Stránka 1 z 3

E85

Napsal: 10 říj 2011 21:03
od Dlavka
Slyšel jsem, že ethanol 85 snižuje emise, je to pravda?? Máte to někdo odzkoušené??

-v jakém poměru to mám naředit, aby to bylo ok??

-neškodí to motoru?

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 10:17
od Milhaus
co jsem tak různě četl o biolihu, tak emise to snižuje o 70% u aut která na spalování etanolu jsou dělaná ;-) což nevylučuje že snižuje i u obyč aut... Každopádně vzroste spotřeba. Záleží proč se ptáš, jestli tě zajímá čistě ekologické hledisko, tak biolíh je ve výsledku spíš průser pro přírodu -při produkci (sadba, hnojení, sklizeň, zpracování) vzniká více CO2 než při spalování nafty.

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 10:21
od lukas309
Řekl bych, že mu jde spíš o snížení provozních nákladů.

Určitě ti nedoporučuju tam dát čistej etanol, na to ten motor není stavěnej (přestavba stojí ca 6000). Dá se to míchat s benzínem a poměr musíš zkusit sám, ale začni třeba 10 litrů etanolu na celou nádrž až přijdeš na nějakej kompromis mezi levným provozem a bezproblémovým chodem motoru. Co vím, tak hlavně v zimě to špatně startuje, ale osobní zkušenost s tím nemám a zatím jsem se k tomu neodvážil to zkusit a na svém autě to asi ani zkoušet nebudu.

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 10:34
od Hroche
Dlavka píše:Slyšel jsem, že ethanol 85 snižuje emise, je to pravda?? Máte to někdo odzkoušené??

-v jakém poměru to mám naředit, aby to bylo ok??

-neškodí to motoru?
zeptej se na to Vinoraka. Ten to začal teď zkoušet na Xsaře

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 10:57
od Milhaus
Osobně bych u svého motoru do toho nešel taky už třeba kvůli naleptávání hadiček, hasičák sebou nevozím :fran:

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 12:53
od Dlavka
nechci to na spotrebu a tak ale jde mi o to ze me ceka za 2 mesice technicka a chci dostat dolu emise protoze mam strach ze neprojdu.. myslim si ze kat uz je KO a neprosel bych..

ted sem to totiz zazil s mamininou filetou... jinak muj motor papa pouze careru 95 na OMV

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 18:24
od MSCH205
Najezdil jsem s tím z Gtičkem kolem 2000Km a bez ředění a motor v pohodě, akorád v zimě horší starty, a trochu jiný zápach než benzín :m: , ale gumové věci to nežere (hadice atd..) Ted mi auto stojí cca rok na špalkách a je tam E85 a na první ot. chytne i po roce ;-)

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 19:33
od vinorak
stejně mi příjde, že na internetu všichni kecaj, všude se prodávají za x tisíc sady, které většinou jenom upravují délku vstřiku, ale nikde nikdo nepíše, že by v ceně byla i výměna všech trubek palivový soustavy :myslim: je fakt, že vůně lihu po nastartování je značně neobvyklá, ale i při poměru 3:2 ve prospěch benzínu auto jede znatelně líp, přisuzuju to faktu, že můj motor má čidlo klepání a proto dokáže využít potenciál lihu :fran: Ale určitě nehodlám jezdilt na čístý bio, tenhle poměr mi vyhovuje a zvedl spotřebu cca o půl litru, ale na nádrži zase ušetřim 200 :fran:

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 19:39
od MSCH205
zajímavé počty vino :m: moje zkušenost je spotřeba stejná +-0,2L/100km

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 20:02
od Dlavka
A kolik myslite ze to mam naredit? Jde mi jen o ty emise :D A myslite ze to musim lit delsi dobu dopredu pred tou technickou?? Aby se ty emise snizily??

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 20:15
od Thyoridas
E85ka ma prece vyssi oktanove cislo nez bezny benzin, je tomu tak ? :myslim:

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 20:35
od vinorak
jo má přez 100 ;-)

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 20:48
od Thyoridas
v tom pripade ho tam taky zkusim trochu crcnut k tom benzinu a kerosinu... :twisted:

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 21:09
od Hroche

Re: E85

Napsal: 11 říj 2011 22:29
od SatMa
Take jsem vyhrabal neco o E85 ... ovsem jsem vecny rejpal, takze to co prihazuji neni moc pozitivni ;-) (bez uprav)

V současné době se rozšiřuje výroba a prodej Bioetanolu E85 pro pohon vozidel s benzínovými motory. Toto palivo je tvořeno podílem 85%
bezvodého etanolu a 15% benzínu. Takto vyrobené palivo je určeno pro pohon tzv. FFV (Flexi Fuel Vehicle) vozidel, tj. automobilů s upravenými
motory pro spalování tohoto paliva. Běžné benzinové motory nejsou uzpůsobeny pro spalování tohoto paliva a proto musí být dodatečně vybaveny
zařízením pro zlepšení spalovacích podmínek. Na základě dlouholetých zkušeností v USA, kde je Bioetanol E85 na trhu mnoho let, lze shrnout
rozdíl mezi benzínem a E85 následovně:
1. Přestože má E85 vyšší oktanové číslo (101 až105) je jeho energetická vydatnost až o 27% nižší než u benzínu
2. Díky tomu je spotřeba paliva až o 27% vyšší. Na stránkách: http://fueleconomy.gov/feg/byfueltype.htm můžete najít srovnání spotřeby FFV
automobilů na benzín a E85.
Na stránkách http://www.edmunds.com/fuel-economy/e85 ... -test.html najdete srovnávací test provozu na benzín a E85
3. Bioetanol E85 je “suché” palivo s nižšími mazacími vlastnostmi, proto je nutná dodatečná aditivace.
4. Bezvodý etanol na sebe intenzivně váže vodu, dochází tak k jeho degradaci a nelze jej dlouhodobě skladovat
5. Má vysoce korozivní účinky
6. Při nízkých teplotách jsou problémy se startováním motoru
7. Palivo, které se při provozu dostane do motorového oleje, způsobuje jeho značnou degradaci a tím se zvyšuje koroze v motorovém prostoru
8. U motorů, neupravených pro spalování Bioetanolu E85, mohou nastat problémy s palivovými čerpadly, vstřikováním, dojde k tvorbě úsad a
poškození ucpávek v palivovém systému.