Stránka 1 z 1

Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 27 kvě 2013 17:34
od 573v0
Čaute,
neviete, kde sa v 205ke nachádza jednotka centrálu? Vďaka :)

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 27 kvě 2013 18:06
od Max
jestli je to centrál na klíček tak je v řidičovích dveřích motorek z ovládáním.

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 27 kvě 2013 19:43
od 573v0
Áno, jedná sa o centrál na kľúč.

Takže ten hlavný motorček vo vodičových dverách má výstupy aj na všetky ostatné motorčeky? Ide mi o to, že na pravej strane mi oba motorčeky nefungujú, resp. predný nefunguje a zadný sa síce hýbe, ale má moc malú dráhu na to, aby dvere odomkol prípadne zamkol. Tak som kúpil univerzálny centrál na DO a chcem z neho použiť tie motorčeky...lenže keď už mám centrál na DO, rád by som ho tam namontoval celý...lenže to budem musieť zrejme vymeniť všetky motorčeky. Dúfam, že sa bude dať použiť kabeláž, ktorá je už po aute naťahaná, pokiaľ nie je ten hlavný motorček vo vodičových dverách zapojený nejak exoticky :D

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 28 kvě 2013 10:48
od Antoni
Ano, v řidičových dveřích samotný motorek slouží jako řídící jednotka k vyslání impulsu k dalším motorkům a zároveň po otočení klíčku přepíná polarizaci + a - pro odemčení (zamknutí) dveří. Stávající kabeláž se dá použít k zapojení universálního DO, taky to tak mám. Do centrálu u řidiče vede 5 drátů pro přepínání, k ostatním už jenom 2. Ten motorek u řidiče asi budeš muset vyměnit za motorek s 5 dráty, ostatní můžeš nechat původní nebo vyměnit za funkční dvoudrátové. Řídící jednotku jsem dal do tunelu za radiem, tam jsem taky napájel kabeláž. Vinorak to tu už někde podrobně popisoval, hledej v sekci autoelektrika. Hodně zdaru, když jsem to zapojil já, zvládneš to taky.

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 28 kvě 2013 18:11
od 573v0
Od Vinoraka som tu žiadny topic nenašiel, ale myslím že si poradím. S centrálmi už mám nejaké skúsenosti :D Ale skôr som rozmýšľal umiestniť aj tú novú riadiacu jednotku do dverí...nebudem musieť ťahať nové káble cez priechodku (mám nový model a tam už zrejme budú konektory v priechodke)...napätie tam natiahnuté byť musí, keďže pôvodný centrál nefungoval na dobré slovo, 2-linka k ostatným motorčekom tam tiež je, tak tam stačí len vymeniť motorček, zapojiť naň riadiacu a výstup z relé jednotky napojiť na tú 2-linku....

Či myslíte, že vlhkosť vo dverách bude problém? Je to no name centrál s nulovým krytím proti vlhkosti, ale rozmýšľal som že jednotku zabalím do niečoho vodeodolného a drôt antény prestrčím medzi dvere a tapec, nech tam nie je jak vo F. klietke...tým pádom by mal byť dosah postačujúci a krytie voči vode tiež, pokiaľ mi niekto do dverí nenaleje plný kýbel...

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 31 kvě 2013 22:23
od 573v0
Tak som zistil, že jednotka centrálu vo vodičových dverách nie je, resp. ten servomotor vo vodičových dverách, čo ste vraveli že spína aj ostatné motory je klasický master motorček ako vo všetkých centráloch, vrátane tých univerzálnych...on len pošle signál po otočení kľúča a jednotka centrálu zopne ostatné motorčeky...takže sa vraciam k pôvodnej otázke- kde sa tá jednotka nachádza...videl som čosi nad kastlíkom pred spolujazdcom ale to vyzeralo moc rozmerne, takmer ako riadiaca jednotka...

Neviem teda, či sa robili rôzne verzie centrálu, alebo či ten môj je neorigo no každopádne to vyzerá dosť biedne, nechce sa mi prevrátiť hore nohami celú palubovku aby som tú krabičku našiel...zatiaľ teda otváram dvere kľúčom no :D

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 31 kvě 2013 22:32
od Max
ten motorek vypadá stejně ale vedou do něj 4 kabeli a u dveří spolujezce vedou jen 2 kabeli. podívej se pořádně ;-)

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 31 kvě 2013 23:57
od 573v0
No vsak som to pisal- klasicky master motorcek... Ono ja som ho rozobral a nie je tam ziadny silovy vystup. Ten prud ktory ide z toho motorceka nespusti vsetky ostatne motorceky. Maximalne sluzi ako spinaci obvod pre nejake relatko a to potom ovlada tie motorceky...

Ja chapem ten koncept co ste mi tu opisali, lenze u mna to fakt tak nefunguje... Prvou podmienkou aby to fungovalo je, ze na ten motorcek je privedene stale silove napatie 12V. Po otoceni klucom ten motorcek prepoji vstup so silovym vystupom (pripadne ho invertuje, zalezi ci sa zamyka alebo odomyka) a na vystupe su napojene ostatne motorceky. Lenze ja tam nemam ziadny silovy vstup 12V, nameral som tam signalovy vstup o velkosti par miliamperov. Skratka ten motorcek po otoceni klucom vysle signal ( na to je jeden par vodicov) jednotke centralu, ktora vysle silovy vystup na vstupy vsetkych motorcekov, vratane toho hlavneho ( na to je druhy par vodicov). A ja potrebujem vediet, kam ten signal vysle aby som tu jednotku nahradil svojou na DO

Ja vam to zajtra nafotim a poviete mi, ci je to original alebo nie :)

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 01 čer 2013 13:34
od yvan
Já mám centrál neoriginál a jednotku sem měl narvanou mezi kabelama nad pojistkovkou (nebyla to moje práce). Když sem to pak uklízel, tak sem tu krabičku přilepil k plastu pod volantem. Z logiky věci bych hledal v těch místech, protože je u ní na kabelu samostatná pojistka a ta by měla byt blbuvzdorně k nalezení, takže u ostatních pojistek.

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 01 čer 2013 21:41
od Kenny
Origo centrál na dálku má jednotku pod volantem směrem k topení,vede do ní myslím 8 drátů ale to je na D.O pokud D.O nemáš tak by měl být snad jen ten motorek

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 12 lis 2013 21:44
od sedlibedli
každej origo centrál má kuličku na D.O. A každej má ŘJ pod palubkou za volantem !

Re: Umiestnenie jednotky centrálu

Napsal: 12 lis 2013 22:00
od draken
tak prr. tady je rozdíl jestli centrál na klíč reaguje od řidiče i spolujezde. pokud ano, tak je řj pod volantem a pokud reaguje jen od řidiče (soc verze), tak celý centrál ovládá rádoby motorek ve dveřích řidiče. A není to motorek, ale pouze dva spínače a vedou do něj 4 kabely (+ - a výstup). Pak je ještě nadstavba DO, ta je připojena do řj pod volantem