Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Napsal: 06 led 2012 22:12
Toto téma by se taky dalo nazvat "od francouze k francouzi" nebo "zpátky do minulosti".Místní z fóra tohle auto asi znají dobře,pro ty kteří by se chtěli dozvědět začátek příběhu tohohle auta na tomto fóru je zde odkaz na showroom býv.majitele Hašiša,vice tedy zde:http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=2133
Někdo také možná ví že jsem poslední dobou okupoval Citroen Saxo 1.6 16V VTS.K Citroenu jsem se dostal poté co jsem prodal motor Mi-16 z naší 205tky "Crafta" a zbytek auta nechal na díly pro závoďáka .Řekl jsem si že by to chtělo něco novějšího a hlavně se mi Saxo líbilo už nějákou dobu tak jsem si řekl že si ho konečně pořídím a splním si tak jeden ze svých snů.Tomu ovšem předcházela ještě Škoda Felicie,samozřejmě postupem času se také nevyhla úpravám a po ní jsem se chvíli vozil ještě ve Favoritu který taky prošel nějákým vylepšením,vždycky se to něják zvrhlo,jelikož jsem si už předtím říkal že auta rozhodně zůstanou sériová a budu se jen vozit .Škodovky nejezdily špatně,podvozkově taky fungovaly jelikož na obou byl osvědčený komplet od známé české firmy HP sporting ovšem se Saxem srovnávati nelze.Takže jsem opět po nějáké době usedl za volant silnějšího vozu francouské provincie a musím říct že to byl opět pěkný pocit,řídit něco co už jede pěkně svižně i proti kopci.Radost ze Saxa ovšem netrvala příliš dlouho,přišla zima a jeden tupec mě trefil na předek,bylo to na mostku takže už jsem bohužel neměl kde víc uhnout než na svodidla.No abych to zkrátil,plány na opravu byly veliké,nakonec jsem měl štěstí a sehnal celé druhé auto s kupou dílů,takže jsem si mohl nechat moje jako rezervní a "hned jezdit".Plán byl jasný otestovat Saxo i na závodech,pořádně se vyřádit a porovnat ho proti 205 GTi a hlavně to nerozbít.Takže se začlo postupně upravovat ale tak aby se dalo ještě používat jako druhé auto v rodině.Jelikož se nám ale tento rok odporoučel motor v závodním GTičku,tak Citrón prošel ještě dalšíma většíma úpravama,když už byla volná progr. jednotka z Puga tak ať to stojí za to a sezónu závodů jsme dojezdily Saxem.A teď abych se už dostal k tomuto konkrétnímu autu.V hlavě byly samozřejmě další nápady jak a co předělat na přístí rok na Citroenu,taky bylo super že je to poměrně novější auto,na které se dá sehnat bezproblémů dost těch "správných věcí" na závody a je hodně rozšířené v jákémkoliv odvětví motorsportu.Říkal jsem si že 205ku si už žádnou nepořídím,Saxo mě uspokojovalo dostatečně,jak podvozkem tak motorem,navíc motorů a hlavně dílů na postavení nějákého slušného XU5J(P)4 je rozhodně více než XU9 ať už 8V či 16V a vlastně všeho takového spotřebního zboží.Ale stalo se něco s čím jsem nepočítal.Jednoho dne mě zavolal kamarád že by se chtěl zajet podívat na nějákou 205 GTi.Podařilo se a koupil jedno moc pěkné GTičko v původním stavu no a já jsem s tím měl jet zpáteční cestu domů.Byl jsem neuvěřitelně nadšený s toho auta jelikož jsem už zapoměl jak se v té 205tce krásně jezdí,naprosto mě to dostalo a když potom přišla možnost mít tuhle 205 Gutmann dlouho jsem neváhal.Tak jsem se něják rozepsal,moje první auto byla 205 GTi takže asi "Peugeot 205 GTI" FOREVER
Někdo také možná ví že jsem poslední dobou okupoval Citroen Saxo 1.6 16V VTS.K Citroenu jsem se dostal poté co jsem prodal motor Mi-16 z naší 205tky "Crafta" a zbytek auta nechal na díly pro závoďáka .Řekl jsem si že by to chtělo něco novějšího a hlavně se mi Saxo líbilo už nějákou dobu tak jsem si řekl že si ho konečně pořídím a splním si tak jeden ze svých snů.Tomu ovšem předcházela ještě Škoda Felicie,samozřejmě postupem času se také nevyhla úpravám a po ní jsem se chvíli vozil ještě ve Favoritu který taky prošel nějákým vylepšením,vždycky se to něják zvrhlo,jelikož jsem si už předtím říkal že auta rozhodně zůstanou sériová a budu se jen vozit .Škodovky nejezdily špatně,podvozkově taky fungovaly jelikož na obou byl osvědčený komplet od známé české firmy HP sporting ovšem se Saxem srovnávati nelze.Takže jsem opět po nějáké době usedl za volant silnějšího vozu francouské provincie a musím říct že to byl opět pěkný pocit,řídit něco co už jede pěkně svižně i proti kopci.Radost ze Saxa ovšem netrvala příliš dlouho,přišla zima a jeden tupec mě trefil na předek,bylo to na mostku takže už jsem bohužel neměl kde víc uhnout než na svodidla.No abych to zkrátil,plány na opravu byly veliké,nakonec jsem měl štěstí a sehnal celé druhé auto s kupou dílů,takže jsem si mohl nechat moje jako rezervní a "hned jezdit".Plán byl jasný otestovat Saxo i na závodech,pořádně se vyřádit a porovnat ho proti 205 GTi a hlavně to nerozbít.Takže se začlo postupně upravovat ale tak aby se dalo ještě používat jako druhé auto v rodině.Jelikož se nám ale tento rok odporoučel motor v závodním GTičku,tak Citrón prošel ještě dalšíma většíma úpravama,když už byla volná progr. jednotka z Puga tak ať to stojí za to a sezónu závodů jsme dojezdily Saxem.A teď abych se už dostal k tomuto konkrétnímu autu.V hlavě byly samozřejmě další nápady jak a co předělat na přístí rok na Citroenu,taky bylo super že je to poměrně novější auto,na které se dá sehnat bezproblémů dost těch "správných věcí" na závody a je hodně rozšířené v jákémkoliv odvětví motorsportu.Říkal jsem si že 205ku si už žádnou nepořídím,Saxo mě uspokojovalo dostatečně,jak podvozkem tak motorem,navíc motorů a hlavně dílů na postavení nějákého slušného XU5J(P)4 je rozhodně více než XU9 ať už 8V či 16V a vlastně všeho takového spotřebního zboží.Ale stalo se něco s čím jsem nepočítal.Jednoho dne mě zavolal kamarád že by se chtěl zajet podívat na nějákou 205 GTi.Podařilo se a koupil jedno moc pěkné GTičko v původním stavu no a já jsem s tím měl jet zpáteční cestu domů.Byl jsem neuvěřitelně nadšený s toho auta jelikož jsem už zapoměl jak se v té 205tce krásně jezdí,naprosto mě to dostalo a když potom přišla možnost mít tuhle 205 Gutmann dlouho jsem neváhal.Tak jsem se něják rozepsal,moje první auto byla 205 GTi takže asi "Peugeot 205 GTI" FOREVER