Stránka 1 z 1

Výfuk

Napsal: 18 bře 2008 18:29
od Sonny
Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky :Merci:

Re: Výfuk

Napsal: 21 bře 2008 22:49
od Marcell
Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky :Merci:
Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu :m: jaky to ma mít idealni průmer atd atd....

Re: Výfuk

Napsal: 22 bře 2008 17:58
od Milhaus
Marcell píše:
Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky :Merci:
Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu :m: jaky to ma mít idealni průmer atd atd....
uplně stejný jak serie bych to udělal z toho nerezu..nemáš co zkazit... :fran:

Re: Výfuk

Napsal: 22 bře 2008 19:47
od Marcell
renm píše:
Marcell píše:
Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky :Merci:
Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu :m: jaky to ma mít idealni průmer atd atd....
uplně stejný jak serie bych to udělal z toho nerezu..nemáš co zkazit... :fran:
To urcite ne, ale seriovej vejfuk musi plnit vselijaky emisni atd hodnoty a splnovat urcitou hlucnost..a me ani na jednom moc nezalezi :m:
Tak co? Ma nekdo z vas zkusenosti s upravou vyfuku a svodu?

Re: Výfuk

Napsal: 22 bře 2008 20:08
od Semir
U úpravy výfuku je to trochu kouzlení. Není to žádná sranda. Počínaje svody a délkou každé trubky a dále průměr výfuku, tlumiče, rezonátory a koncovky. Nejvíce výkonu přidají dobře nastavené svody, jinak vše ostatní je již podřadnější. Čím lepší odvod spalin tím lépe, ale jakékoli výření ve výfuk soustavě je již problém. Nejlepší je jeden celek bez spojek a nastavování. Ohledně materiálu určitě dobrý nerez..

Re: Výfuk

Napsal: 24 bře 2008 13:25
od TomGTI
Tak výfuk je základ pro výkonný atmosférický motor,je to opravdu velká věda.Ale kdo to myslí opravdu vážně tak nejde jenom říct dej tam průměr trubky 20cm,nejdůležitější věcí je na co bude motor,tedy výfuk používán a podle toho se nechá spočítat průměr trubky,rezonátor,tlumiče,atd.Ale to už jsme trošku někde jinde.Podle mě je nejlepší když si chci postavit nějáký výfuk a nechci nebo nemám peníze na to aby mi to někdo vypočítal,tak je nejlepší se podívat co vyrábí sportovní oddělení a co jezdí tovární auta,to je vyzkoušené a mělo by to fungovat.Jinak pokud uděláte výfuk z nerezu o stejném průměru jako má seriový tak je to podle mě jen o vzhledu a utracených penězích.Dále bych chtěl říct že je nesmysl že nejvíc koní přidají samostatné svody,samotné svody jsou vám k ničemu bez dalšího zbytku výfuku.Ohledně materiálu je určitě nerez lepší obyčejná trubka ale zase je třeba si říci,využiju já ten nerez na mém motoru který má téměř sériový výkon?Ale je to na každém pro co se rozhodne nebo co se mu líbí.

Re: Výfuk

Napsal: 24 bře 2008 14:42
od vincent
je to veda jak pises tome,ale pak to stoji za to kdyz je udelas :fran:

Re: Výfuk

Napsal: 24 bře 2008 17:14
od Jirka
Souhlasím s Tomem,okopírovat co dělá fabrika na závody.Ale my ostatní nezávodíme a jet někam daleko v takovým kraválu,z toho už jsem fakt vyrostl.Také chci nerez výfuk a protože jsem tápal,radil jsem se s konstruktérem i metalurgem/o materiálu,výrobě,konstrukci/. Lze použít mat.17240/dle ČSN/používají ho asi všichni výrobci u nás,ale není nejvhodnější,jen je nejlevnější.Důrazně jsem byl varován před nadměrně velkým průměrem potrubí.Naděláte víc škody než užitku.Nepříznivě ovlivníte pulzování tlak.vln,ztrátu protitlaku,přílišné ochlazování spalin/proto mají závoďáky obandážované výfuky jakoby fáčem/a tím schopnost rychle a ůčinně odvádět plyny.Motor se na to zbytečně nadře.Na určení optimálního průměru trubky překvapivě neexistuje žádný exaktní výpočet.Řídí se to některými pravidly,zkušenostmi a následně ůpravami na brzdě.Pokud uvidíte GTIčko s výfukem 60mm,je to jen neznalost nebo frajeřina.Takový průměr se používá při výkonech do 250koní.
Sám jsem zatím povařil výfuk z obyč.matroše,ne vše se mi ale povedlo,musím předělávat.Až budu spokojen,udělám nerez kopii.Orig.jsem měl na GTI místy vnitřní průměr i 43mm.To je na MIčko málo.Použil jsemTR.54x2tzn.vnitřní průměr 50mm.Nerez doporučuji svařovat TIGEM/invertor,wolfram.elektroda,přídav.materiál/.U ost.zp.kromě jiného víc korodují sváry.Výhody nerezu jsou snad jasné,3-4násobná životnost.Do závoďáku,jako TOM,je to ale fakt zbytečnost.A kopírovat sériový výfuk,jak tu někdo píše,je škoda.Bývá často universální pro výce druhů aut.A když už se s tím děláte,proč něco nevylepšit,né?Ještě snad,zas tak ůplná legrace dělat s nerezam není.Mnohdy to,zdánlivě bezdůvodně praskne,apod.Jeden náš vykřičený výrobce z toho odmítá dělat.Právě kůli těmto zkušenostem.

Re: Výfuk

Napsal: 24 bře 2008 17:22
od Linkisek
Semir píše:Čím lepší odvod spalin tím lépe, ale jakékoli výření ve výfuk soustavě je již problém. Nejlepší je jeden celek bez spojek a nastavování.
Souhlasím ... odstraněním katu, tlumiče, veškerých kolínek z výfukového potrubí a použití jiného materiálu (leštěný nerez) je způsob jak zrychlit odvod spalin a tím i zvýšit výkon motoru. Ale možná by také stálo za pokus informovat se na účinek dinamizéru, který by měl fungovat jako usměrňovač a zrychlovač toku výfukových plynů, a jelikož motor dosahuje maximálního točivého momentu při menším počtu otáček měla by se snížit i spotřeba paliva o 2-4% :myslim: ...

Re: Výfuk

Napsal: 24 bře 2008 17:24
od vincent
no kamarad si koupil reronator sehnat delanej vejfuk a pak mu to pridalo 8 koni