Stránka 1 z 5
Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 14:04
od lukas309
Co všechno má vliv na spotřebu?
Dneska natankováno a spotřeba 9.59 (standardně mám tak 8.5 teď bylo špatný čidlo teploty vzduchu). Motor kompletně po GO, všechno dokonale těsný, vzduch nikde nepřisává, diagnostika nic nehlásí. Sytič poměrně vysokej (cca 2500) ale po chvíli OK, po zahřátí 900.
Startuje na otočení studený i teplý, lambdu jsem měřil a funguje (měřil jsem na digitálním multimetru, ale napětí se měnilo. samozřejmě neviděl jsem přesný průběh křivky) auto neškube nejezdím brzda plyn, jezdím sice převážně kratší trasy (do 20km) ale plynule bez stání v kolonách, 90% času jezdím v autě sám, kufr prázdný. Předstih nastavenej "podle ucha" aby to startovalo teplý i studený. Na autě klasická převodovka z 1.4, 15" kola 185 šíře (ale v zimě na 13" spotřeba stejná). Občas je cítit benzín, ale to dávám za vinu uhlíkovému filtru. Palivová soustava před rokem kontrolovaná, všechno dotaené, víčko nádrže těsní (není cítit benzín).
Kde může být problém? Podotýkám (s těžkým srdcem), že pokud to do léta nevyřeším, tak jde auto z baráku, protože tohle na běžný ježdění prostě neuživím.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:10
od draken
zkoukni samotnej vstřikovač, jestli není prasklej a neprochcává benzín
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:16
od lukas309
Myslíš samostatnou trysku?
Jinak dá se v dnešní době bezolovnatých benzínů poznat třeba podle svíčky bohatost směsi? Jinak emisema to legálně neprošlo o tom vím a občas se mi zdá, že je z výfuku cítit víc benzínu než by mělo, ale zase ten motor se nepřehlcuje, staruje v pohodě i teplej (i když musí točit cca o vteřinu víc než studenej) ale prostě nic co by nazbačovalo příliš bohatou směs jsem zatím nezaznamenal. Auto nekouří tahá dobře, neškytá necuká prostě super jenom to žere.
Ještě musím zkouknout kat jestli není ucpanej nebo jak vůbec vypadá.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:21
od powl
lukas309 píše:Myslíš samostatnou trysku?
Jinak dá se v dnešní době bezolovnatých benzínů poznat třeba podle svíčky bohatost směsi?
Da, to plati porad ;) Sel bych po tom proc to je obcas citit benzin... A tu lambdu bych nechal nekde zmerit poradne osciloskopem, pri dnesnich cenach phm (
) se to vyplati...
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:29
od draken
mě gti taky začalo žrát a přisuzuju to právě špatnejm vstřikovačům. Taky byl cítit benzín, hlavně ze sání, auto jelo normálně. po výměně cejtit benzín není, ale spotřebu jsem ještě nezkoumal
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:38
od lukas309
Na osciloskop se chystám, ale zatím ho nikde domluvenej nemám. Je mi jasný, že jedině tam uvidím jestli je lambda OK. Schválně se mrknu zítra na svíčky až dojedu na chalupu jak budou vypadat a o víkendu se v tom trochu povrtám a mrknu i na ten vstřik. Benzín v okolí vstřiku cítit není nebo jsem to nezaznamenal.
Jenom kvůli dnešním cenám PHM to právě řeším protože už to je dost neúnosný. Sice jezdím jenom nejnutněji, ale někdy s tím autem člověk prostě jet musí.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 19:57
od draken
rozhodně to je divný, protože cca 9 litrů mi žere gti. Jen je problém, že předstih máš podle ucha, tim bych začal a odpíchnul bych se od toho. a dál bych se zaměřil na ten vstřik, na lambdu a popř. regulátor tlaku benzínu. tyhle věci dost ovlivňujou dávku benzínu.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 20:06
od lukas309
Sháním stroboskop kde můžu. Kupovat se mi ho zatím nechce i když bych ho využil. Mám to včetně osciloskopu a dalších přístrojů domluvený v dopravním podniku přes známého, ale zatím tam nemají volný místo takže asi začnu shánět někde jinde.
Teď příští týden budu dělat tažný tak až to bude na rampě sundám výfuk a sondou mrknu dovnitř jak bude kat vypadat abych věděl v jakém je stavu.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 20:47
od Mitja
V jakem stavu je vyfuk, je to original?
Mas v aute spravnou ridici jednotku?
Benzin obcas citim taky, hodne se to zlepsilo po vymene palivoveho filtru... a pritom to predtim opravdu nikde nestrikalo.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 26 dub 2012 20:52
od lukas309
Výfuk je originál, prorezlej nikde není a nevypadá, že by byl ve špatném stavu (pravidelně dostává nástřik). Těsní dobře (jenom u koncovýho tlumiče maličko profukuje)
Jednotka je 55kW. Palivový filtr je tam cca 20 000 a je to MANN takže ten je v podstatě novej, ale tak vyměnit ho můžu, je to korunová záležitost. Po víkendu snad budu trochu moudřejší.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 27 dub 2012 09:22
od vinorak
jestli u vstřiku neumřel regulátor tlaku paliva a je tam benzínu jak do míčka
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 27 dub 2012 11:33
od lukas309
Ale tak kdyby to mělo moc paliva, tak by to mělo snahu se dusit ne? Teď o víkendu bude trochu čas tak to všechno omrknu a proměřím co se dá.
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 27 dub 2012 12:22
od vinorak
no třeba to neni o tolik, ale jenom trochu
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 27 dub 2012 12:36
od lukas309
I to je možný. Mám z autodat vyjetý všechny možný i nemožný čidla a komponenty co jdou otestovat, tak to o víkendu proměřím. Je tam i postup na řešení vysoký spotřeby, tak asi začnu od začátku a pomalu budu odškrtávat věci, který jsou OK a uvidíme kam se doberu. Příští týden chci dávat na auto tažný tak si nedovedu představit kolik to bude brát až něco potáhnu
Re: Neřešitelný problém - spotřeba
Napsal: 27 dub 2012 12:45
od vinorak
to potom i Láďa s Weberama má ekonomičtější auto než ty