gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
Napsal: 08 dub 2011 23:40
Zdravíčko, mám pár dotazů na technicky zdatné jedince
Předně, jedná se o 205 gti, 1.9, 88kw, ročník 1990, po faceliftu.
takže, k těm silentblokům - při zrychlování prochází celým autem vibrace, při jízdě konstatní rychlostí ne, při zpomalování motorem také ne. Tak nějak jsem vyvodil, že za to můžou už staré silentbloky, ty ztvrdlé a otlačené gumy holt nedokáží pohltit vibrace a přenáší se to do kastle.
Moje otázka zní - jak na výměnu to musím vydělat celý motor ven nebo stačí jen ty staré silentbl. povolit, nadzvednout trošku zvedákem motor, vyměnit silentbloky, vrátit motor na místo a utáhnout? Dělal to na autě někdo? Jsem docela bezradný.
za bé, kde všude silentbloky jsou??? Případně sem hoďte někdo fotky :-D já našel jen tři a to na motoru, nevím, jak je na tom převodovka. a za cé, jde to celé vyměnit v domácích podmínkách, tj. bez zvedáku na motor? jen nějak podložit?
Dál, rozvoďák. Chlápek, od kterého jsem to koupil, vlastnil vozidlo 4 roky a najezdil jen 20 000km. Rozvoďák nikdy neměnil, prý to dělal majitel před ním. Takže ho chci stopro vyměnit, i s vodní pumpou, ale! problém. Mám ročník 1990, už model po faceliftu, tipoval bych to na konec roku 90. a když jsem se díval do autokelly na rozvoďák, tak od konce roku 90 do půlky 91 je rozvoďák se 113 zuby, jinak jsou tam všechny se 114. Otázka - dá se zjistit, kolik přesně zubů má mít můj rozvoďák, aniž bych ho prvně musel sundat? např. podle VIN čísla nebo v peugeotu? A potkal by se motor, kdybych tam dal 114 místo 113 zubů? taky kdoví, jestli tam není už jiný motor, ale to snad ne :-D.
Ještě něco, jak moc bezpečné je jezdit s minimálně 5 roků starým rozvoďákem? radši opatrně a netočit motor? dívali jsme se na něj zboku a nebyl nějaký styřelý, jenže zdání může klamat, přeci jen 5 let je dlouhá doba pro gumu. Jinak dodatek, mám najeto 149 500 km, kupoval jsem to s 145 000 myslím. :)
A posledně - ventily. Po jaké době se mají seřizovat, kde je nejlepší je seřizovat ( servis / u někoho v dílně), na co dát pozor? Jen nějaké poznatky. děkuju. Cvakají mi při jízdě, ale jelikož jsou vůle vymezeny podložkami, tak je to asi normální ( nikdy jsem neměl auto bez hydroštelů, tak mě to trochu překvapilo, že to tak hezky cvaká) :-)
PS. Ručička teploměru chladící kapaliny je permanetně tak na 75 stupňích, ovšem nad 75 stupnu ukazuje v poradku. Čím to je? Je to něco jako posunutý otáčkoměr u P205ek. Když jsem ho kupoval, tak ručička teploměru byla tak na 60 °C, ted se posunula na těch 75 °C vadné čidlo to asi nebude, když to nad těch 75 °C ukazuje dobře. nebo se pletu?
Díky za odpovědi, snad to není moc náročné ty dotazy :-D... Budu rád za každou radu :) Pak sem postnu nějaké fotky mého krasavce :-P
Předně, jedná se o 205 gti, 1.9, 88kw, ročník 1990, po faceliftu.
takže, k těm silentblokům - při zrychlování prochází celým autem vibrace, při jízdě konstatní rychlostí ne, při zpomalování motorem také ne. Tak nějak jsem vyvodil, že za to můžou už staré silentbloky, ty ztvrdlé a otlačené gumy holt nedokáží pohltit vibrace a přenáší se to do kastle.
Moje otázka zní - jak na výměnu to musím vydělat celý motor ven nebo stačí jen ty staré silentbl. povolit, nadzvednout trošku zvedákem motor, vyměnit silentbloky, vrátit motor na místo a utáhnout? Dělal to na autě někdo? Jsem docela bezradný.
za bé, kde všude silentbloky jsou??? Případně sem hoďte někdo fotky :-D já našel jen tři a to na motoru, nevím, jak je na tom převodovka. a za cé, jde to celé vyměnit v domácích podmínkách, tj. bez zvedáku na motor? jen nějak podložit?
Dál, rozvoďák. Chlápek, od kterého jsem to koupil, vlastnil vozidlo 4 roky a najezdil jen 20 000km. Rozvoďák nikdy neměnil, prý to dělal majitel před ním. Takže ho chci stopro vyměnit, i s vodní pumpou, ale! problém. Mám ročník 1990, už model po faceliftu, tipoval bych to na konec roku 90. a když jsem se díval do autokelly na rozvoďák, tak od konce roku 90 do půlky 91 je rozvoďák se 113 zuby, jinak jsou tam všechny se 114. Otázka - dá se zjistit, kolik přesně zubů má mít můj rozvoďák, aniž bych ho prvně musel sundat? např. podle VIN čísla nebo v peugeotu? A potkal by se motor, kdybych tam dal 114 místo 113 zubů? taky kdoví, jestli tam není už jiný motor, ale to snad ne :-D.
Ještě něco, jak moc bezpečné je jezdit s minimálně 5 roků starým rozvoďákem? radši opatrně a netočit motor? dívali jsme se na něj zboku a nebyl nějaký styřelý, jenže zdání může klamat, přeci jen 5 let je dlouhá doba pro gumu. Jinak dodatek, mám najeto 149 500 km, kupoval jsem to s 145 000 myslím. :)
A posledně - ventily. Po jaké době se mají seřizovat, kde je nejlepší je seřizovat ( servis / u někoho v dílně), na co dát pozor? Jen nějaké poznatky. děkuju. Cvakají mi při jízdě, ale jelikož jsou vůle vymezeny podložkami, tak je to asi normální ( nikdy jsem neměl auto bez hydroštelů, tak mě to trochu překvapilo, že to tak hezky cvaká) :-)
PS. Ručička teploměru chladící kapaliny je permanetně tak na 75 stupňích, ovšem nad 75 stupnu ukazuje v poradku. Čím to je? Je to něco jako posunutý otáčkoměr u P205ek. Když jsem ho kupoval, tak ručička teploměru byla tak na 60 °C, ted se posunula na těch 75 °C vadné čidlo to asi nebude, když to nad těch 75 °C ukazuje dobře. nebo se pletu?
Díky za odpovědi, snad to není moc náročné ty dotazy :-D... Budu rád za každou radu :) Pak sem postnu nějaké fotky mého krasavce :-P