Stránka 1 z 2
Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 04:56
od vztekloun
Ahoj. Vim ze se tohle tema rozebira dnes a denne asi tisickrat ale nikde jsem nenasel jednu vec. Jaka je podle Vas rovnovaha mezi zatizenim motoru a poctu otacek pri nejnizsi spotrebe? chapu, napsano trochu chaoticky. uvedu priklad.
Mam tunove auto, motor 1.6l 90 koni rv 93. Kroutak neuvedu pac nevim, nemam neznam. Leju do toho benzin. To je vse co prozradim/vim. Tak nejak by to ale melo bejt temer vsude stejny. ciste teoreticky.....
Beru v potaz pouze rozsah otacek vuci zatizeni motoru. Kazdej vi, ze pri vyssim zatizeni motoru posila RJ motoru vice paliva. Muze se nakonec stat ze mi posle paliva vic, nez kdyz pri jizde do kopce treba pojedu na vyssi otacky? Na nizsich otacek citim potrebu podradit. Slapu vic na plyn, padam pod dva tisice. Teoreticky by to melo mit vyssi spotrebu nez kdyz jedu na nizsi pr. st. a cca 3 - 3,5 tis. otacek, ze?
Diky za odpovedi :))
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 09:45
od Yves
mno pokud možno tak nejideálnější je jízda na kolem maxima točivého momentu na co nejmenší zatížení... tam by správně mělo docházet k nejideálnější spotřebe, čistě teoreticky...
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 13:24
od vinorak
na to příjdeš sám, ale chce to tak minimálně 10000 km
já s xsarou jezdil kolem 8 litrů a po roce s ní umim i za 6,7 aniž bych jel nějak zásadně pomalu
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 14:14
od MatBas
vztekloun píše:Ahoj. Vim ze se tohle tema rozebira dnes a denne asi tisickrat ale nikde jsem nenasel jednu vec. Jaka je podle Vas rovnovaha mezi zatizenim motoru a poctu otacek pri nejnizsi spotrebe? chapu, napsano trochu chaoticky. uvedu priklad.
Mam tunove auto, motor 1.6l 90 koni rv 93. Kroutak neuvedu pac nevim, nemam neznam. Leju do toho benzin. To je vse co prozradim/vim. Tak nejak by to ale melo bejt temer vsude stejny. ciste teoreticky.....
Beru v potaz pouze rozsah otacek vuci zatizeni motoru. Kazdej vi, ze pri vyssim zatizeni motoru posila RJ motoru vice paliva. Muze se nakonec stat ze mi posle paliva vic, nez kdyz pri jizde do kopce treba pojedu na vyssi otacky? Na nizsich otacek citim potrebu podradit. Slapu vic na plyn, padam pod dva tisice. Teoreticky by to melo mit vyssi spotrebu nez kdyz jedu na nizsi pr. st. a cca 3 - 3,5 tis. otacek, ze?
Diky za odpovedi :))
Noo tak toto by aj mna velmi zaujimalo
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 19:35
od vinorak
strašně záleží na motoru a jeho charakteristice, Třeba u 1.1 44kW když se s tim jelo dál a otáčky nešly pod 2800 tak uměl jet za 5,5, s 1.4 55kW sem jezdil už kolem 2500 otáček a uměla za 5.7, xsara už má 1.8 16v a ta si nechá líbit i 2200 a pořád celkem bez potíží táhne. Jednou sem takhle praktikoval celou nádrž a bylo to asi za 6,8, pak jsem nabral 98ky, jel v 5 lidech do německa ( na dálnici minimálně 150) a spotřeba byla 6.6
taky záleží na tlaku pneumatik, jejich šířka..... gti se dá za 7 ale taky za 10 bez problémů
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 10 lis 2012 21:38
od vztekloun
vino: jo to mas pravdu. s mou bejvalou 309.tkou jsem jezdil za deset, s timhle nejdriv minimalne za 8 a ted se dostanu k sesti litrum ale je to jen teoreticka spotreba spocitana by 5l kanystr a sponovani mezi benzinkama :D chtel bych nejakej meric kterej by mi dokazal vypocitat momentalni spotrebu paliva. :-l nevite o necem takovym?
ono je tak nejak vseobecny ze nejekonomictejsi otacky motoru jsou kolem 2500 az 3000 ot. / minutu ale jak jsi vino rikal - prave kazdy motor to ma jinak, hlavne diky krivce kroutaku. kdyz dava vykony tak si bere ale kdyz tlaci tak nebere az tak. podtacet to nema smysl. bojim se ze by to bylo horsi nez kdybych to vytacel, nehlede na to ze se tim ku*vi motor :-l
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 08:53
od vinorak
tak existujou univerzální palubní počítače co to měřej. Jinak chtělo by to brát plnou, jinak je tvoje měření značně nepřesné
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 12:14
od Stephen
já když šetřil 605 a jel sem do 1500ot. tak sem jel za 8l
ale třeba s BMW 540iA sem se v Praze nedostal pod 10l,ale i tak je to krásná spotřeba
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 13:58
od vinorak
velkoobjemy a více válce snesou v pohodě tyhle otáčky, ale pro 4 válec je všechno pod 2000 sice šetření, ale zároveň i trápení
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 15:06
od vztekloun
to je no :D posledne jsme brali plnou, podle toho jsem vydedukoval tech 6l
mohlo by to jit ale jeste niz.... :-l
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 15:07
od vztekloun
tyjo po 605 zrovna pokukuju. jak je na tom se zravosti v tdi? a v benu trilitru? :D
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 15:38
od vinorak
tdi tam nikdy nebylo. 2.1 a 2.5 TD
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 16:02
od Stephen
pokud řešís spotřebu tak 3.0 si neber.po Praze jezdim za 11-12l.Dalka sviznou jizdou 10.Prave tyhle auta se nepodtacej v nizkejch otackach a odspoda tahne jako lokomotiva
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 16:03
od Stephen
jinak jak pise Vino.Bylo tam v nafte 2.1d, 2.1 Td, 2.5Td
Re: Spotřeba po 157.
Napsal: 11 lis 2012 17:55
od vztekloun
mi tam to i ulitlo :D kolik si vezme ta 2.5 ?