pampalini píše:taku inteligenciu mas? to je smutne...
Brzdy 266mm
- manko
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4313
- Registrován: 22 úno 2008 22:57
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Martin
- Bydliště: Senné (Okres VK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
Peugeot 406 2,0 HDi 80kw 380 000 km 21.03.2001 4,9L / 100km :)
Peugeot 406 2,0 HDi 66kw 195 000 km 8.11.1999 5,3L / 100km
Peugeot 405 1.8 248 00 km 74kw 1995 Sorento Green + krémový interiér :)
čo bolo :
Peugeot 605 3.0 v6 208 000 Km 125 Kw 1992 Modrá
Peugeot 205 1.6 GTi 156 000 km 83kw 2.4.1993 Sorento Green Najkrajšie jazdy môjho života
Volkswagen Golf 3 1.4 CL Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.9 GTi 88Kw Predané . Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.1 44kw 143 000 Km Rv 1990 Takmer Rallye ....Predané...
Peugeot 205 1.9 GTi94Kw 1990 170 865 KM Teraz ho trápi Dypid
Peugeot 205 1.6 GTi 1986 163 000 Km :: R.I.P ::
Peugeot 405 MI16 Le Mans 210 000 Km 1989 Biela
Peugeot 405 1.6 (XU52C) 1992 101 000 Km Bez TP švajčiar... Jediný karburátor čo som mal
Peugeot 406 2,0 HDi 66kw 195 000 km 8.11.1999 5,3L / 100km
Peugeot 405 1.8 248 00 km 74kw 1995 Sorento Green + krémový interiér :)
čo bolo :
Peugeot 605 3.0 v6 208 000 Km 125 Kw 1992 Modrá
Peugeot 205 1.6 GTi 156 000 km 83kw 2.4.1993 Sorento Green Najkrajšie jazdy môjho života
Volkswagen Golf 3 1.4 CL Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.9 GTi 88Kw Predané . Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.1 44kw 143 000 Km Rv 1990 Takmer Rallye ....Predané...
Peugeot 205 1.9 GTi94Kw 1990 170 865 KM Teraz ho trápi Dypid
Peugeot 205 1.6 GTi 1986 163 000 Km :: R.I.P ::
Peugeot 405 MI16 Le Mans 210 000 Km 1989 Biela
Peugeot 405 1.6 (XU52C) 1992 101 000 Km Bez TP švajčiar... Jediný karburátor čo som mal
- pichy
- Prudič
- Příspěvky: 4510
- Registrován: 27 kvě 2008 12:35
- Skutečné jméno: Lukiiino
- tel.:: 777844991
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
mankovic: myslím, že to myslel tak, že vetší auto = větší kotouče. ale měnit u auta velikost kotouče je zbytečné, protože auto váží pořád stejně, tudíž kotouče od výroby jsou nepřekonatelné.
já tedy autům moc nerozumím, proto si opět vypomůžu analagií s koly (bicykly, aby bylo jasno .-), na kterých jezdím hodně. všechny kola váží zhruba stejně, je fakt že jejich majitelé většinou ne .-) nicméně pakliže by platila pampaliniho teorie, že velikost kotoučů je putna, potom bych nechápal, proč se dělá tolik různých velikostí kotoučů na brzdy kol. předpokládám, že buď to má nějaký smysl, nebo je to největší marketingový podvod v dějinách
já tedy autům moc nerozumím, proto si opět vypomůžu analagií s koly (bicykly, aby bylo jasno .-), na kterých jezdím hodně. všechny kola váží zhruba stejně, je fakt že jejich majitelé většinou ne .-) nicméně pakliže by platila pampaliniho teorie, že velikost kotoučů je putna, potom bych nechápal, proč se dělá tolik různých velikostí kotoučů na brzdy kol. předpokládám, že buď to má nějaký smysl, nebo je to největší marketingový podvod v dějinách
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Re: Brzdy 266mm
pichy: aj jazdim kola kotucovka na kole ma priemer cca 20cm a kolo brzdi ze az flekuje, klaciska brzda tiez brzdi ze az flekuje - teoreticky pri klasickej je koleco ako kotuc s velkym priemerom a gumycky ako oblozenie...cize sa to da porovnat ako velky a maly kotuc a to pritom to same
allroad c7
- pichy
- Prudič
- Příspěvky: 4510
- Registrován: 27 kvě 2008 12:35
- Skutečné jméno: Lukiiino
- tel.:: 777844991
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
ee, v-brzdy nebo kantilevry určitě nemají stejnou účinnost jako kotoučkovky (ať už mechanické nebo hydraulické). to fakt nesouhlasím. posaď na stejné kolo stokilového chlapa, pusť ho z kopce a pak ho nech zabrzdit jednou na kole s kotoučema a potom na kole s véčkama. brzdná dráha bude jiná.pampalini píše:pichy: aj jazdim kola kotucovka na kole ma priemer cca 20cm a kolo brzdi ze az flekuje, klaciska brzda tiez brzdi ze az flekuje - teoreticky pri klasickej je koleco ako kotuc s velkym priemerom a gumycky ako oblozenie...cize sa to da porovnat ako velky a maly kotuc a to pritom to same
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
- pichy
- Prudič
- Příspěvky: 4510
- Registrován: 27 kvě 2008 12:35
- Skutečné jméno: Lukiiino
- tel.:: 777844991
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
na kotoučích. a na větších kotoučích by zastavil ještě dřív .-)pampalini píše:no schvalne, s ktorymi zastavi skor? :)
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Brzdy 266mm
souhlasim s pichim, koutouče jsou 100% lepší než klasicne V-breaky. a o tomhle se klidne budu hadat protože jsem pár let jezdil na kole kde ty brzby potřebuješ a dost na nich zaleži.
Re: Brzdy 266mm
allroad c7
Re: Brzdy 266mm
vinorak: rozmer nechaj, radsej pories qalitu kotucov a dosiek - spravi omnoho viac jak mar milimetrov...
allroad c7
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
Brzdy
Velikost třecí síly je dána z Coulombova zákona FT=FN×µ, kde FT je třecí síla, FN je v tomto případě síla přítlačná a µ je součinitel tření, který je dán materiálem obou třeích ploch. Brzdy mají za úkol snižovat rychost a tím i celkovou kinetickou energii soustavy. Kinetická energie závisí na hmotnosti a na druhé mocnině rychlosti. To znamená, že pokud pojedem 30km/h a budem mít určitou energii, tak při rychlosti 60km/h bude energie už 4×větší a při rychlosti 120km/h 16×větší !! Kinetická energie je ta veličina, která udává poškození při případné havárii a je snahou ji rúznými způsoby pohlcovat (deformační zóny na autě, airbag, výstelka helmy atd).
Velikost brzdného momentu je určena (viz obr) ze síly a ramene působení této síly. Pokud brzdíme, působí pneumatika v místě styku silou proti pohybu. Jedná se o rovnováhu momentů, kde platí Fb×rkola=FT×rbrzdy. Z čehož plyne kolikrát máme menší kotouč než kolo, tolikrát větší silou při brzdění musíme působit na brzdný element (kotouč, buben).
Velikost třecí síly je dána z Coulombova zákona FT=FN×µ, kde FT je třecí síla, FN je v tomto případě síla přítlačná a µ je součinitel tření, který je dán materiálem obou třeích ploch. Brzdy mají za úkol snižovat rychost a tím i celkovou kinetickou energii soustavy. Kinetická energie závisí na hmotnosti a na druhé mocnině rychlosti. To znamená, že pokud pojedem 30km/h a budem mít určitou energii, tak při rychlosti 60km/h bude energie už 4×větší a při rychlosti 120km/h 16×větší !! Kinetická energie je ta veličina, která udává poškození při případné havárii a je snahou ji rúznými způsoby pohlcovat (deformační zóny na autě, airbag, výstelka helmy atd).
Velikost brzdného momentu je určena (viz obr) ze síly a ramene působení této síly. Pokud brzdíme, působí pneumatika v místě styku silou proti pohybu. Jedná se o rovnováhu momentů, kde platí Fb×rkola=FT×rbrzdy. Z čehož plyne kolikrát máme menší kotouč než kolo, tolikrát větší silou při brzdění musíme působit na brzdný element (kotouč, buben).
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
No to určitě ,když dáš lepší desky a kotouče tak to bude fakt lepší než velké brzdy,hm dobrá rada no ale tak trochu úplně mimo ty "inteligentní chytrolínku".Takže pojďme popořadě s tím vysvětlováním zvlášt pro tebe.pampalini píše:vinorak: rozmer nechaj, radsej pories qalitu kotucov a dosiek - spravi omnoho viac jak mar milimetrov...
1.velké brzdy budou vždy lepší než ty samé malé s kotoučema a třecími segmenty z NASA.
2.Auto může být lehké jak chce,příklad z praxe,pokud dáš na malé lehké auto typu P 205,kola nějáké obří 17 nebo ještě větší 18 a rozjedeš to po dálnici na 200Km/h a budeš potřebovat zabrzdit tak ten kdo napíše že ze sériovýma brzdama zabrzdíš lépe než z velkýma kotoučema je celkem mimo výseč pouze z logického uvažování,pokud zpomaluješ z tak vysoké rychlosti na třeba 80Km/h tak pochybuju že budeš jak zde padlo "gumovat",prostě bude poznat jak intenzivní je brzdový účinek a jak dlouho trvá než to shoří ty tvoje sériové brzdičky.S tak velkým obvodem kola pokud to rozjedeš dodáš autu takovou setrvačnou sílů že poletí jako blázen,než se tedy s těma obrovskýma zátěžema vůbec rozjede to je věc druhá.
Ten kdo 205tku honí ať už po různých cestách či na závodech tak ví že sériové brzdy nejsou nic extra.Jezdil jsem na velkých kotoučích,to samé místo v tu samou dobu s tím stejným autem,když jsem jezdil tak ty brzdy ani nevěděli že vůbec brzdí.Podotýkám že to byly zcela sériové kotouče a destičky.Potom jsem to prodal,koupil sériové brzdy z kotouči Brembo Max který mají být lepší než sériové a hle co se najednou stalo,šinu si to z kopce asi čtyřikrát jsem potřeboval zabrzdit a kotouče byly modré a pěkně smrděli.Následně jsem jel místní trať na které se jezdí závody do vrchu.Jel jsem zde závod v létě,bylo hodně horko,takže na plný plyn,trať byla uzavřená,příjezd do cíle zkouška brzdy a brzdy byly studené jako bych ani nikde nejel to jsem měl velké brzdy.Po výměně jsem jel na tomto místě opět,měl jsem už sériové brzdy,jel jsem v provozu takže opatrně a druhou zatáčku jsem nedobrzdil a málem označil svodidla a říkal si proč to auto nebrzdí,kotouče opět modré.Takže mi nikdo nenakuká že sériové brzdy jsou stejné dobré jako větší brzdy z jiného modelu.Nějákou dobu jsem taky jezdil v provozu s těma velkýma brzdama,teďka jezdím opět ze sérií a brzdná síla je opravdu veliký rozdíl,dneska se mi zdá že mi to auto vůbec nebrzdí a jsem z toho nerózní,takže takhle to vidím já z praxe.
3.takže velké brzdy
-lepší brzdný účinek
-lepší odolnost proti totálnímu zvadnutí
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy 266mm
tak tak, Tom to pěkně napsal, chválím Ne nadarmo mají sportovnější verze modelů větší kotouče narozdíl od obyč verzí
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Brzdy 266mm
Presne tak, vsichni co jezdi zavody do vrchu nebo okruhy pouzivaji brzdy 266mm. I na okruhovy Citroen saxo vts cup se davaly 266brzdy (pro rypaly - je to vykonove a vahove stejne auto jaho 205gti). A i co ja jsem slysel, tak ty 247 jsou v podstate o nicem - mysleno samozrejme na sportovni jizdu.
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Brzdy 266mm
a ja to tady řikal pořád, že to není o váze auta ale kinetice a energii
Re: Brzdy 266mm
renm píše:Brzdy
Velikost třecí síly je dána z Coulombova zákona FT=FN×µ, kde FT je třecí síla, FN je v tomto případě síla přítlačná a µ je součinitel tření, který je dán materiálem obou třeích ploch. Brzdy mají za úkol snižovat rychost a tím i celkovou kinetickou energii soustavy. Kinetická energie závisí na hmotnosti a na druhé mocnině rychlosti. To znamená, že pokud pojedem 30km/h a budem mít určitou energii, tak při rychlosti 60km/h bude energie už 4×větší a při rychlosti 120km/h 16×větší !! Kinetická energie je ta veličina, která udává poškození při případné havárii a je snahou ji rúznými způsoby pohlcovat (deformační zóny na autě, airbag, výstelka helmy atd).
Velikost brzdného momentu je určena (viz obr) ze síly a ramene působení této síly. Pokud brzdíme, působí pneumatika v místě styku silou proti pohybu. Jedná se o rovnováhu momentů, kde platí Fb×rkola=FT×rbrzdy. Z čehož plyne kolikrát máme menší kotouč než kolo, tolikrát větší silou při brzdění musíme působit na brzdný element (kotouč, buben).
v poslednej vete je to jasne napisane!!!!! to sem sa snazil cely cas napisat...
vsimnite si ze nic tam neni napisane ze to brzdi lepsie a zastavi skor jak si vecsimou myslite...
jo ked si mysli niekto ze 850kilove auto ma pri tej istej istej rychlosti rovnaku energiu ako 1200 kilove auto tak je podla mna d***l a mal by opakovat aspon zakladku...
allroad c7