Stránka 61 z 85

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 30 kvě 2013 15:33
od lukas309
To je pořád dokola.

Tyhle jednotky jsou největší sračky který se pro auto kdy dělaly.

K tomu, aby byl stejnej stechiometrickej poměr směsi benzinu a ethanolu, tak by se ti musela spotřeba ethanolu zvednout asi o 50%, takže ano, je to chudá směs. Každý si to může spočítat, je to jen trocha fyziky. Na to už ale nejsou pravděpodobně stavěný vstřiky. Další věc je, že musíš zkrátit interval výměny minimálně na polovinu.

Těma iridiovýma svíčkama jsi tomu motoru rozhodně nepomohl, obecně pro francouzský motory nejsou vhodný.

Je to ale věc každýho co si do auta dá, ale když si všechno propočítáš, tak ethanol vůbec není taková sláva, jako si každej myslí (a to hlavně ekonomicky).

Další věc je, že samozřejmě to není zapsaný v papírech, takže nesplňuješ legislativu. Holt když nemám na banány, tak nekupuju opici.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 30 kvě 2013 21:49
od draken
vím jak to myslíš, tohle všechno jsem si už dávno přečetl na různých diskuzích o ethanolu. Ale furt je lepší natankovat nádrž za 1400,- a ujet 1000km než natankovat za 2500,- a najet 1200km. Myslim si že to motoru jen tak hned neublíží (a když jo, není problém sehnat jinej) jen jsem chtěl vědět jestli to je hned na první pohled na svíčky poznat. Přeci jen má ethanol jiný složení než benzín a tak bude mít i jiný usazeniny ve válci. A další věc jsou ty svíčky, po výměně se chod motoru zlepšil o 100%. Do teď tam byly nějaký NGK a starty ani chod nic moc. Všude tyhle densa doporučují, tak jsem je zkusil a opravdu je to znát. A legislativní stránku už jsme řešili minulý týden u předních mlhovek/denním svícení, až já (nebo někdo blízký) za to dostane pokutu, tak to budu řešit, zatim se mě to tolik netýká a nemám z toho strach.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 30 kvě 2013 22:01
od tomas1280
to ozaj nabehas/nabehate na plnu tolko km ? :m:
ja tak 700-900 (50L) prevazne po meste. (5,5 - 6,5) s oboma autami.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 30 kvě 2013 22:05
od Bartik333
Dnes jsem se bavil s pánem, který jednotky a přestavbu na ethanol dělá.
Dávají adaptivní jednotky, které si snimají informace s origo ŘJ a potom si je vyhodnocují a upravují.
Nemluvím o třeba feliciich, tam je to asi jedno, ale tyhle jednotky dávají počínaje octavkou 1.6 až po nejnovější auta.
Jinak přestavba na ethanol se musí zapsat do TP, když to chce někdo ofiko.
Zapisuje se to jako alternativní palivo. Je na to speciální certifikát vydaný a potvrzený ministerstvem dopravy.

Jinak o motor bych strach neměl. Znám lidi co na to jezdí s upravou jednotky už přes 100 tisíc km a žádný problém.
Je to prostě na lidech co chtějí a jak píše Drak, je rozdíl, dát za plnou nádrž 2400 nebo 1200 např.
Ethanol je u nás o 10kč levnější než natural, takže návratnost je velmi rychlá. To dneska lidi zajímá a ne, jestli jim auto bude jezdit pul milionu nebo jenom 200 tisíc km. Dneska jde každý po ceně.

Sorry Draku za :vul:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 31 kvě 2013 06:55
od lukas309
OK, nikomu nebudu brát iluze. To, že ti to říká prodejce je celkem logický, protože je to jeho živobytí. Spočítej si zvýšenou spotřebu (která musí být minimálně 20%, jinak to budeš mít chudý), náklady na výměnu oleje + filtru, náklady na výměnu palivovýho filtru, možná i čištění vstřiků.

Ale nemá smysl to dál pitvat, vždycky lidi budou rozdělený na pro a proti. V každém případě ať slouží a jezdí bez problémů.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 31 kvě 2013 20:58
od vinorak
mě taky na plyn dával svíčky denso iridium :fran: lpg je nejlepší, jezdim za 1.20Kč jedem km a ještě mě u pumpy obsluhujou jak za první republiky :smich:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 31 kvě 2013 22:37
od TomGTI
Ty svíčky jsou smrt,to už ti jezdí na vzduch,tedy extrémě chudá směs,odpověď na tvou otázku.Aspoň otestuješ kolik ten motor vydrží.Což by ovšem nebylo až tak to nejhorší ale zásadní věc je to že to nejede,ten kdo tvrdí že čistý jede v sériovém motoru lépe tak lže,jelikož tam nemá co hořet protože na vzduch to bohužel nejezdí,což je logické.Jinak ano ty iridiové svíčky můžou být lepší než origo,vzhledem k tomu že budou lépe zapalovat ať už chudší či bahatší směs.Jakékoliv zlepšení kvality vstřikování či zapalování má významný efekt na chod motoru,výkon,spotřebu atd.A je jedno jestli je to Francouz nebo Eskymák :m:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 01 čer 2013 07:37
od lukas309
Já mluvím z vlastní zkušenosti u ca 10 aut a iridiovejma svíčkama. Většina francouzi, ale nejen ty. Samozřejmě vím moc dobře, jaký je technologický rozdíl výroby mezi obyčejnou nebo platinovou a iridiovou svíčkou a samozřejmě teoreticky jsou daleko lepší. Mám ale prostě tuhle zkušenost, tak proto to píšu. Možná u novějších aut už to tak znatelný není, ale vzhledem k tomu, že je prakticky do aut nedávám, tak nemám nějakou extra dlouhodobou zkušenost.

Jak starý byly ty NGK co tam byly předtím? Protože to může být taky docela zásadní vysvětlení toho "zlepšení"

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 01 čer 2013 13:07
od TomGTI
Jak už tady bylo zmíněno o pár příspěvků zpět.Dneska se jde po ceně a málo kdo chce dát za svíčky tolik co stojí třeba ty pěkné Denso.Pak samozřejmě nemá možnost nějákého porovnání.Určitě nejsou vždy lepší volbou svíčky doporučené ať výrobcem či prodejcem nebo kýmkoliv jiným.Jediná a správná možnost je to jedině vyzkoušet,kdo bude chtít bude to řešit kdo ne,tak to řešit prostě nebude.
Je taky samozřejmě pravda co píše lukas309,vždy budou dva tábory a každý bude mít svoji zkušenost či pravdu.Já osobně jsem provozoval či provozuji Denso ať už Iridiové s nejtenší elektrodou či U-drážkou na motory XU a TU ke spokojenosti.Každý si najde to své ať už Denso,NGK,Brisk či třeba Bosch rozhodující faktor bude vždy zdroj energie.Svíčka jako prostředek k předání té energie už bude pak záležet pouze na určení,životnosti nebo preferenci každého jakou značku zvolí a bude mu sloužit ke spokojenému provozu.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 01 čer 2013 17:27
od draken
děkuji vám za názory, ty svíčky nevim jak tam byly dlouho, ale rozvody jsou dělaný před 30000km, tak si myslim že s nima je mohli měnit. Jinak ta chudá směs mě zaráží, protože spotřeba na benzín byla kolem 8l a teď to žere 11l ethanolu :myslim:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 02 čer 2013 09:10
od draken
tak do rána se auta učily plavat :roll: naštěstí ta voda nešla tak vysoko, ale stejně to bude práce navíc, než umejeme garáže :roll:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 02 čer 2013 09:18
od pichy
sakra, odkud se ta voda vzala? si neuvědomuju, že byste tam měli někde blízko potok :myslim:

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 02 čer 2013 09:30
od Yves
Draku promiň jak tě teď nazvu a fakt se omlouvám za mluvu... ale asi si fakt d***l, pár příspěvků ti lukáš psal že ethanol potřebuje 50% paliva navíc, řešilo se to tu už hafokrát, ale ty prostě ne musíš jezdit na ethanol...

1. Uvažujme dobře, auto ti jezdilo za 8/100 na Natural 95 kde budeme uvažovat cenu 35/litr, teď jezdíš za 11/100 a cenu budeme uvažovat 25/litr, hodně rychlým propočtem přijdeme na to že cena za 1km na N95 je 2,80 kdežto na E85 je cena 2,75.
2. Dále musíš započítat zkrácený intervaly výměny všech náplní a filtrů.
3. Motor jede na extrémně chudou směs, a to znamená dvě věci... O hodně zvýšenou teplotu ve válci a s tím pár desítek problémů... Podpalování pístů, ventilů a sedel. Nedostatečná schopnost svíčky zapálit při tak vysoké teplotě ve válci, brutálně nedostatečný výkon...
4. přečti si tohle: SROVNÁNÍ PALIV je to ode mě a je to ověřený propočet na autě jezdícím LPG/N95 s tím že je tam počítán čistý Ethanol ne E85, ale změna je zanedbatelná...

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 02 čer 2013 09:30
od Bartik333
Co se stalo????
Pokud si pamatuju, tak žádný rybník nebo něco tam poblíž nemáš, aby přetekl.

Re: Pugy 205 TD, Gentry S16, 605 SVTD & 406 Coupe by Draken

Napsal: 02 čer 2013 11:25
od Dlavka
Beztak kanály to nevydržely.. U nas je to pokazde to same :-/