Stránka 1 z 1

TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 26 čer 2012 15:15
od SatMa
Zdravim panove, mam malicko problem s "repasnutym" motorem Poradi nekdo?
zavada: Pri startu se "zahuli" z vyfuku jak kdyz bouchnou saze, pri jizde neni patrne. Na volnobeh silne houpe, za studena o trosku min nez pri ohratem, mam podezreni na snimac skrtici klapky a "lambada" ma asi sva leta taky jiz za sebou. Sani az po strikacku by melo byt OK vcetne podtlakove klapky(menena) na prisavani tepleho vzduchu.

K motoru jako celku, TU3M, kompletne pretesneny, pred pretesnenim byla otalakovana a pretesnena hlava(voditka), zabrouseny sedla ventilu. Rozvody nove, motor pred "opravou" mel 138 000 ted ma 155 000km. Motor jako celek nemam otlakovany(valce). Sani je puvodni, strikacka menena 2x a 3x snimac skrtici klapky(pouzity dil) za asi nejlepe fungujici v dany okamzik, Strikacka je pro TU3M vcetne potrubi. Svody z TU3M, "Lambada"(jeste puvodni z TU1M, km oproti motoru jsou o 10 000 vyssi) a stredni dil nemenen, koncovy dil je pro GTI(pruchodak).

Kapaliny: voda nemizi ani nemeni barvu/konzistenci, oleje je identicke mnozstvi, ubytek minimalni, cca 1dcl/3000km. Palivo Natural 95oct nebo 100oct, nic horsiho nepapa ;-), vysledek je stejny na obe paliva, a je jemne pridany predstih, cca o (max) +0,5°.
Rozdelovac komplet vycisteny, podtlakova regulace,palec,vicko,kabely jsou nove, hadicky kolem podtlaku OK a napojen pres ventil(jak ma byt), ale jak ventil pracuje nemam tuseni, vse stejne i bez ventilu.

Mozny napad?
Jak a kde najdu predradny odpor pro strikacku, lisi se pro TU1M vs TU3M?
Lambda asi mrtva?
Snimac skrtici klapky mrtvy?
... Kde sehnat novy, nedari se mi, nastrel ceny? (jednu nabidku jsem dostal 12 000,- s klapkou, samotny MOZNA 4000,-)

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 29 čer 2012 21:20
od SatMa
Napsal jsem neco blbe, nebo mam tak specificky problem, ze na nej nema nikdo odpoved? :-(

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 30 čer 2012 06:48
od draken
tu lambdu jsi zkoušel odpojit?

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 30 čer 2012 12:19
od vinorak
vyblikat závady ;-)

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 09:10
od SatMa
S lambdou nebo bez ni +/- stejny, ted jsem si prosvistel cca 700km a spotreba benzinu je celkem v norme 7,4l/100km
vyblikani zavad je --> 41 snímač otáček / polohy. <--- jediny co hlasi chybku
Kuckani na volnobeh je stale stejne, za studena jako by nevedel kolik otacek mu ma drzet, dostava se az tesne pred bod kdy by mel chcipnout a pak prida, pomalu klesa a znovu .... po ohrati houpe, ale ne v tak velkym rozsahu. Z vyfuku je slyset nepravidelnost "nahodna"
Ted jak jsou krasny vedra a prijel jsem s opravdu rozpalenym autem, nechal jsem ho na slunicku a cca po 1/2hodine jsem hodne tezko startoval.

Asi vsechny poznatky.

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 09:44
od draken
41 je klasika, potenciometr na klapce

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 09:50
od lukas309
41 je senzor otáček a tu vyblikal protože to dělal na vypnutém motoru. Kdyby jsi to vyblikal na volnoběh, tak by jí to nehlásilo. Potenciometr je 33

Jinak už jsi zkoušel odpojit baterku třeba na půl hodiny aby se jednotka vymazala a dostala do továrního nastavení? Je možné, že to teď jede v nějakém nouzovém režimu. Pak ještě netěsnosti na přívodu vzduchu (mezi klapkou a sáním a mezi sáním a motorem.

Jinak už mě toho moc nenapadá. Všechno důležitý máš nový.

Mě třeba teď začala zlobit a kolem 2000 to pocukává jako kdyby mě někdo tahal za prdel, ale diag nic, tak předpokládám, že je to už chytlej potenciometr, ale uvidím co se bude dít dál.

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 10:27
od draken
no mě kdysi xsko cukalo a pořád hlásilo 41 a po výměně klapky s potenciometrem to přestalo cukat

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 14:57
od SatMa
Vyblikana "zavada" je pri vypnuti "nezavada", vim, jiz jsem tady na to nekolikrat narazil. I tak dekuji za poznamku.
Sani jsem cele probehl od skrtici klapky po klapku tepleho vzdzchu, vapada ok.
Jednotku jsem "resetoval" klickem ... dele nez 10s otoceny do mezipolohy/"skratu" a i baterka jiz byla odpojena a mezitim dobijena.
O jedine chybe o ktere vim, je snimac tlaku oleje, ktery temer neukazuje tlak (zrejme vadny), ten vsak nema s nicim souvislost, je napojeny jen na pristrojovku, nemam na mysli spinac tlaku.

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 15:14
od lukas309
Netěsnost před vstřikem neřeš, tam je téměř nepodstatná. Nejdůležitější je prostor pod vstřikem. Tedy mezi vstřikem a parohama a pak mezi parohama a motorem. Tam už je namíchanej benzín se vzduchem a tam už to nesmí přisávat.

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 18:22
od SatMa
Byla rozborka, kdyz jsem skladal, daval jsem nove tesneni mezi hlavu a parohy, parohy byly prebrouseny na magnetce, stejne tak i svody, pod strikackou je tekute tesneni, nemel by snad byt problem.

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 05 črc 2012 18:51
od rossi
Jake mas otacky? za studena a ta tepla? co predstih?

Re: TU3M kouri, houpou otacky

Napsal: 06 črc 2012 14:54
od SatMa
Otacky za studena 1400-450, ohraty 900-450, predstih je mezi 8°-8,5°
Houpe, nepravidelne, neni to takovy ten "klasicky" zvuk kdy se da rici, jeden valec vynechava, svicky jsou krasne vypaleny(cisty, suchy), vsechny.