Stránka 1 z 1

ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 07:19
od vandermayder
Ahoj, potřeboval bych nutně zjistit ET těchto disků.
Údajně se montovaly v prvovýrobě na P405, ale v průběhu let si to každý dal kde se mu zachtělo :m:
Je to pro mě dost důležité, páč to budu montovat poupravě do jiného auta.
Děkuji za včasné odpověďi.
PS:nikde na disku jswem se to nedočetl, je tam pouze vyražená datumovka a výrobní číslo....

http://forum.205gti.org/download/file.php?id=38267

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 07:25
od draken
a proč si to nezměříš? et je vzdálenost dosedací plochy od středu kola

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 10:00
od vandermayder
O.K. pokusím se
myslel jsem, jestli někdo z vás nevíte přesně....

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 11:11
od pichy
mně to třeba nejde vůbec otevřít. fotka by byla lepší.

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 11:12
od draken
to je blbě danej odkaz, mě to taky nejde

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 13:22
od vandermayder
foto bohužel nemám a teď už musím letět do práce.
vytáhl jsem to ze SZ, když jsem je kupoval.
Drakene, děkuji za tip, je to ET 25, což bude po úpravě průměru díry a dosedací plochy na šroub v audince nááááádhernéééé :slint: protože origo plechy mají ET45 a ty nevylezlejší liťáky jsou ET33 :wau:

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 14:06
od pichy
to bude jistě nááádherné i z hlediska jízdních vlastností a životnosti dílů náprav :fran:

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 20:02
od vandermayder
pichy: myslíš, že to hodně záporně ovlivní jízdní vlastnosti? (nerýpu, jen se ptám)

nikdy jsem nebyl příznivcem tunningu, ani tuzingu, ale ta audinka je fakticky jak vagón :roll:

vycházím z toho, že když si někdo dá 20mm podložku pod kolo, bůh ví jak sníží podvozek na tlumičích a pérách (silentbloky nechá sériové,nikoliv pevnější :!: ) a nemívají s tím problémy, tak bych to s vhodnou délkou šroubů na originál podvozku mohl běžně využívat....., nemyslíte :?:

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 20:06
od draken
hlavně jak píšeš úprava dosedací plochy pro šroub. jestli tim myslíš vyvrtat tam kónus, tak bych si to radši rozmyslel. Kónusy se dělají ocelovýma vložkama, hliník se ti vymačká a šrouby se ti budou neustále povolovat

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 20:24
od vandermayder
draken píše:hlavně jak píšeš úprava dosedací plochy pro šroub. jestli tim myslíš vyvrtat tam kónus, tak bych si to radši rozmyslel. Kónusy se dělají ocelovýma vložkama, hliník se ti vymačká a šrouby se ti budou neustále povolovat
ajajaj, to jako až tak?
tohle jsem vůbec nevěděl..... o těch ocelových vložkách slyším poprvé..... pokusím se zjistit, zda to půjde nějak zhtovit....

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 20:40
od draken
nech tam rovný plochy a nemusíš nic řešit

Re: ET těchto disků

Napsal: 16 bře 2014 22:03
od pichy
nechci nikomu do ničeho kecat. mně se taky líbí vytažená kola, ale na běžné ježdění to podle mě moc není.
pominu-li fakt, že v případě nehody ti bude pojišťovna krátit plnění, tak podle mě dochází k přílišnému silovému namáhání uchycení kola v ložisku. kromě toho se mění "pákové" poměry, což ovlivňuje chování pružení i tlumičů a sílu v řízení, což podle mě poznáš hned, jak s takovými koly vyjedeš. na zadek bych si taková kola možná dal, ale na přední nápravě by to mě osobně asi vadilo.

Re: ET těchto disků

Napsal: 18 bře 2014 06:33
od vandermayder
Pichy: nevím, jak je to při změně rozchodu kol, ale větší odpor v řízení by byl, kdybych dal širší gumy, což já budu dávat naopak ušží. přejdu ze 195ek na 185ky a to už na autě bez serva poznat jde.....

nicméně, hoši. Váš postřeh byl na místě, hlavně Tvůj, Drakene. byl jsem ve dvou pneuservisech, kde mimo jiné nejen přezouvají, ale i distribují Alu.... bylo mi řečeno mechanikama, že ty ocelové vložky byly jen na některých kolech. pro ukázku mi podal disk z gofu4 a myslím Alesio na P307. Oba měly konusy a oba měly hliníkové dosedací plochy. Dle jejich slov stačí nechat udělat přesný 60i stupňový konus a dát fungl nové šrouby....... Protože jeden disk už takto upravený mám, odvezl jsem do strojíren i zbylé 3 kusy a šrouby objednám.....

Re: ET těchto disků

Napsal: 03 čer 2014 20:31
od kpt.Lipánek
Nechtěl bych aby to vypadalo že rozumuju, ale co vím, tak ocelový vložky měly/mají origo oplácký alu. Jinak k nám do pneuservisu jezdí kvantum lidí, co vubec neřeší že by měli mět na šroubech kuželový sedlo místo kulovýho, nebo naopak...v hliníku to stačí párkrát zkontrolovat/přetáhnout a ty sedla se vymačkají jak je potřeba. Neni to ideální, ale jde to. Lepší je samozřejmě nechat vystružit jiný sedlo, dělá se to normálně, ale jde o to kolik masa na disku je.