tomas1280 píše:mam debilny pocit , ze doma to nespraviš.!.
Skor by som ti poradil popytat sa na nejakeho slusneho servisaka s kt sa da dohodnut a postupne setrit na suciastky pokial jazdis.
Ja som mal napravu v dost dobrom stave no teraz som behal s plne nalozenym autom 1100km po SK dialnici
(par krat pekne dostala na pikaču)
a jaksik aj ked mala maznice skoro rok do zakruty plavem
-podla geometrie taktiez prave zadne ide smerom k LP .
Tomas, da sa to urobit aj doma.
Kedze som sa nedavno stahoval do noveho baraku a este nemam v dielni ani ten blby ponk so zverakom, som jasny dokaz toho ze sa to da urobit aj doma tak povediac na kolene. Ako som pisal o par prispevkov vyssie, potrebujes na to naradie a pri vela veciach budes musiet improvizovat a googlit. Ale urobit sa to rozhodne da.
Zo skusenosti: Jedine co som nevedel urobit sam, bolo vylisovanie a nalisovanie capov v ramenach. Tak som to zobral kamosovi do autoservisu a za 3 minuty boli capy vonku a za rovnako dlho boli nove capy dnu...nestalo ma to ani prd.
Pokial by barobaro kamosa v autoservise nemal, ze vsimne to podla mna urobi kazdy automechanik v ktoromkolvek servise.
A este jeden poznatok. Kopec dielov som si zohnal v UK (sadu na repas zadnej napravy, loziska naboja, kryty kotucov...atd).
Tam stoja tie diely aj s postovnym daleko mensie prachy ako u nas.
Ked spatne ratam, kolko ma ta GO vysla, tak nechapem co za tie prachy zakaznik u firmy ktora sa venuje GO naprav dostane.
Ved iba samotne zadne loziska stoja na malopredaji tolko ako cely repas. Ked k tomu priratam loziska do napravnice, capy a dalsi spotrebny material ako vazelimu, nejaky ten smirgel a farbu...tak som na uplne inej cifre. Viem ze servisy maju zlavy, ale tie musia este aj zit z nejakeho zisku...takze podla mna ta VOC dielov a materialu ich moc nezachrani.
Ak to mam zhrnut:
- nikto to nespravi tak poriadne ako ja sam (kedze mi na tom zalezi daleko viac a obetujem tomu viac casu ako niekto, kto to ma ako business)
- ak by som chcel aby to urobili v tej kvalite ako som to urobil ja, tak sa nedoplatim a repas by stal daleko viac ako cele auto.
Ak si trochu zrucny, mas naradie, cas a nebojis sa zaspinit si ruky, urcite by som to na tvojom mieste nedaval robit nikomu inemu.
A takto to dopadlo u mna:
Po vybrati z auta:
A pred jej skladanim:
Len pre info:
Napravnicu a vsetky sucasti som dal opieskovat. Nasledne som kov docistoval v kyseline a odstranil tak zvysky hrdze, ktore zostali po opieskovani. Napravnicu som daval nakomaxitovat v 2 vrstvach (zinkovy primer a vrchna vrstva). Nasledne som nahodil capy, vnutorne loziska do napravnice, vymenil som loziska nabojov, vymenil som komplet sroby a matky na celej naprave za nove pozinkovane, dorobil som maznice, vymenil som brzdove hadicky + som vymenil vsetky silenbloky...
Ked mi chce niekto tvrdit ze toto sa da urobit za cca 250€ s DPH tak mu neverim ani prd.