Stránka 1 z 2

Výfukový trakt

Napsal: 04 říj 2011 13:43
od Houbar 205 Gutmann
Kluci zeptám se na nápady jak udělat výfukový trakt aby se nezabil atmosferický motor.

Jednalo by se o motor D6B 94 KW

Re: Výfukový trakt

Napsal: 04 říj 2011 13:55
od vinorak
no a budeš tam mít vstřikování nebo ty karbece ? pokud stříkačku tak bych to nechal origo, to znamená střed a koncák

Re: Výfukový trakt

Napsal: 04 říj 2011 18:15
od Houbar 205 Gutmann
No prave to jeste nevim :-) kdyz vyjdou ty karbece od dypida tak by to bylo fajn , jinak 94 nema katalizator ani lambdu tak nejak zjistuju co s tim udelat jelikoz , nekdo rika ze atmosfera ma mit odpor nekdo rika ze je to jedno . tak shanim informace :-)

Re: Výfukový trakt

Napsal: 05 říj 2011 08:45
od Milhaus
můj osobní pocit je, že "přidušený" líp akceleruje, ale možná jen pocit (měl jsem plnoprůchozí koncový tlumič ve srovnání s tlumičem co trochu tlumí), takže taky neporadím, ale jak říkáš, článku na tohle téma je spousta a docela džungle si z toho udělat závěr

Re: Výfukový trakt

Napsal: 05 říj 2011 15:07
od Mitja
Asi ti to moc nepomuze, ale jak mi upadl vyfuk v oblasti pred katem, tak to tahlo dost mizerne.

A jeste jedna vec, jak jsem dal novy koncovy tlumic misto stareho, prorezleho a deraveho, tak sla spotreba o 1 l/100 km dolu. Na vykonu zmena znat nebyla.

Re: Výfukový trakt

Napsal: 06 říj 2011 18:11
od weslo
ak zachováš dĺžku a priemer, tak to je jedno či tam tlmiče budú alebo nie. dôležitá je tlaková vlna, ktorá ovplyvňuje výplach valca. je to celkom komplikované to správne zoštelovať. tak isto aj sanie, resp dĺžka sania. potom sa môže posunúť aj špička max krútiaceho momentu atď. zbytočne veľa starostí, peňazí a roboty.

Re: Výfukový trakt

Napsal: 06 říj 2011 20:05
od TomGTI
Na sériovém motoru stejně nic nepoznáš,respktivě pocitově určitě ne,nějáký nepatrný rozdíl by jsi zaregistroval změřením na válcích ale spíše směrem dolů.Pokud chceš aby to bylo slyšet dej tam trubku bez středových tlumičů katalizátorů,koncový tlumič průchodný.Pokud chceš aby to moc neřvalo,dej trubku bez středových tlumičů,katalizátorů a koncový tlumič nějáký zavřený a když přidáš ještě rezonátor tak to bude tichoučké jak sériové auto,na volnoběh to bude brumlat pěkně.Ať se rozhodneš pro cokoliv rozdíl nepoznáš,výkon bude stejný jak ze sériovýma tlumičema a katalizátorem,jde pouze o to jaký to bude dělat hluk,nebo jaký chceš aby to dělalo hluk.Myslím si že už jsem nějákých těch výfuků vyzkoušel a něco i odbrzdil.Dříve jsem taky věřil těm kecům o zpětných tlacích ve výfuku u atmo. motorů,než jsem si to ověřil sám v praxi sice nedobrovolně ale každá zkušenost dobrá.Je to jen další mýtus,který vznikl už dávno,nedávno jsem četl příspěvěk kde je to velice legračně leč pravdivě popsáno jak to vzniklo.

Re: Výfukový trakt

Napsal: 06 říj 2011 20:17
od TomGTI
Mě se třeba strašně líbí tenhle zvuk,bylo to jak vysavač,turbo hadra,sice to bylo na Mi-16 ale je pěkně slyšet co udělají různé průměry trubek v kombinaci ze sériovým koncovým tlumičem,jinak to jsou trubky od předu do zadu,bez katu a střed.tlumiče

http://www.youtube.com/user/TomS19#p/u/10/WC0QYJrzjOQ

Re: Výfukový trakt

Napsal: 06 říj 2011 20:22
od ZdenekPaul
Ten zvuk z tý první jízdy chci :slint:

Re: Výfukový trakt

Napsal: 07 říj 2011 16:01
od weslo
to s tymi tlakmi je fyzika, nie mytus.

Re: Výfukový trakt

Napsal: 07 říj 2011 17:27
od TomGTI
Jediná fyzika co tam je,je to že je třeba dostat to co nejrychleji ven,s co nejmenším odporem.Nebudu se s tebou dohadovat jestli to tak je nebo ne,když to mu věříš.Vyzkoušej si to sám a uvidíš,nebo na zamyšlení dám jeden příklad třeba,podívej se na výfukový systém třeba u Citroenu C2 S1600,atmosférický motor a neřekl bych že to nefunguje.

Re: Výfukový trakt

Napsal: 07 říj 2011 18:54
od Houbar 205 Gutmann
A u upravený atmosféry se držet čeho . varianta karburátory z R1 , ostrá vačka 285\285 , snížení o 0,75,
snížená váha setrváku na motoru s novou GO a upravená hlava .

Jinak ještě řečeno - nerezové svody,60 trupka až dozadu , tlumič ... skazí to něco ? nebo tam dát ještě rezonátor ?

Re: Výfukový trakt

Napsal: 07 říj 2011 22:54
od Stephen
ja bych koupil nebo si udelal kopii ,,N"kovyho vyfuku.člen mad205rallye ho má a zvuk je krásnej!

Re: Výfukový trakt

Napsal: 08 říj 2011 12:36
od TomGTI
S těma úpravama co jsi napsal už má smysl něco řešit.Pokud máš svody tak se někam posuneš,výfuk tak jak jsi napsal 60trubku od předu do zadu,pokud ti bude vadit hluk tak tam dej rezonátor mělo by se to utišit,ale vliv na výkon to mít bude nepostřehnutelný,záleží čistě na tobě jestli tam bude nebo ne,koncový tlumič nějáký průchozí hlavně,nevím jak je konstruovaný Nkový ale určitě to bude přepážkový tlumič,kvůli homologaci ale ty potřebuješ otevřené Áčko,na spec.jak jsi popsal.Uber 1mm,místo 0,75 ale né z HLAVY!Potřebuješ kompres aby ta vačka fungovala co jsi napsal.Další důležité co je nejsou stupně vačky ale zdvihy,když budeš mít vačku 300 a zdvih 9mm,tak stejně koně nebudou.Hlavu uprav tak jak jsi měl tehda od nás,hlavně žádné,nesmyslně velké kanály,však víš jak vypadala ne?

Re: Výfukový trakt

Napsal: 08 říj 2011 14:16
od Houbar 205 Gutmann
A kolik by měla mí zdvih aby to bylo k něčemu - tu co jsem tam chtěl davat od pipercamsu má hodnoty 284,zdvih 9,65. jestli jsem to pochopil z jejich technickejch tabulek dobře.

Se bude brát z bloku ten 1 mm. I kdyz jsem chtěl vzít 0,75 srovnat hlavu a dát menší těsnění . ale když to rikas takhle tak to vezmu jak řikaš.

Jinak hlavu dám na go chlapíkovi tady u nás a budu se s nim nějak chtit domluvit tak snad poradí dobře.Neměl jsem ji prodavat tu od tebe , ted mi to štve ...