Stránka 6 z 16

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 20:40
od manko
:smich: icon_eh

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 21:43
od mi16boss
VINORAK: nez ty 405 kove brzdice koupis vyzkousej jestli pasuji..ja tohle kdysi taky zvazoval pac jeste nebyla 307 a brzdice z 306 GTI6 se shanej hodne blbe, ale narazil jsem na to ze 405 ma rozdilnou tehlici proti 205 a brzdice ze 405 na 205kovou tehlici nesly...nekde mam dokonce tabulku ve ktere je srovnani jednotlivych rozmeru jednotlivyhc tehlic...pokud pouzivas ICQ muzem o tom dat rec...TADY JE TO MARNE,nekteri nechapou zakladni zakonitosti fyziky...

Vetsi brzdy jsou rozhodne dobra volba...ma 205 mi16 byla uz nejake kotouce obrousila a poznatek je asi takovy:
na bezne jezdeni a obcasne sportovnejsi svezeni do kopce to neni tak spatne...s pouzitim "lepsich" desticek a kotoucu" da se rict dostacujici ....nez prijde krest ohnem ....staci cca 5 km dlouhy kopec a jeho nasledne rychle projeti nahoru dolu a brzdy zacinaji vadnout ...ale stale se daji pri nesmylnem brzdeni zablokovat kola ...Zkusenost se kotouci origo rozmeru a zavodnimi pneumatikami je takova, ze brzdny ucinek slabne opravdu hodne rychle a neni problem brzdy dostat do stavu kdy kotouce jsou fialove pedal gumovy a pri jakekoliv snaze uz brzdy nemaji na to aby dostatecne ubrzdily auto, natoz zablokovaly kola (coze je samozrejme nejmin efektivni brzdeni, ale nekterym to clovek nevysvetli....) Tolik k vykonnosti kotoucu rozmeru 247mm (OMP drazkovane+vrtane kotouce + zavodni desticky OMP 971).....S kotouci 283mm budu teprve zkusenost nabyvat ale nekteri kamaradi uz tuhle konfiguraci jezdili a nad ucinnosti jen kroutili hlavou. Po skonceni zavodni jizdy byly puvodni kotouce 247mm horke a fialove ...kotouce 283 mm studene a bez zmeny barvy. Ucinnost brzd sla rapidne nahoru. Stejne tak davkovani brzdne sily bylo perfektni (tady samozrejme zalezi na vhodne zvolenem prumeru halvniho brzdoveho valce vuci pouzitiym trmenum).

PROC VELKE kotouce ???

zavodni auta bez vÿjimky pouzivaji kotouce velkych rozmeru. Proc? Vazne si myslite ze je to kvuli odolnosti ??? Hmm zas tak odolne asi nebudou kdyz se bezne po nekolik RZ v rally kotouce meni za nove :)
Takze odolnost nebude hlavni duvod....Hlavni duvod je vetsi treci plocha desticek = vyssi ucinnost, vetsi paka prenasena z kotouce na dalsi rotujici soucasti = vyssi ucinnost.. vic materialu = lepsi odvod tepla = vyssi ucinnost...... Stale to nekomu neni jasne ?
Proc se velke brzdy pouzivaji jak na "tezkych" LANCERECH a IMPREZACH tak i na lehouckych autech trid s1600 a s2000 ? proc ma felicie KitCar 1600 stejne velek kotouce jak zminovane EVO ci STI, nebo WRC, kdyz je nepomerne lehci ??? Ze by to bylo kvuli efektne zablokovanym kolum ? hmmmm myslim ze ne :) mylsim ze to bude spis o vyse zminovanych vyhodach ...

Sorry ze tady taham ZASE tolik prikladu ze sveta zavodu, ale kde jinde jde tolik o funkcnost brzd jako prave tam ???

Pampalini: neber si to spatne ale ty jsi na fyziku chybel, nebo tady pises jen z legrace abys tu tema nesmyslama rozvirily vody :)

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:10
od Hroche
Vino si stejně ty vetší brzdy chce pořídit jen kvůli tomu aby pod těny novými koly nebyly ty malé origo brzdy a vypadalo to zkrátka lépe že je to tak nepředpodládám že by s griffinou začal jezdit kopce :car: a myslim si že se tahle debata dostala tam kam to ani Vino nečekal Že je to tak?

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:31
od pampalini
mi16boss píše:VINORAK: nez ty 405 kove brzdice koupis vyzkousej jestli pasuji..ja tohle kdysi taky zvazoval pac jeste nebyla 307 a brzdice z 306 GTI6 se shanej hodne blbe, ale narazil jsem na to ze 405 ma rozdilnou tehlici proti 205 a brzdice ze 405 na 205kovou tehlici nesly...nekde mam dokonce tabulku ve ktere je srovnani jednotlivych rozmeru jednotlivyhc tehlic...pokud pouzivas ICQ muzem o tom dat rec...TADY JE TO MARNE,nekteri nechapou zakladni zakonitosti fyziky...

Vetsi brzdy jsou rozhodne dobra volba...ma 205 mi16 byla uz nejake kotouce obrousila a poznatek je asi takovy:
na bezne jezdeni a obcasne sportovnejsi svezeni do kopce to neni tak spatne...s pouzitim "lepsich" desticek a kotoucu" da se rict dostacujici ....nez prijde krest ohnem ....staci cca 5 km dlouhy kopec a jeho nasledne rychle projeti nahoru dolu a brzdy zacinaji vadnout ...ale stale se daji pri nesmylnem brzdeni zablokovat kola ...Zkusenost se kotouci origo rozmeru a zavodnimi pneumatikami je takova, ze brzdny ucinek slabne opravdu hodne rychle a neni problem brzdy dostat do stavu kdy kotouce jsou fialove pedal gumovy a pri jakekoliv snaze uz brzdy nemaji na to aby dostatecne ubrzdily auto, natoz zablokovaly kola (coze je samozrejme nejmin efektivni brzdeni, ale nekterym to clovek nevysvetli....) Tolik k vykonnosti kotoucu rozmeru 247mm (OMP drazkovane+vrtane kotouce + zavodni desticky OMP 971).....S kotouci 283mm budu teprve zkusenost nabyvat ale nekteri kamaradi uz tuhle konfiguraci jezdili a nad ucinnosti jen kroutili hlavou. Po skonceni zavodni jizdy byly puvodni kotouce 247mm horke a fialove ...kotouce 283 mm studene a bez zmeny barvy. Ucinnost brzd sla rapidne nahoru. Stejne tak davkovani brzdne sily bylo perfektni (tady samozrejme zalezi na vhodne zvolenem prumeru halvniho brzdoveho valce vuci pouzitiym trmenum).

PROC VELKE kotouce ???

zavodni auta bez vÿjimky pouzivaji kotouce velkych rozmeru. Proc? Vazne si myslite ze je to kvuli odolnosti ??? Hmm zas tak odolne asi nebudou kdyz se bezne po nekolik RZ v rally kotouce meni za nove :)
Takze odolnost nebude hlavni duvod....Hlavni duvod je vetsi treci plocha desticek = vyssi ucinnost, vetsi paka prenasena z kotouce na dalsi rotujici soucasti = vyssi ucinnost.. vic materialu = lepsi odvod tepla = vyssi ucinnost...... Stale to nekomu neni jasne ?
Proc se velke brzdy pouzivaji jak na "tezkych" LANCERECH a IMPREZACH tak i na lehouckych autech trid s1600 a s2000 ? proc ma felicie KitCar 1600 stejne velek kotouce jak zminovane EVO ci STI, nebo WRC, kdyz je nepomerne lehci ??? Ze by to bylo kvuli efektne zablokovanym kolum ? hmmmm myslim ze ne :) mylsim ze to bude spis o vyse zminovanych vyhodach ...

Sorry ze tady taham ZASE tolik prikladu ze sveta zavodu, ale kde jinde jde tolik o funkcnost brzd jako prave tam ???

Pampalini: neber si to spatne ale ty jsi na fyziku chybel, nebo tady pises jen z legrace abys tu tema nesmyslama rozvirily vody :)

aj ty myslis ze s vecsimi auto zastavi skor? len o to mi islo :D neber teraz vyhody ako teplota atd.

nikdy som nepovedal ze vecsie su horsie, to sis mohel fsomnut...

jebem na to, nema to cenu..OFF

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:39
od WoMec
Pampalini .. proste uznej ze o tomhle viš prd ;) ... to co tady kluci pišou je jenom do detailu rozepsane to co sem tu ja a ostatni psali uz na zacatku ... radsi se venuj nečemu co ti opravdu de ;)

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:43
od pampalini
WoMec píše:Pampalini .. proste uznej ze o tomhle viš prd ;) ... to co tady kluci pišou je jenom do detailu rozepsane to co sem tu ja a ostatni psali uz na zacatku ... radsi se venuj nečemu co ti opravdu de ;)

:lol: ja nepopiram ze vecsie su vyhodnejsie, to len niekto prekrucuje :zin: ...

tak mi len povedz s ktorymi zastavis auto skor, treba z rychlosti 60km/h
to mi bude stacit

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:53
od WoMec
http://www.youtube.com/watch?v=080tLgt4NN4

tady máš pekný příklad ... monopost F1 - s řidičema plnou nadrží zhruba 605Kg - BMW asi trojkové .. minimálně tunu má ...a kdo zastavi driv ??? co ???

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 22:56
od mi16boss
Pampalini: ti otazku myslis opravdu vazne ?nemyslis ze vsechny ty vyhody znamenaji ze diky nim zabrzdis driv ? samozrejme pokud umis brzdit jinak nez s naplno zablokovanymi koly..

nechce se mi verit ze si nekdo takhle bude stat za svym presto ze mu tady lidi davaji logicke argumenty...

odpovez na rovinu.. delas si z nas tady prdel nebo jsi vazne takovy hlupak ?

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:01
od pampalini
WoMec píše:http://www.youtube.com/watch?v=080tLgt4NN4

tady máš pekný příklad ... monopost F1 - s řidičema plnou nadrží zhruba 605Kg - BMW asi trojkové .. minimálně tunu má ...a kdo zastavi driv ??? co ???
ja tam vidim bmw a F1, ja sem myslel treba 205 s rozdielnimi brzdami

a nevyhybaj sa otazke :lol:

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:03
od pampalini
mi16boss píše:Pampalini: ti otazku myslis opravdu vazne ?nemyslis ze vsechny ty vyhody znamenaji ze diky nim zabrzdis driv ? samozrejme pokud umis brzdit jinak nez s naplno zablokovanymi koly..

nechce se mi verit ze si nekdo takhle bude stat za svym presto ze mu tady lidi davaji logicke argumenty...

odpovez na rovinu.. delas si z nas tady prdel nebo jsi vazne takovy hlupak ?
hlupak ta rano do botov obuva :up: ja sa tu bavim slusne a nikomu nenadavam ty primitiv :vul:

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:06
od mi16boss
ja si to nemyslim ...ja to vim ...nebude to treba tim ze ty autem jezdis tak maximalne po stole v obyvaku ? vazne mi hlava nebere ze muze existovat takovy zabednenec...
KAZDE, opakuji KAZDE auto zastavis s vetsimi brzdami vic ...treba prave diky vetsi trecic plose ....ale to tobe asi hlava nebere...

pozor ...nebo tu muze byt jedna nova skutecnost !!!! 205 je auto pro ktere fyzikalni zakony neplati :)

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:07
od mi16boss
promin ty se tu NEBAVIS ...maximalne tak na ukor ostatnich..konicm tohle, clovek ktery neni shcopen prijmout argumenty a fakta si nezaslouzi reakce od ostatnich. preju hezky vecer a sorry za toho hlupaka ...asi mi to trosku ujelo

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:08
od manko
mi16boss píše:VINORAK: nez ty 405 kove brzdice koupis vyzkousej jestli pasuji..ja tohle kdysi taky zvazoval pac jeste nebyla 307 a brzdice z 306 GTI6 se shanej hodne blbe, ale narazil jsem na to ze 405 ma rozdilnou tehlici proti 205 a brzdice ze 405 na 205kovou tehlici nesly...nekde mam dokonce tabulku ve ktere je srovnani jednotlivych rozmeru jednotlivyhc tehlic...pokud pouzivas ICQ muzem o tom dat rec...TADY JE TO MARNE,nekteri nechapou zakladni zakonitosti fyziky...

Vetsi brzdy jsou rozhodne dobra volba...ma 205 mi16 byla uz nejake kotouce obrousila a poznatek je asi takovy:
na bezne jezdeni a obcasne sportovnejsi svezeni do kopce to neni tak spatne...s pouzitim "lepsich" desticek a kotoucu" da se rict dostacujici ....nez prijde krest ohnem ....staci cca 5 km dlouhy kopec a jeho nasledne rychle projeti nahoru dolu a brzdy zacinaji vadnout ...ale stale se daji pri nesmylnem brzdeni zablokovat kola ...Zkusenost se kotouci origo rozmeru a zavodnimi pneumatikami je takova, ze brzdny ucinek slabne opravdu hodne rychle a neni problem brzdy dostat do stavu kdy kotouce jsou fialove pedal gumovy a pri jakekoliv snaze uz brzdy nemaji na to aby dostatecne ubrzdily auto, natoz zablokovaly kola (coze je samozrejme nejmin efektivni brzdeni, ale nekterym to clovek nevysvetli....) Tolik k vykonnosti kotoucu rozmeru 247mm (OMP drazkovane+vrtane kotouce + zavodni desticky OMP 971).....S kotouci 283mm budu teprve zkusenost nabyvat ale nekteri kamaradi uz tuhle konfiguraci jezdili a nad ucinnosti jen kroutili hlavou. Po skonceni zavodni jizdy byly puvodni kotouce 247mm horke a fialove ...kotouce 283 mm studene a bez zmeny barvy. Ucinnost brzd sla rapidne nahoru. Stejne tak davkovani brzdne sily bylo perfektni (tady samozrejme zalezi na vhodne zvolenem prumeru halvniho brzdoveho valce vuci pouzitiym trmenum).

PROC VELKE kotouce ???

zavodni auta bez vÿjimky pouzivaji kotouce velkych rozmeru. Proc? Vazne si myslite ze je to kvuli odolnosti ??? Hmm zas tak odolne asi nebudou kdyz se bezne po nekolik RZ v rally kotouce meni za nove :)
Takze odolnost nebude hlavni duvod....Hlavni duvod je vetsi treci plocha desticek = vyssi ucinnost, vetsi paka prenasena z kotouce na dalsi rotujici soucasti = vyssi ucinnost.. vic materialu = lepsi odvod tepla = vyssi ucinnost...... Stale to nekomu neni jasne ?
Proc se velke brzdy pouzivaji jak na "tezkych" LANCERECH a IMPREZACH tak i na lehouckych autech trid s1600 a s2000 ? proc ma felicie KitCar 1600 stejne velek kotouce jak zminovane EVO ci STI, nebo WRC, kdyz je nepomerne lehci ??? Ze by to bylo kvuli efektne zablokovanym kolum ? hmmmm myslim ze ne :) mylsim ze to bude spis o vyse zminovanych vyhodach ...

Sorry ze tady taham ZASE tolik prikladu ze sveta zavodu, ale kde jinde jde tolik o funkcnost brzd jako prave tam ???

Pampalini: neber si to spatne ale ty jsi na fyziku chybel, nebo tady pises jen z legrace abys tu tema nesmyslama rozvirily vody :)
Velmi pekne vysvetlené :up: :up: ak uš toto nepochopí tak konečná

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:09
od mi16boss
nebo otocime, Pampalini prosimte uved nejake argumenty proc velke brzdy nezpomali 205ku driv :) dekuju

Re: Brzdy 266mm

Napsal: 07 led 2009 23:11
od pampalini
pampalini píše:
renm píše:
pampalini píše:renm: neni jedno ci sa smykas s 10cm kotucom alebo s 30cm kotucom?
a co takhle větší třecí plocha? Fyzika...

jasne, ale to by platilo keby to nejde do smyku...proste ked slapnes na brzdu tak ti zacnu kola flekovat pokial nemas abs+esp, a ci ti to flekuje s velkym alebo malym kotucom je jedno...to co pises ty by platilo keby mu to neflekuje...chapes?

tu som to pisal kluku