše:dobře, ale v tom grafu je jen atm. vzduch ne stlačovaný turbem
vždycky sem si myslel, že účel cooleru je zchladit stlačený vzdcuch, tzn aby měl menší hustotu a aby se ho tím pádem více vešlo do spal. prostoru, ale možná se asi pletu, nejsem tak světa znalej, ale proč se tedy vzduch v pneumatice jízdou zahřívá a při změření tlaku se nám ukáže víc???
nechci moc zabíhat do podrobností ale platí tahle rovnice (stavová rovnice ideálního plynu)
pV=rT p-tlak, V-objem, r-měrná plynová konstanta, T-teplota
objem po zahřítí pneumatiky je konstatní, teplota se ti zvýší r je konstata a proto ti tlak stoupne
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 20:41
od Milo75
takže tlak v pneu ted nestoupne tím, že se zahřívá od pneumatiky, která se tře o povrch vozovkya a ještě tím, že se vzdch v pneu neustále stlačuje
ok vysvětleno, už nebudu rýpat
něco z dilny :)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 22:08
od vztekloun
tlak v pneu stoupa zahrivanim pneumatiky: zahrivani gumy = zahrivani vzduchu vevnitr, zahrivani vzduchu = jeho rozpinani (zmensuje se hustota na m3), kdyz se rozpina vzduch tak se zvysuje tlak v pneumatice.
Ty to mas trochu zprehazeny. kdyz je teplo tak se hustota molekul jakoby roztahne. tzn ze je mensi hustota na m3. kdyz se neco zase ochladi tak se molekuly zcvrknou. tzn ze se hustota na m3 zvetsi.
to mas asi tak..... ve sprse kdyz netece tepla voda tak se pytel zcvrkne a vejde se do pul dlane ( jak komu :D:D )................... atd atd :D
PS: neodbihame trochu? :D
z5 k tematu. jak jsem psal na druhy strance - IC tam dat muzete ale ma to sve klady a zapory ale u atmosfery se nakonec nedopidite vysledku. a kdyby to bylo ucinny alespon o par % tak by to tam vyrobce stejne nedaval protoze je to zbytecny vyhazovani penez :) vykon nahrabe vyrobce nekde jinde a daleko levneji.
IC maji uplatneni akorat a pouze u zavodnich motoru a u motoru kde je pocitano s vysokou zatezi turbodmychadla. cim vyssi zatez - tim vyssi teplota a tim taky vyssi teplota vzduchu. cim vyssi teplota vzduchu - tim nizsi vykon atd a to je proste u nekterych motoru nezadouci :)
proste...... do atmosfery je to teoreticky zbytecny. ano, nasavas tam teplej vzduch, v tehle vedrech je to vazne sileny ale s IC to nebude o dost lepsi ;)
je to asi tak ze kdyz turbo saje vzduch tak bere vzduch o teplote 30 st. C, kdyz prochazi pres turbo tak tomu se zas pridava nejakej ten stupen a potom kdyz se pred motorem stlacuje....... to je dalsi stupen........ nakonec se muze stat ze do motoru s turbem muze prijit ( a ted tipuju tak neukamenovat ) cca 60 - 70 stupnu C z puvodnich 30-ti....... u atmosfery motor bere 30 stupnu, pres motorovej prostor se prida 10 stupnu a papa 40 st. a to to existujou turbomotory bez IC......
HOWG :)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 13 črc 2010 06:03
od Milo75
jop měl sem to zpřeházené.....
a jinak jen souhlas s tebou