Peugeot 205 1.9 Rallye
Napsal: 12 dub 2011 23:35
Původně jsem chtěl takhle začít až bude víc co ukazovat, ale nakonec kdo ví, kdy by to bylo, tak začnu radši trochu dřív
Toto fórum jsem objevil před nějakou dobou, když se zdejší admin Milhaus zašel podívat na fórum Papírové modelářství v souvislosti se zpracováním papírového modelu Peugeotu 205. Jako už tehdy majitel jednoho kusu jsem nabídl spolupráci a přehled v oboru, nicméně to vzhledem k absenci dalšího konstruktérského článku nikam nedospělo. Možná jednou, až bude čas a podaří se dokopat rozdělané projekty.
Fórum jsem do té doby několikrát navštívil a časem (loni v srpnu) se i zaregistroval. Časová vytíženost je ale moje druhé jméno, takže to, co mělo přijít v srpnu, nastává až teď, když jsem k tomu byl tak trochu dokopán:)
Dost bylo o lidech, tak začneme konečně s tím autem 8-)
V roce 2005 přišla do rodiny kvuli vytíženosti nutná potřeba druhého auta. A protože je u nás auto skoro součást rodiny, nemohlo to být jenom tak něco. Zvlášť s mou zálibou ve starších autech. Když jsem pak našel inzerát na "Peugeot 205 1.9 Rallye", fotky mě naprosto uchvátily. Tolik prozíravosti, abych si je poukládal, jsem zase neměl, takže následuje pouze text. Nemaje tehdy tušení, v jakých všech edicích se vůbec dvěstapětky vyráběly, nezkoumal jsem tehdy ani původnost stavu. Co ale zaujalo na první pohled a o původnosti jsem silně pochyboval, byl vyřezaný lev z červené fólie, přilepený spolu s nápisem PEUGEOT ve stejném stylu v horní polovině zadního skla. Klidně budu za blázna, ale k autu to sedlo jako z výroby a mě se to hodně líbilo:) Co už se mi tolik nelíbilo byla dvojitá koncovka výfuku, zvednutá nahoru, neseříznutá. Ale Laityng na druhou stranu není až takový no-name a nakonec pedály měly hliníky téhož loga, tak sem si časem zvyknul:)
Prodejce (okres Hradec Králové) byl tehdy druhý majitel (když nepočítám dovozce), před ním už figuruje v papírech jenom muž z Berlína, který si ho v listopadu 1991 koupil od SEWE Fahrzeugverkauft GmbH. A v lednu 2001 ho prodal do Čech.
Domluva netrvala dlouho, zato cesta do bazaru omrknout budoucí náplň dlouhých letních dní nebyla krátká. Ale vyplatilo se. Zvuk byl opravdu díky krátkému tlumiči dost syrový, člověk měl ale pocit, že opravdu sedí přímo u toho Provozně se zdál v pořádku, po korozi ani stopa, motor v pořádku, nebouraný a udržovaný. No za 24 444,- nebylo co řešit:)
Jezdil bez dalších investic překvapivě dlouho, až do první nehody. Ne, nebyla to moje chyba:) Na "Dej přednost v jízdě" se holt občas musí i zastavit. To moje mamka věděla a taky to udělala. To maník dojíždějící do křižovatky k před ním stojícímu autu už tak jasno neměl a bylo podělané. Nárazník (Gti) včetně spoileru (Gti) K.O., podlaha zaražená dovnitř i se zadníma dveřma. Dveře už se zachránit nepodařilo a protože zaměstnanec autoservisu tvrdil, že to sklo nebude vyndávat, bylo po samolepce No příště budu chytřejší Dveře nové, nárazník nový (ne Gti) stejně jako spoiler (taky ne Gti), podlahu se podařilo vytáhnout. Spoiler samozřejmě nebyl na takový výfuk připravený a mechanikovi to bylo jedno, takže jak ten plast uřezal, tak to zůstalo. No řekl jsem si, že stejně budu shánět jiný, takže co na tom sejde. A tady se blíží doba, kdy jsem tu byl poprvé
Z té doby jsou i první fotky. Auto bylo už z bazaru na původních plechových 14" černých Michelinech s originál poklicema. Osobně se mi to k tomu nehodilo, takže poklice zůstávají v garáži. Stříbrná a bílá mi prostě nejde dohromady. Následuje fotka z výměny kol ze zimních na letní. Je tam hned několik zajímavých detailů.
Předně tam už na první pohled nesedí ty Gti lemy. Osobně mám podezření, že byly vyměněné za originály. Ostatně na blatníku byly zalepené díry pro lemy až dole a to na obou stranách. Přední spoiler naopak z Rallye velmi pravděpodobně bude, díry pro mřížky nejsou vyřezávané dodatečně. Tahokov, který je původně vyplňoval, "schopně" přilepený bodově černým silikonem, bylo to první, co sem vyloupl
Střešní okno jsem původně považoval za originál, ale po úkonu, který přijde k popisu pozděj, vím už téměř jistě, že ve fabrice by měli s rozbrušovačkou určitě přesnější ruku
Kapota samozřejmě původní není.
Nasávání je funkční (laminát, pravděpodobně domácí výroba, ale vypadá technologicky dost podařeně), což už nelze říct o jamkách pro tlumiče, které jsou tam opravdu jenom na "parádu".
K dekálům jen tolik, že ty na fotce originální samozřejmě nejsou.
Už to, že pruhy nelícují, je jasný důkaz. Co mě ale utvrdilo stoprocentně, bylo nalezení originálu na masce pod tím co je na fotce Takže maska je taky z Rallyečka K přelepení zřejmě majitele vedl fakt, že originál byl jenom na dvou žebrech. Mračítka jsou taktéž laminátové.
Kdo si všiml čehosi bílého s pneumatikou na fotce kapoty, má bod:) Jako kola pro letní penumatiky jsem zvolil dobře známý typ, od kterého jsem sehnal z inzerátu čtyři kousky ve stříbře.
Stav nebyl nejlepší, jeden byl od obrubníku hodně sebraný. V lakovně si ale poradili, takže tady jeden reprezentativní vzorek
Ke kolům byly i krytky, už tehdy mi přišlo trochu málo nechat je jenom bílé, takže obrys lva je v stříknutý správnou červenou. Trvalo mi ale tak dlouho vymyslet jak to provést efektivně, že se na fotku nedostaly. Napravíme příště. Původní majitel neměl lemy, takže při silniční kontrole měl pravidelně problém. Dospěl jsem brzy k závěru, že bude lepší mít věci předpisově, takže jsem si je nechal dopsat do techničáku (což ne že by našim kontrolorům povinné výbavy bránilo v poznámkách na téma "to tam nemohl nikdo povolit" a "proč to není i v malém techničáku" ).
Zezadu mám jenom jednu fotku, zato s krásnou přírodní harmonií
Výfuk je tam trochu viditelný (jo, vim jak to vypadá), dveře jsou z nějaké běžnější verze a jak to tak chodí, lak nebyl nic kvalitního. Prostě když zapršelo, byla vzadu pod autem bílá kaluž Na fotce je taky pěkně vidět to, co mi pije krev už hodně dlouho a to je ta krytka stěrače. Už sem sehnal dvě, obě stejné a kupodivu ani jedna tam nejde narvat Při podrobném zkoumání je vidět i zadní plato s pořádnýma dírama, roletkama a dodo brzdovým světlem. Světlo nikdy nefungovalo, na roletkách je lev (ne ten od Peugeotu, ale fakt barevný lev ), ovšem ty pozbyly smyslu se starýma dveřma, kde byly háčky. Brzdové světlo nikdy nesvítilo a repráky byly hodně špatné, takže obojí už je mimo auto.
S interiérem začnu u dveří.
Předpokládám, že zrcátka s pákou byly pro předchozího majitele řešením, jak si v zimě nastavit zrcátko, aby nemusel točit kličkou od okna. To je navíc vyřešené stahováním v elektrice, což bylo nějakou dobu velice pohodlné. Než se to začalo chovat jak počasí ve Vietnamu. Zavírat okno spolujezdce z jeho dveří v plném provozu by nebylo v případě nouze bezpečné, takže jsem to přestal používat
Interiér je zato kompletně z Rallyečka. Pokud vím.
Sedadla jsou nabeton původní, lepší fotka už nebude, protože slunce, čas a používání udělalo na materiálu svoje. Přední sedadla vypadají ještě dobře, ale řidičovo se za chvilku na levé straně neúnosně rozervalo. Zadní opěradlo bylo nahoře vypálené až skoro na kost, takže je přehozené černou dekou. V současné době už je přečalouněno a popoháním realizaci vyšívaných PTS log na opěradla. Kdyby někdo taky chtěl, tak pak dám vědět jak to dopadlo
K technickému stavu asi tolik, že postupně došlo na přetěsnění motoru, opravu občas zlobícího čtvrtého válce, výměnu rozdělovače, výměnu pravé přední poloosy včetně všeho kolem (prostě roztržená manžeta a co se stane, když se na to nepřijde ) a nové výfukové potrubí od svodů až k tlumiči (na ten taky pozděj došlo) včetně katalyzátoru (byl prázný, což mě nepřekvapilo )
Etapu uzavírá fotka na letních pneumatikách, která je asi to nejreprezentativnější, co jsem vyhrabal:)
Toto fórum jsem objevil před nějakou dobou, když se zdejší admin Milhaus zašel podívat na fórum Papírové modelářství v souvislosti se zpracováním papírového modelu Peugeotu 205. Jako už tehdy majitel jednoho kusu jsem nabídl spolupráci a přehled v oboru, nicméně to vzhledem k absenci dalšího konstruktérského článku nikam nedospělo. Možná jednou, až bude čas a podaří se dokopat rozdělané projekty.
Fórum jsem do té doby několikrát navštívil a časem (loni v srpnu) se i zaregistroval. Časová vytíženost je ale moje druhé jméno, takže to, co mělo přijít v srpnu, nastává až teď, když jsem k tomu byl tak trochu dokopán:)
Dost bylo o lidech, tak začneme konečně s tím autem 8-)
V roce 2005 přišla do rodiny kvuli vytíženosti nutná potřeba druhého auta. A protože je u nás auto skoro součást rodiny, nemohlo to být jenom tak něco. Zvlášť s mou zálibou ve starších autech. Když jsem pak našel inzerát na "Peugeot 205 1.9 Rallye", fotky mě naprosto uchvátily. Tolik prozíravosti, abych si je poukládal, jsem zase neměl, takže následuje pouze text. Nemaje tehdy tušení, v jakých všech edicích se vůbec dvěstapětky vyráběly, nezkoumal jsem tehdy ani původnost stavu. Co ale zaujalo na první pohled a o původnosti jsem silně pochyboval, byl vyřezaný lev z červené fólie, přilepený spolu s nápisem PEUGEOT ve stejném stylu v horní polovině zadního skla. Klidně budu za blázna, ale k autu to sedlo jako z výroby a mě se to hodně líbilo:) Co už se mi tolik nelíbilo byla dvojitá koncovka výfuku, zvednutá nahoru, neseříznutá. Ale Laityng na druhou stranu není až takový no-name a nakonec pedály měly hliníky téhož loga, tak sem si časem zvyknul:)
Prodejce (okres Hradec Králové) byl tehdy druhý majitel (když nepočítám dovozce), před ním už figuruje v papírech jenom muž z Berlína, který si ho v listopadu 1991 koupil od SEWE Fahrzeugverkauft GmbH. A v lednu 2001 ho prodal do Čech.
Domluva netrvala dlouho, zato cesta do bazaru omrknout budoucí náplň dlouhých letních dní nebyla krátká. Ale vyplatilo se. Zvuk byl opravdu díky krátkému tlumiči dost syrový, člověk měl ale pocit, že opravdu sedí přímo u toho Provozně se zdál v pořádku, po korozi ani stopa, motor v pořádku, nebouraný a udržovaný. No za 24 444,- nebylo co řešit:)
Jezdil bez dalších investic překvapivě dlouho, až do první nehody. Ne, nebyla to moje chyba:) Na "Dej přednost v jízdě" se holt občas musí i zastavit. To moje mamka věděla a taky to udělala. To maník dojíždějící do křižovatky k před ním stojícímu autu už tak jasno neměl a bylo podělané. Nárazník (Gti) včetně spoileru (Gti) K.O., podlaha zaražená dovnitř i se zadníma dveřma. Dveře už se zachránit nepodařilo a protože zaměstnanec autoservisu tvrdil, že to sklo nebude vyndávat, bylo po samolepce No příště budu chytřejší Dveře nové, nárazník nový (ne Gti) stejně jako spoiler (taky ne Gti), podlahu se podařilo vytáhnout. Spoiler samozřejmě nebyl na takový výfuk připravený a mechanikovi to bylo jedno, takže jak ten plast uřezal, tak to zůstalo. No řekl jsem si, že stejně budu shánět jiný, takže co na tom sejde. A tady se blíží doba, kdy jsem tu byl poprvé
Z té doby jsou i první fotky. Auto bylo už z bazaru na původních plechových 14" černých Michelinech s originál poklicema. Osobně se mi to k tomu nehodilo, takže poklice zůstávají v garáži. Stříbrná a bílá mi prostě nejde dohromady. Následuje fotka z výměny kol ze zimních na letní. Je tam hned několik zajímavých detailů.
Předně tam už na první pohled nesedí ty Gti lemy. Osobně mám podezření, že byly vyměněné za originály. Ostatně na blatníku byly zalepené díry pro lemy až dole a to na obou stranách. Přední spoiler naopak z Rallye velmi pravděpodobně bude, díry pro mřížky nejsou vyřezávané dodatečně. Tahokov, který je původně vyplňoval, "schopně" přilepený bodově černým silikonem, bylo to první, co sem vyloupl
Střešní okno jsem původně považoval za originál, ale po úkonu, který přijde k popisu pozděj, vím už téměř jistě, že ve fabrice by měli s rozbrušovačkou určitě přesnější ruku
Kapota samozřejmě původní není.
Nasávání je funkční (laminát, pravděpodobně domácí výroba, ale vypadá technologicky dost podařeně), což už nelze říct o jamkách pro tlumiče, které jsou tam opravdu jenom na "parádu".
K dekálům jen tolik, že ty na fotce originální samozřejmě nejsou.
Už to, že pruhy nelícují, je jasný důkaz. Co mě ale utvrdilo stoprocentně, bylo nalezení originálu na masce pod tím co je na fotce Takže maska je taky z Rallyečka K přelepení zřejmě majitele vedl fakt, že originál byl jenom na dvou žebrech. Mračítka jsou taktéž laminátové.
Kdo si všiml čehosi bílého s pneumatikou na fotce kapoty, má bod:) Jako kola pro letní penumatiky jsem zvolil dobře známý typ, od kterého jsem sehnal z inzerátu čtyři kousky ve stříbře.
Stav nebyl nejlepší, jeden byl od obrubníku hodně sebraný. V lakovně si ale poradili, takže tady jeden reprezentativní vzorek
Ke kolům byly i krytky, už tehdy mi přišlo trochu málo nechat je jenom bílé, takže obrys lva je v stříknutý správnou červenou. Trvalo mi ale tak dlouho vymyslet jak to provést efektivně, že se na fotku nedostaly. Napravíme příště. Původní majitel neměl lemy, takže při silniční kontrole měl pravidelně problém. Dospěl jsem brzy k závěru, že bude lepší mít věci předpisově, takže jsem si je nechal dopsat do techničáku (což ne že by našim kontrolorům povinné výbavy bránilo v poznámkách na téma "to tam nemohl nikdo povolit" a "proč to není i v malém techničáku" ).
Zezadu mám jenom jednu fotku, zato s krásnou přírodní harmonií
Výfuk je tam trochu viditelný (jo, vim jak to vypadá), dveře jsou z nějaké běžnější verze a jak to tak chodí, lak nebyl nic kvalitního. Prostě když zapršelo, byla vzadu pod autem bílá kaluž Na fotce je taky pěkně vidět to, co mi pije krev už hodně dlouho a to je ta krytka stěrače. Už sem sehnal dvě, obě stejné a kupodivu ani jedna tam nejde narvat Při podrobném zkoumání je vidět i zadní plato s pořádnýma dírama, roletkama a dodo brzdovým světlem. Světlo nikdy nefungovalo, na roletkách je lev (ne ten od Peugeotu, ale fakt barevný lev ), ovšem ty pozbyly smyslu se starýma dveřma, kde byly háčky. Brzdové světlo nikdy nesvítilo a repráky byly hodně špatné, takže obojí už je mimo auto.
S interiérem začnu u dveří.
Předpokládám, že zrcátka s pákou byly pro předchozího majitele řešením, jak si v zimě nastavit zrcátko, aby nemusel točit kličkou od okna. To je navíc vyřešené stahováním v elektrice, což bylo nějakou dobu velice pohodlné. Než se to začalo chovat jak počasí ve Vietnamu. Zavírat okno spolujezdce z jeho dveří v plném provozu by nebylo v případě nouze bezpečné, takže jsem to přestal používat
Interiér je zato kompletně z Rallyečka. Pokud vím.
Sedadla jsou nabeton původní, lepší fotka už nebude, protože slunce, čas a používání udělalo na materiálu svoje. Přední sedadla vypadají ještě dobře, ale řidičovo se za chvilku na levé straně neúnosně rozervalo. Zadní opěradlo bylo nahoře vypálené až skoro na kost, takže je přehozené černou dekou. V současné době už je přečalouněno a popoháním realizaci vyšívaných PTS log na opěradla. Kdyby někdo taky chtěl, tak pak dám vědět jak to dopadlo
K technickému stavu asi tolik, že postupně došlo na přetěsnění motoru, opravu občas zlobícího čtvrtého válce, výměnu rozdělovače, výměnu pravé přední poloosy včetně všeho kolem (prostě roztržená manžeta a co se stane, když se na to nepřijde ) a nové výfukové potrubí od svodů až k tlumiči (na ten taky pozděj došlo) včetně katalyzátoru (byl prázný, což mě nepřekvapilo )
Etapu uzavírá fotka na letních pneumatikách, která je asi to nejreprezentativnější, co jsem vyhrabal:)