Take jsem vyhrabal neco o E85 ... ovsem jsem vecny rejpal, takze to co prihazuji neni moc pozitivni
(bez uprav)
V současné době se rozšiřuje výroba a prodej Bioetanolu E85 pro pohon vozidel s benzínovými motory. Toto palivo je tvořeno podílem 85%
bezvodého etanolu a 15% benzínu. Takto vyrobené palivo je určeno pro pohon tzv. FFV (Flexi Fuel Vehicle) vozidel, tj. automobilů s upravenými
motory pro spalování tohoto paliva. Běžné benzinové motory nejsou uzpůsobeny pro spalování tohoto paliva a proto musí být dodatečně vybaveny
zařízením pro zlepšení spalovacích podmínek. Na základě dlouholetých zkušeností v USA, kde je Bioetanol E85 na trhu mnoho let, lze shrnout
rozdíl mezi benzínem a E85 následovně:
1. Přestože má E85 vyšší oktanové číslo (101 až105) je jeho energetická vydatnost až o 27% nižší než u benzínu
2. Díky tomu je spotřeba paliva až o 27% vyšší. Na stránkách:
http://fueleconomy.gov/feg/byfueltype.htm můžete najít srovnání spotřeby FFV
automobilů na benzín a E85.
Na stránkách
http://www.edmunds.com/fuel-economy/e85 ... -test.html najdete srovnávací test provozu na benzín a E85
3. Bioetanol E85 je “suché” palivo s nižšími mazacími vlastnostmi, proto je nutná dodatečná aditivace.
4. Bezvodý etanol na sebe intenzivně váže vodu, dochází tak k jeho degradaci a nelze jej dlouhodobě skladovat
5. Má vysoce korozivní účinky
6. Při nízkých teplotách jsou problémy se startováním motoru
7. Palivo, které se při provozu dostane do motorového oleje, způsobuje jeho značnou degradaci a tím se zvyšuje koroze v motorovém prostoru
8. U motorů, neupravených pro spalování Bioetanolu E85, mohou nastat problémy s palivovými čerpadly, vstřikováním, dojde k tvorbě úsad a
poškození ucpávek v palivovém systému.