weslo píše:TomGTI píše:ten kdo uvažuje o otevřeném filtru,tak ať si raději koupí třeba nějákou pěknou hlavici řadící páky,udělá mu to větší radost a pojede rychleji

Milhaus píše:myslíš že si ten motor veme jako víc vzduchu a víc pojede? Nebo k čemu vedou tyto úvahy? Já myslím že směs řídí úplně jiná věc než díra v kapotě

diktát :D
Blacdragon: este k tomu prispevku kdesi na 2 strane. Papierovy filter je zatial to najlepsie co si mozes kupit. dokonca aj najlacnejsie :) a nemam to z vlastnej hlavy. a druha vec, nie vsetky preplnovane motory maju chladic vzduchu.
a ano cim chladnejsi vzduch tym aj viac atomov O2 na rovnaky objem, ale tym aj vacsia spotreba => vyssi vykon (nie pre srandu sa meria teplota vzduchu). ale spozoroval niekto ten vykon? v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D
a este k celej teme. naozaj si myslite, ze nejakym vyduchom na kapote, alebo sportovym filtrom prinutite motor spalit viac a efektivnejsie vzduch (zmes)? Inac povedane pripomina mi to tu tunning klub skodovkarov(100kg reprakov, zosilovacov, zamracena kapota s tesco vyduchom a "sportovym filtorm". :)
Weslo..Weslo..Weslo..
Neviem, ci ma vobec zmysel reagovat na to co pises....
Spotreba

Ked je vonku chladnejsi vzduch, tak tebe rastie spotreba???
Podla podpisu mas
Peugeot 205 GTi 1.9, tak pouzijem tvoje auto ako priklad:
Pokial viem, tak sa to auto v serii nikdy nevyrabalo s karburatorom a ani s regulatorom tlaku paliva. Takze budem predpokladat, ze tam mas klasicky motor 8V GTI s elektronickym vstrekovanim paliva.
Pokial viem, tak ECU ovlada dlzku otvorenia trisiek na zaklade polohy klapky na vahe vzduchu.
Kedze palivove cerpadlo tlaci palivo konstantne rovnakym tlakom do vstrekovacich trisiek, pretecie triskou rovnaky objem paliva pri rovnakej dlzke otvorenia trisiek ci je vonku 25°C alebo -5 °C!!!
Ty ale tvrdis, ze pri nizsej teplote vzduchu Ti motor spali viac paliva.
To by znamenalo rozdielny prietok paliva pri rozdielnej teplote vzduchu a pri rovnakom tlaku paliva a case otvorenia trisky.
Alebo mi chces tvrdit, ze mas 205 GTI s namontovany palubnym pocitacom zobrazujucim spotrebu paliva?
Ak Ti rastie spotreba v zimnych mesiacoch, tak len preto, ze motoru dlhsie trva dostat sa do prevadzkovej teploty.
Kedze predpokladam, ze nejazdis so "zmrznutym" motorom, tak kym odhrnas sneh alebo skrabes okna motor bezi a papka palivo, ktore nijako nevyuzijes. Tym padom na rovnaky pocet litrov paliva prejdes v zime menej km ako v lete.
Intercooler
Ak si tu moju odpoved precitas poriadne, zistis, ze som nepisal o preplnovanom motore ale o turbomotore (aj ked aj ten sa radi medzi preplnovane motory). Preco to delim? Asi preto, ze preplnovany je aj motor s kompresorom. A tam dochadza k stracaniu vzduchu trosku inac.
Turbina turbomotora je pohanana na vyfukovej strane unikajucim horucim vzduchom vychadzajucim z piestov.
Sedliacky rozum hovori, ze kovove casti turbiny sa zohrievaju a prenasaju toto teplo aj na nasavany vzduch. To je dalsi dovod preco musia mat turbomotory intercooler.
Ak poznas seriove auto bez medzichladica stlaceneho vzduchu a s turbom, sem s nim. Rad sa priucim.
Filter
Vyhoda papieroveho filtra je len v jeho nizsej vyrobnej cene. Papierovy filter je tvoreny lisovanou celulozou, co nie je najpriedysnejsi material (podla mojho nazoru).
A este jedna vec. Ako som ale kdesi na strane 2 uviedol, moj K&N ma stal 11 USD. Zozenies v tej cene seriovy???

Jasne, ze svoju ulohu zohrava aj atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu.
Ale kto z nas jazdi v nadmorskych vyskach, kde by rozdielny atmosfericky tlak mohol mat vplyv na vykon motora????
Chces mi povedat, ze atmosfericky tlak ma az tak vplyv na atmo motory pohybujuce sa povedzme do vysky 1km nad hladinou mora?
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks