Čau lidi,zajímalo by mě kdo dělá sám na sebe v týhle branži a dokázal by mi poradit jak to správně rozjet,někdo koho bych mohl vyzpovídat .Jde mi o to co musí splňovat dílna po stránce hygieny,bezpečnosti a dalších náležitostí a jak je náročný účetnictví.
spíš myslím, že je myšleno jako vstupní investice. přeci jen mechoš bez zvedáku, různých těch přípravků, diagnostik a nářadí si moc nezarobí. všichni nejezdí 30 let starými auty, co se dají opravit před barákem.
jinak souhlasím i s mildou, že důležité je se nebát do toho jít. pokud to člověk vážně chce, pak se to podaří
pokud ti bude účetnictví dělat účetní, tak se bát nemusíš. jestli budeš dělat jednoduché nebo podvojné záleží na obratu, právní subjektivitě (jestli budeš OSVČ nebo firma), jestli budeš plátce DPH a dalších věcech. tohle bych si nechal raději vysvětlit od někoho, kdo tomu fakt rozumí.
finančních kontrol bych se nebál, pokud nebudeš mít obraty 10 milionů ročně a víc, pro finančák jsi malá ryba, se kterou neztrácí čas. leda bys někomu vadil a udal tě, oni podněty řeší. kontrola ze živnosťáku je rutina, do peněz nelezou, jen kontrolují náležitosti faktur, označení provozovny, jak nakládáš s odpady apod. to ale vysvětluješ vždycky na úřadě, na dílnu oni nechodí, takže pohoda.
jak je to s hygienou, netuším.
Pokud máš zaměstnání, tak je výhodnější rozjet to současně. Sice přijdeš o veškerý volný čas, ale to je jednak daň za podnikání a za druhé to má velkou výhodu v tom, že zdravotní a sociální za tebe platí zaměstnavatel. Tedy pokud tvůj příjem ze zaměstnání nebude nižžší než z podnikání. Za předpokladu, že tě nijak nenutí okolnosti k odchodu.
Důležitá je reklama a hlavně si vybudovat nějakou síť zákazníků. Nepočítej s tím, že jen co otevřeš vrata a vykopneš před ně ceduli autoservis, tak se ti dveře netrhnou.
Pronajmi si od města nějakou plochu, nech udělat reklamu, dej inzerát do "mesíčníku" jestli něco takového máte.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno 205 1,9 GTI 94kW - uloženka 205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor DUCATI Monster 2001
Jde mi hlavně o ty formální věcy,papírování a úřady,to se chci zeptat zda je složitý.Jak třeba zlikviduju tekuté odpady,jestli musím odevzdávat papíry že mi to firma odvezla nebo řeknu že žádnou spotřebu oleje a kapaliny nemam a dělam jen mechanický věcy? :D reklamu a podobný záležitosti neřešim,to vim moc dobře,že se to hned nepohrne,ale mam ve městě trochu jméno a zákazníci by byly.
Kolik si tak účetní zhruba účtuje měsíčně?
Co mě říkal můj mechoš tak to není vůbec prdel hlavně co se týče likvidace odpadů,jako automechanik to berou automaticky že děláš provozní kapaliny(oleje,brzdovky,hydrauliku atd...)takže ne že neděláš,jedině prej dost lidí to řeší jako pneuservis tam likvidace tekutin není,nejlíp zajít na úřad a tam ti vše řeknou co a jak a jaký jsou kontroly atd....
Nissan Terrano 2.7TDI Dříč a mezek pro stavbu a les Citroen C5X7 Tourer 2.0HDi daily car ženy