Re: Brzdy 266mm
Napsal: 07 led 2009 20:40
icon_eh
mi16boss píše:VINORAK: nez ty 405 kove brzdice koupis vyzkousej jestli pasuji..ja tohle kdysi taky zvazoval pac jeste nebyla 307 a brzdice z 306 GTI6 se shanej hodne blbe, ale narazil jsem na to ze 405 ma rozdilnou tehlici proti 205 a brzdice ze 405 na 205kovou tehlici nesly...nekde mam dokonce tabulku ve ktere je srovnani jednotlivych rozmeru jednotlivyhc tehlic...pokud pouzivas ICQ muzem o tom dat rec...TADY JE TO MARNE,nekteri nechapou zakladni zakonitosti fyziky...
Vetsi brzdy jsou rozhodne dobra volba...ma 205 mi16 byla uz nejake kotouce obrousila a poznatek je asi takovy:
na bezne jezdeni a obcasne sportovnejsi svezeni do kopce to neni tak spatne...s pouzitim "lepsich" desticek a kotoucu" da se rict dostacujici ....nez prijde krest ohnem ....staci cca 5 km dlouhy kopec a jeho nasledne rychle projeti nahoru dolu a brzdy zacinaji vadnout ...ale stale se daji pri nesmylnem brzdeni zablokovat kola ...Zkusenost se kotouci origo rozmeru a zavodnimi pneumatikami je takova, ze brzdny ucinek slabne opravdu hodne rychle a neni problem brzdy dostat do stavu kdy kotouce jsou fialove pedal gumovy a pri jakekoliv snaze uz brzdy nemaji na to aby dostatecne ubrzdily auto, natoz zablokovaly kola (coze je samozrejme nejmin efektivni brzdeni, ale nekterym to clovek nevysvetli....) Tolik k vykonnosti kotoucu rozmeru 247mm (OMP drazkovane+vrtane kotouce + zavodni desticky OMP 971).....S kotouci 283mm budu teprve zkusenost nabyvat ale nekteri kamaradi uz tuhle konfiguraci jezdili a nad ucinnosti jen kroutili hlavou. Po skonceni zavodni jizdy byly puvodni kotouce 247mm horke a fialove ...kotouce 283 mm studene a bez zmeny barvy. Ucinnost brzd sla rapidne nahoru. Stejne tak davkovani brzdne sily bylo perfektni (tady samozrejme zalezi na vhodne zvolenem prumeru halvniho brzdoveho valce vuci pouzitiym trmenum).
PROC VELKE kotouce ???
zavodni auta bez vÿjimky pouzivaji kotouce velkych rozmeru. Proc? Vazne si myslite ze je to kvuli odolnosti ??? Hmm zas tak odolne asi nebudou kdyz se bezne po nekolik RZ v rally kotouce meni za nove :)
Takze odolnost nebude hlavni duvod....Hlavni duvod je vetsi treci plocha desticek = vyssi ucinnost, vetsi paka prenasena z kotouce na dalsi rotujici soucasti = vyssi ucinnost.. vic materialu = lepsi odvod tepla = vyssi ucinnost...... Stale to nekomu neni jasne ?
Proc se velke brzdy pouzivaji jak na "tezkych" LANCERECH a IMPREZACH tak i na lehouckych autech trid s1600 a s2000 ? proc ma felicie KitCar 1600 stejne velek kotouce jak zminovane EVO ci STI, nebo WRC, kdyz je nepomerne lehci ??? Ze by to bylo kvuli efektne zablokovanym kolum ? hmmmm myslim ze ne :) mylsim ze to bude spis o vyse zminovanych vyhodach ...
Sorry ze tady taham ZASE tolik prikladu ze sveta zavodu, ale kde jinde jde tolik o funkcnost brzd jako prave tam ???
Pampalini: neber si to spatne ale ty jsi na fyziku chybel, nebo tady pises jen z legrace abys tu tema nesmyslama rozvirily vody :)
WoMec píše:Pampalini .. proste uznej ze o tomhle viš prd ;) ... to co tady kluci pišou je jenom do detailu rozepsane to co sem tu ja a ostatni psali uz na zacatku ... radsi se venuj nečemu co ti opravdu de ;)
ja tam vidim bmw a F1, ja sem myslel treba 205 s rozdielnimi brzdamiWoMec píše:http://www.youtube.com/watch?v=080tLgt4NN4
tady máš pekný příklad ... monopost F1 - s řidičema plnou nadrží zhruba 605Kg - BMW asi trojkové .. minimálně tunu má ...a kdo zastavi driv ??? co ???
hlupak ta rano do botov obuva ja sa tu bavim slusne a nikomu nenadavam ty primitivmi16boss píše:Pampalini: ti otazku myslis opravdu vazne ?nemyslis ze vsechny ty vyhody znamenaji ze diky nim zabrzdis driv ? samozrejme pokud umis brzdit jinak nez s naplno zablokovanymi koly..
nechce se mi verit ze si nekdo takhle bude stat za svym presto ze mu tady lidi davaji logicke argumenty...
odpovez na rovinu.. delas si z nas tady prdel nebo jsi vazne takovy hlupak ?
Velmi pekne vysvetlené ak uš toto nepochopí tak konečnámi16boss píše:VINORAK: nez ty 405 kove brzdice koupis vyzkousej jestli pasuji..ja tohle kdysi taky zvazoval pac jeste nebyla 307 a brzdice z 306 GTI6 se shanej hodne blbe, ale narazil jsem na to ze 405 ma rozdilnou tehlici proti 205 a brzdice ze 405 na 205kovou tehlici nesly...nekde mam dokonce tabulku ve ktere je srovnani jednotlivych rozmeru jednotlivyhc tehlic...pokud pouzivas ICQ muzem o tom dat rec...TADY JE TO MARNE,nekteri nechapou zakladni zakonitosti fyziky...
Vetsi brzdy jsou rozhodne dobra volba...ma 205 mi16 byla uz nejake kotouce obrousila a poznatek je asi takovy:
na bezne jezdeni a obcasne sportovnejsi svezeni do kopce to neni tak spatne...s pouzitim "lepsich" desticek a kotoucu" da se rict dostacujici ....nez prijde krest ohnem ....staci cca 5 km dlouhy kopec a jeho nasledne rychle projeti nahoru dolu a brzdy zacinaji vadnout ...ale stale se daji pri nesmylnem brzdeni zablokovat kola ...Zkusenost se kotouci origo rozmeru a zavodnimi pneumatikami je takova, ze brzdny ucinek slabne opravdu hodne rychle a neni problem brzdy dostat do stavu kdy kotouce jsou fialove pedal gumovy a pri jakekoliv snaze uz brzdy nemaji na to aby dostatecne ubrzdily auto, natoz zablokovaly kola (coze je samozrejme nejmin efektivni brzdeni, ale nekterym to clovek nevysvetli....) Tolik k vykonnosti kotoucu rozmeru 247mm (OMP drazkovane+vrtane kotouce + zavodni desticky OMP 971).....S kotouci 283mm budu teprve zkusenost nabyvat ale nekteri kamaradi uz tuhle konfiguraci jezdili a nad ucinnosti jen kroutili hlavou. Po skonceni zavodni jizdy byly puvodni kotouce 247mm horke a fialove ...kotouce 283 mm studene a bez zmeny barvy. Ucinnost brzd sla rapidne nahoru. Stejne tak davkovani brzdne sily bylo perfektni (tady samozrejme zalezi na vhodne zvolenem prumeru halvniho brzdoveho valce vuci pouzitiym trmenum).
PROC VELKE kotouce ???
zavodni auta bez vÿjimky pouzivaji kotouce velkych rozmeru. Proc? Vazne si myslite ze je to kvuli odolnosti ??? Hmm zas tak odolne asi nebudou kdyz se bezne po nekolik RZ v rally kotouce meni za nove :)
Takze odolnost nebude hlavni duvod....Hlavni duvod je vetsi treci plocha desticek = vyssi ucinnost, vetsi paka prenasena z kotouce na dalsi rotujici soucasti = vyssi ucinnost.. vic materialu = lepsi odvod tepla = vyssi ucinnost...... Stale to nekomu neni jasne ?
Proc se velke brzdy pouzivaji jak na "tezkych" LANCERECH a IMPREZACH tak i na lehouckych autech trid s1600 a s2000 ? proc ma felicie KitCar 1600 stejne velek kotouce jak zminovane EVO ci STI, nebo WRC, kdyz je nepomerne lehci ??? Ze by to bylo kvuli efektne zablokovanym kolum ? hmmmm myslim ze ne :) mylsim ze to bude spis o vyse zminovanych vyhodach ...
Sorry ze tady taham ZASE tolik prikladu ze sveta zavodu, ale kde jinde jde tolik o funkcnost brzd jako prave tam ???
Pampalini: neber si to spatne ale ty jsi na fyziku chybel, nebo tady pises jen z legrace abys tu tema nesmyslama rozvirily vody :)
pampalini píše:renm píše:a co takhle větší třecí plocha? Fyzika...pampalini píše:renm: neni jedno ci sa smykas s 10cm kotucom alebo s 30cm kotucom?
jasne, ale to by platilo keby to nejde do smyku...proste ked slapnes na brzdu tak ti zacnu kola flekovat pokial nemas abs+esp, a ci ti to flekuje s velkym alebo malym kotucom je jedno...to co pises ty by platilo keby mu to neflekuje...chapes?