Stránka 1 z 1

Kolísanie otáčok

Napsal: 23 pro 2015 23:04
od Mateo258
Ahojte,
Mám problém, pokiaľ je auto pod plynom (cca 2000+ ot/min) motor má kolísavé otáčky (+-300 ot/min). Nefungoval mi podtlakový regulátor predstihu, tak som dal nový ale pokiaľ ho znovu vyradím z činnosti kolísanie otáčok prestane.
Motor: KDZ 1.4
Ďakujem za opovede a prajem šťastné a veselé sviatky :)

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 26 pro 2015 15:17
od Mateo258
Dnes sme preskúšali motor, zistili sme, že podtlakový regulátor to nerobí. Podozrenie padlo na potenciometer, premerali sme ho a je v poriadku, pozreli sme sa aj na palivový filter ale ten bol tiež dobrý. Kolísanie je pravidelné, a príčina toho je, že radiaca jednotka uberá zo vstreku palivo. Keď pridám motoru na 3000 ot/min a držím ho na tej úrovni RJ začne zrazu znižovať množstvo paliva a potom ho naspäť pridá. Máte nejaké tipy prečo RJ začne uberať benzín ?

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 26 pro 2015 20:40
od vinorak
tohle většinou dělá vydřený potencometr na plynu...

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 26 pro 2015 21:15
od Mateo258
Aj my sme mysleli ale keď sme ho pozerali,premerali a aj sme ho odpojili keď auto bežalo, ale kolísanie neprestalo. Kolísanie začne keď sa auto zohreje, za studena to vôbec nerobí a sviečky boli čierne, takže chyba musí byť v niektorom čidle, ktoré ovplyvňuje vyhodnocovanie pomeru benzínu v zmesi. Keď sme premeriavali odpor na čidle teploty vzduchu vo vstrekovaní, zistili sme že je vadné. Dá sa niekde ešte také čidlo zohnať prosím ?

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 27 pro 2015 13:55
od vinorak
no většinou s celym vstřikem...

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 27 pro 2015 14:41
od Mateo258
Aha, tak dobre, zatiaľ ďakujem. Niečo skúsime vymyslieť.

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 28 pro 2015 14:39
od Mateo258
Dnes sme zistili, že je nie je celé čidlo zlé, ale iba jeden kontakt. Napojili sme nový drótik na starý a čidlo krásne fungovalo.
IMG_01.JPG
IMG_02.JPG
IMG_03.JPG
IMG_04.JPG
Všetko sme naspäť zapojili, auto naštartovalo, ale po zahriatí sa kolísanie znovu objavilo :( . Otáčky kolíšu od 2500 ot/min. Opis: auto je už teplé a stojí na voľnobehu, keď zvýšim otáčky na 3000 motor 5-6 sekúnd krásne drží, no potom si uberie na 2500 a tu začne výrazne kolísať a cukať, pritom poloha plynu je stále rovnaká. Ak znovu pridám z tých kolísavých 2500 na 3000, motor kolíše aj tam. Pri jazde je to dosť cítiť, až s vami hodí dopredu a dozadu. Pozerali sme už skoro všetko, potenciometer, čidlo teploty chladiacej kvapaliny a opravili čidlo teploty vzduchu, odpojili lambdu sondu. Na aute ešte nemáme nastavený predstih podľa stroboskopu, takže sme sa bavili aj s ním, pomaly ho otáčali a pozorovali čo bude auto robiť. Keď predstih zväčšíme, kolíšu otáčky aj na voľnobehu. Ak odpojíme podlakový regulátor predstihu kolísanie skoro prestane pri 3000 ale aj tak sem tam cukne. Chcel by som vedieť čo je to na rozdelovači oproti regulátoru. Keď sme to odpojili auto vyblikalo chybu 41 (snímač otáček / polohy), spôsobuje tá vecička to že keď otáčame rozdelovačom tak krokový motorček sa tiež hýbe ?

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 28 pro 2015 15:04
od draken
to na rozdělovači je zesilovač zapalování, rsp zesiluje to impulzy od snímače otáček co je v rozdělovači

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 28 pro 2015 15:40
od Mateo258
a nevieš čo môže byť príčina kolísania otáčok ? nejaký tipy alebo radu ? :m:
ešte chcem dodať, že nie je tam pôvodný motor KDZ (TU3M, hliník) ale pôvodný majiteľ ho vymenil za KAY (TU3CP, liatina).
KAY mal 44kW, riadený karburátor ale teraz tam je vstrekovanie Mono-Jetronic z TU3M.

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 28 pro 2015 19:40
od draken
tak jedině zkusit dát jinej rozdělovač, ale většinou je kolísání způsobený přisáváním vzduchu za klapkou nebo potenciometrem

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 17 črc 2017 10:29
od Mateo258
Trošku som zabudol uzavrieť túto tému, snáď mi to odpustíte chlapci. Nakoniec to dopadlo tak, že sme vymenili škrtiacu klapku za menší priemer. T.j. bola tam 40tka a my sme dali 36mm klapku. Bolo to aj zavinenie riadiacej jednotky, ktorá si myslela, že je tam 36ka a tak uberala zo vstrekov. Podľa jej výpočtov mal motor väčšie otáčky na polohu plynu.
Auto už ide celkom dobre, netrhá ho pri jazde na konštantný plyn. Akurát má problém keď chcem ostrejšie zrýchliť na 3. Vtedy má dosť hrubý zvuk ako bežne i začne triasť s motorom.