Stránka 1 z 1
chcípání na neutrál
Napsal: 16 pro 2013 07:44
od mba1985
Ahoj, mám problém s P205 1,1 1989 benzín. Auto mi chcípá na volnoběh. Za studena start v pohodě, běží. Jakmile se ohřeje tak kdykoliv vyřadím tak zdechne. Dělá to asi rok. Měsíc bez chcípnutí pak třeba 3krát za den. Ale nyní se to hodně zhoršilo. Teď už to chcípá fakt hodně, stačí abych byl pomalejší v řazení a už to zdechne. Těsně předtím se rozsvítí kontrolka dobíjení (1-2s před zdechnutím). Normálně otočím klíčkem, auto zase bez problému naskočí a jede dál. Nevíte někdo co s tím? Je to otravný a do města se s tím vůbec nedá vjet :-D. Vyblikání diagnostiky nic neukáže. JInak motor jede velmi pěkně. Dík
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 16 pro 2013 09:00
od Mitja
Motor mas TU1M? Startuje auto bez problemu? Kolik ma spotrebu benzinu?
Muze to byt spousta veci. Spinac volnobehu, krokovy motorek (sytic), elektrika,...
U me neco podobneho delalo kdyz jsem zkombinoval nedobitou baterii s trochu horsim altikem a ne zcela koser fungujicicm spinacem na brzdova svetla - a obcas to za studena na volnobeh po vyrazeni pri brzdeni zdechlo, pokud bylo v aute zapnuto prilis el. spotrebicu.
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 16 pro 2013 09:18
od mba1985
Mitja píše:Motor mas TU1M? Startuje auto bez problemu? Kolik ma spotrebu benzinu?
Muze to byt spousta veci. Spinac volnobehu, krokovy motorek (sytic), elektrika,...
U me neco podobneho delalo kdyz jsem zkombinoval nedobitou baterii s trochu horsim altikem a ne zcela koser fungujicicm spinacem na brzdova svetla - a obcas to za studena na volnobeh po vyrazeni pri brzdeni zdechlo, pokud bylo v aute zapnuto prilis el. spotrebicu.
Oprava, první registrace 1991. Nevím co je TU1M. Je to monovstřik. Spotřeba se pohybuje kolem 7l/100km. Auto startuje bez problémů i při nízkých teplotách. Startuje bez problému i po chcípnutí. Otočím klíčkem a frčím dál. Brzdový spínač je úplně nový. Chcípá to právě až za tepla. Za studena se to nestalo nikdy. Pravděpodobně to nebude zapnutými spotřebiči. Chcípá to opravdu velmi často ikdyž běží pouze světla, nebo jenom parkovačky. Zhoršuje se to. Dělalo to semtam občas. Nyní to dělá tak, že když řadím jiný kvalt jakože na pohodu tak to zdechne nebo téměř zdechne. Musím to hlídat a řadit rychleji. A dělá to už v podstatě pořád (zhruba asi už 3-4 dny). Potřeboval bych kdyby někdo věděl více konkrétněji abych nemusel kupovat hromady věcí najednou. Asi zkusím někde sehnat ten spínač volnoběhu. V Autech se moc nevyznám - je to ten cajzl co je vedle plynu na motoru?
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 16 pro 2013 09:57
od Mitja
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 18 pro 2013 13:37
od mba1985
Ještě dodám, že auto má lpg a tento nešvar se vyskytuje i na benzín i na lpg. A děje se to zvláštně především když vyřadím. Pokud si to pohlídám a podržím si to na plynu hned jak vyřadím tak už to nechcípne a bručí to normálně. Jakmile vyřadím a nestihnu si přidat dostatek plynu - třeba při brzdění - tak to zdechne.
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 05 led 2014 11:57
od Antoni
Tak jestli Ti to chcípá při jízdě na LPG a máš podtlakové přisávání plynu řízené elektronicky (ne sekvenční vstřikování), tak Tě uklidním. Mám to také na 1.6 GTI a za 5 let se mi to nepodařilo úplně seřídit. Záleží zřejmě na mnoha faktorech. Někdy jako bych natankoval plyn o malém tlaku a opravdu to na každé křižovatce zdechá (Při stejném nastavení to předtím nezdechalo). Jindy při dobrém nastavení po nastartování a delší jízdě při rychlosti 100-120km/h mám zase volnoběh 1500-2000 ot/min a nechce klesnout (Na benzín to nedělá.) To mě vedlo k myšlence stejně jako Tebe na špatné čidlo teploty vody. Po výměně za nové se nic nezměnilo. Takže jedině kombinace seřízení 2 šroubů (volnoběh a množství) na reduktoru (směšovači) plynu a šroubu množství před sáním je možno něco nastavit. Ve směšovači mám nové membrány. Volnoběžný šroub na klapce mám nastaven pro volnoběh na benzín. Hodně štěstí.
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 09 led 2014 08:28
od mba1985
[quote="Antoni"]Tak jestli Ti to chcípá při jízdě na LPG a máš podtlakové přisávání plynu řízené elektronicky (ne sekvenční vstřikování), tak Tě uklidním. Mám to také na 1.6 GTI a za 5 let se mi to nepodařilo úplně seřídit. Záleží zřejmě na mnoha faktorech. Někdy jako bych natankoval plyn o malém tlaku a opravdu to na každé křižovatce zdechá (Při stejném nastavení to předtím nezdechalo). Jindy při dobrém nastavení po nastartování a delší jízdě při rychlosti 100-120km/h mám zase volnoběh 1500-2000 ot/min a nechce klesnout (Na benzín to nedělá.) To mě vedlo k myšlence stejně jako Tebe na špatné čidlo teploty vody. Po výměně za nové se nic nezměnilo. Takže jedině kombinace seřízení 2 šroubů (volnoběh a množství) na reduktoru (směšovači) plynu a šroubu množství před sáním je možno něco nastavit. Ve směšovači mám nové membrány. Volnoběžný šroub na klapce mám nastaven pro volnoběh na benzín. Hodně štěstí.[/quot]
Sekenční vstřikování nemám. A problém je, že to dělá jak na benzín tak na plyn. Je fakt, že se to dost zhoršilo od té doby co mám plyn, nicméně to může být souhra náhod. Protože dokud jsem měl jen benzín, tak to dělalo také. Ale ne dlouhodobě. Měsíc chcípalo a pak měsíc klid. Když dnes jedu na benzín chcípá to stejně jako když jedu na plyn. Zhasnutí motoru je velmi rychlé - zdechne i při pomalejším řazení kvaltů. Nikdy nezdechne při jízdě a řazení na 1. a 2. převodový stupěň. Vyjímečně na 3. A pokaždé při 4. a 5. stupni a řatení mezi nimi a vyřazení do neutrálu z těchto stupňů.
Pokud nechám třeba 4 zařazenou velmi dlouho už při dobržďování, otáčky a rychlost jsou už velmi nízko na tento kvalt a pak teprve vyřadím do neutrálu tak to většinou nezdechne a udrží se to.
Dnes budu měnit krokový motorek tak uvidím jak to poběží.
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 09 led 2014 08:30
od mba1985
Sekenční vstřikování nemám. A problém je, že to dělá jak na benzín tak na plyn. Je fakt, že se to dost zhoršilo od té doby co mám plyn, nicméně to může být souhra náhod. Protože dokud jsem měl jen benzín, tak to dělalo také. Ale ne dlouhodobě. Měsíc chcípalo a pak měsíc klid. Když dnes jedu na benzín chcípá to stejně jako když jedu na plyn. Zhasnutí motoru je velmi rychlé - zdechne i při pomalejším řazení kvaltů. Nikdy nezdechne při jízdě a řazení na 1. a 2. převodový stupěň. Vyjímečně na 3. A pokaždé při 4. a 5. stupni a řatení mezi nimi a vyřazení do neutrálu z těchto stupňů.
Pokud nechám třeba 4 zařazenou velmi dlouho už při dobržďování, otáčky a rychlost jsou už velmi nízko na tento kvalt a pak teprve vyřadím do neutrálu tak to většinou nezdechne a udrží se to.
Dnes budu měnit krokový motorek tak uvidím jak to poběží
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 09 led 2014 17:47
od Antoni
Nějak jsi tu odpověď tady domrvil, ale přečetl jsem ji. Mně to na benzín teď už žádný problém nedělá. Nechcípá při startu a otáčky nekolísají, vše perfektní. Na ten plyn je to auto skutečně nějak slabší, jako by nemělo benzín a jenom vzduch. Proto při parkování přepnu raději na benzín, protože často zdechá, jsou tam delší intervaly na reakci. Nejprve musíš mít seštelovaný perfektně ten benzín, pak půjde i ten plyn.
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 12 led 2014 10:20
od mba1985
Takže jsem vyměnil krokovej motorek a auto zlobí stále dál. Takže krokovej motorek v tom prsty neměl. Mohla by toto způsobovat vadná řídící jednotka?
Re: chcípání na neutrál
Napsal: 12 kvě 2014 19:29
od rossi
take jsem to resil a problem uz si nepamatuji ale vyresil jsem to. myslim ze krokac nemel kontakt z klapkou pri zahratem motoru a proto nespinal volnobezny kontakt. ale u tebe muze byt problem i jinde, zkus uvest jednotku do tovarniho nastaveni, to je to jak zamacknes krokac pri otevrene klapce a hned jak zajede vytahnes napajeni a po 10 minutach zapnes a nastartijes a nechas auto zahrat bez jakeho koliv zasahu. a pak jeste 2x bez zasahu do plynu atd... pak zkus ten volnobezny kontakt.