Stránka 1 z 1

gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 08 dub 2011 23:40
od tomasso
Zdravíčko, mám pár dotazů na technicky zdatné jedince :fran: :myslim:

Předně, jedná se o 205 gti, 1.9, 88kw, ročník 1990, po faceliftu.

takže, k těm silentblokům - při zrychlování prochází celým autem vibrace, při jízdě konstatní rychlostí ne, při zpomalování motorem také ne. Tak nějak jsem vyvodil, že za to můžou už staré silentbloky, ty ztvrdlé a otlačené gumy holt nedokáží pohltit vibrace a přenáší se to do kastle.
Moje otázka zní - jak na výměnu to musím vydělat celý motor ven nebo stačí jen ty staré silentbl. povolit, nadzvednout trošku zvedákem motor, vyměnit silentbloky, vrátit motor na místo a utáhnout? Dělal to na autě někdo? Jsem docela bezradný.
za bé, kde všude silentbloky jsou??? Případně sem hoďte někdo fotky :-D já našel jen tři a to na motoru, nevím, jak je na tom převodovka. a za cé, jde to celé vyměnit v domácích podmínkách, tj. bez zvedáku na motor? jen nějak podložit?

Dál, rozvoďák. Chlápek, od kterého jsem to koupil, vlastnil vozidlo 4 roky a najezdil jen 20 000km. Rozvoďák nikdy neměnil, prý to dělal majitel před ním. Takže ho chci stopro vyměnit, i s vodní pumpou, ale! problém. Mám ročník 1990, už model po faceliftu, tipoval bych to na konec roku 90. a když jsem se díval do autokelly na rozvoďák, tak od konce roku 90 do půlky 91 je rozvoďák se 113 zuby, jinak jsou tam všechny se 114. Otázka - dá se zjistit, kolik přesně zubů má mít můj rozvoďák, aniž bych ho prvně musel sundat? např. podle VIN čísla nebo v peugeotu? A potkal by se motor, kdybych tam dal 114 místo 113 zubů? taky kdoví, jestli tam není už jiný motor, ale to snad ne :-D.
Ještě něco, jak moc bezpečné je jezdit s minimálně 5 roků starým rozvoďákem? radši opatrně a netočit motor? dívali jsme se na něj zboku a nebyl nějaký styřelý, jenže zdání může klamat, přeci jen 5 let je dlouhá doba pro gumu. Jinak dodatek, mám najeto 149 500 km, kupoval jsem to s 145 000 myslím. :)

A posledně - ventily. Po jaké době se mají seřizovat, kde je nejlepší je seřizovat ( servis / u někoho v dílně), na co dát pozor? Jen nějaké poznatky. děkuju. Cvakají mi při jízdě, ale jelikož jsou vůle vymezeny podložkami, tak je to asi normální ( nikdy jsem neměl auto bez hydroštelů, tak mě to trochu překvapilo, že to tak hezky cvaká) :-)

PS. Ručička teploměru chladící kapaliny je permanetně tak na 75 stupňích, ovšem nad 75 stupnu ukazuje v poradku. Čím to je? Je to něco jako posunutý otáčkoměr u P205ek. Když jsem ho kupoval, tak ručička teploměru byla tak na 60 °C, ted se posunula na těch 75 °C :m: vadné čidlo to asi nebude, když to nad těch 75 °C ukazuje dobře. nebo se pletu? :(

Díky za odpovědi, snad to není moc náročné ty dotazy :-D... Budu rád za každou radu :) Pak sem postnu nějaké fotky mého krasavce :-P

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 07:40
od draken
silentbloky sou na motoru 3. jeden je u rozvodů (taková hruška), pak dole v držáku poloosy a třetí drží převodovku pod baterkou. Pokud jsi zručnější, tak je vyměníš sám. stačí na to špalek, hever a lis.

potom ty rozvody. Určitě je udělej. Po sundání řemenu mu spočítej zuby a kup takovej jakej tam má bejt. v kelly je prodávaj oba. A když budeš mit rozhozený rozvody, tak rovnou udělej ty ventilový vůle, protože kvůli nim musíš stejně shodit vačku.

a s tim teploměrem ti neporadim, ale jestli ukazuje od 75 dobře, tak to neřeš. Stejně termostat otevírá někde kolem 88 stupňů.

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 10:20
od tomasso
Aha, takže nemusím vyndat celý motor, stačí ho podepřít tím špalkem, silentbloky vyklepnout a nalisovat nové.. :) a jsou tam jen tři nebo ještě nějaký skrytý?
Ty ventilové vůle nechám udělat radši u někoho v servisu, protože si na to sám netroufám, nemám k tomu ani nástroje, plíšky a podobně. Ale bojím se, že mi tam dají zrovna ten špatný rozvoďák, páč najít nějaký slušný servis je v poslední době hodně náročné. Většina lidí na to kašle a nedělá to pořádně, spíš to odfláknou. :evil: Proto bych si na autě dělal nejradši vše sám.. Kdyby někdo věděl o nějakém slušném servisu v okolí Brna, rád si nechám poradit.. :)

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 10:45
od vinorak
podle napínací kladky poznáš kolik máš zubů na řemenu, excwntr má 114 a napínák s pružinou 113 ;-)

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 10:50
od tomasso
vinorak píše:podle napínací kladky poznáš kolik máš zubů na řemenu, excwntr má 114 a napínák s pružinou 113 ;-)
Paráda, to je dobré vědět :) ještě dotaz, kde tu kladku najdu? chci říct, uvidím na ni už po sundání ochranného krytu nebo budu muset někam hlouběji? =D a nemá někdo foto, jak vypadá ten excentr a obyč. napínák? :myslim:

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 10:54
od vinorak

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 12:00
od tomasso
neeeee :fran: podle vin čísla by mi to v peugeotu neřekli? Kolik kaček si mám našetřit na výměnu silentbloků, rozvoďáku, vodní pumpy a kontroly ventilové vůle? :-D tak 5 000,- + práce ne? :-| to abych začal shánět brigádu :-/

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 09 dub 2011 13:04
od vinorak
já dal jenom za rozvody a náplně + práce 7300 :roll:

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 10 dub 2011 14:19
od tomasso
vinorak píše:já dal jenom za rozvody a náplně + práce 7300 :roll:
Fíííha, tak to je přibližně čtvrtinová hodnota mého pugu :-D Ještě je možnost si udělat rozvody sám po vzoru wheeler dealers, ale radši nebudu nic riskovat...

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 11 dub 2011 16:23
od TomasCTI
to víš koupil sis kasičku :m:

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 11 dub 2011 16:58
od draken
na tech rozvodech nemáš co zkazit. vem si knížku jak na to a je to cajk. hlavně všechno zkontrolovat a zaaretovat

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 11 dub 2011 18:38
od vinorak
já bych si to taky udělal sám, ale nemohl sem vůbec povolit šroub na řemenici klikovky :roll:

Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady

Napsal: 11 dub 2011 21:05
od draken
já sem ho povolil vždycky ráčnou s velikou pákou v podobě lešeňový trubky. a hlavně při tom musíš mit dobře zaaretovanej setrvák, jinak to pruží a nepovolíš to