Stránka 1 z 1

Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 26 úno 2016 20:35
od hugozlata
DObry den
posledni dobou vas tu tu zasejpam hromadou dotazu ohledne 205 gti :-D

Ale ted mam pomerne dulezitou informaci . Moje nova 205 gti ma spatny motor ktery budu muset menim a hodlam i osetrit prostor motoru a zaroven i podvozek a nejlepe i kabinu pustit se do toho a kdyz uz tak poradne a ne jen napul . mozna me ceka nejake vareni atd .

Ale zajimalo by me jake mate postupy vy a navody a co pouzivate za chemie proti te bestii rzi .

1. kdyz uz budu vyndavat motor rad bych osetril motorovi prostor a zajimalo by me jak postupovat jak osetrit stary nates /nastrik a co tam dat na to ? a co je vhodne a proc ?

2. osetrit podvozek to je asi nejhorsi nekdo premenou tam nejaky nastrik dal ale prasacky je zastrikane vse co tam je vcetne nadrze zadni napravy atd . takze budu muset stary nastrik nejak sundat obrousit a nejak to osetrit zastavit rez a nanes na to novou vrstvu a znova me zajima jak a co a kde sehnat/koupit.

3. uvazuju ze bych oholil i kabinu auta a osetril ji videl sem tu spousty fotek od clenu jak se o sve gticka staraji ale nikde sem necetl co a jak pouzivaji tak by to zajimalo co pouzit na vnitrek kabiny auta tedy hlavne podlahy .

Diky za rady a tipy

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 26 úno 2016 22:16
od draken
spíš jde o to jaký máš možnosti, nejpečlivěji tady odrezuje asi zdenek :D ale třeba já používám barvy rust-oleum a na ně nějakej gumovej nástřik, třeba dinitrol a taky to drží

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 26 úno 2016 22:27
od hugozlata
No moznosti je spousta spis jaky sou moznosti ? :-D mam dilnu hever kompresor nevim co je potreba. budu to delat poprve takhle dukladne . pozvozek bych asi hold vzal dukladne flexou at to neco vydrzi a motorovou cast vubec nevim ani vnitrek auta. proto me zajimali vase rad jak postupovat . chapu ze kazdej ma asi jine technologie . zase nehodlam za nejaky nastrik podvozku davat 10 000 kc ale kdyz uz to delam chci at to neco vydrzi

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 27 úno 2016 13:49
od Zdenek
Spíš jde taky o to, co od toho auta čekáš. Ono ve výsledku Tě to ošetření spodku stejně na 10k vyjde...
Platí taková špatná zásada, že rez se dá odstranit pouze flexou s řezacím kotoučem :fran:

Pokud máš v plánu oholit celou kastli, tak můžeš napadená místa nechat opískovat a následně ošetřit, např. právě dinitrolem. Ano tahle chemie obecně je dost drahá. Ať už odrezoače, tak pak i následné vstvy. Netvrdím že je to kosmická technologie, ale já to mám vyzkoušeno i na utech pro běžné ježdění, která jezdí v soli, mokru atd. a prostě tahle firma se mi osvědčila nejvíce. Někdo používá např. přípravky Wurth, ale s těmi nemám až tak dobré zkušenosti a cena je stejná.
Takže pokud Ti pomůže moje přispění, tak na holý, případně nejvíce očištěný plech, odrezovač dinitrol. Na to základní barvu. Používám epoxidové barvy Sincolor (dvousložky, ale stojí to samé jako jakákoliv jednorázová rádoby barva 2-3 v 1) Na to vrchní barvu, já používám opět Sincolor, ale můžeš použít spíše syntetické barvy jakékoliv. No a jako vrchní nástřik "gumoasfalt" Dinitrol 440 nebo 445.
U 205-tky je nejvíce "špatných" míst tam, kde není z výroby aplikovaná gumová vstva. Začínaje koncem podlahy, přes prostor nad nádrží u zadního čala konče. + celý prostor tunelu zejména pod držáky sedaček a ruční brzdy. Pak jsou taky náchylná místa zespod hrnců tlumičů a spoj v předních podbězích, kde se nosník napojuje na "podběh".
Asi relativně dobře je to vidět v mojí kartě auta.
Hlavně více než cokoliv jiného, tak je opravdu velmi důležité důsledně dodržovat technologické postupy, které doporučuje výrobce. Zejména teploty, při kterých máš aplikace provádět. Takže například to že máš sice v garáži 23 stupňů, ale plechy jsi právě přinesl zvenku, kde je +5... tak aplikovat až druhý den.

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 27 úno 2016 17:09
od choze
Doplňující otázka:

lze rovnou na základ dát "gumoasfalt" a vrchní barvu až na něj, aby byl spodek v barvě laku? Pokud ne, je vrchní nátěr nutný po základu nebo na základ rovnou "gumoasfalt".

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 27 úno 2016 17:48
od Zdenek
Možná blbá odpověď, ale vezmi to selským rozumem... k čemu slouží základovka? ...
Ten gumoasfalt stejně tak jako tak je docela pórovitý, takže vlhkost která Ti jím jednou projde, hezky nahlodá základovku, která není určená k "ochranné" vrstvě.
Takže za mě, pokud to má k něčemu sloužit určitě na základovku nejdřív vrchní barvu, pak gumoasfalt a pak zase barvu, poku to chceš mít v barvě vozu.

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 27 úno 2016 17:52
od hugozlata
rozumim podvozek udelam klidne cernej ale asi motorovy prostor a kabinu bych rad v barve vozu . planuju to cca za mesic dva ale zjistuju info dopredu abych si svse vklidu sehnal a naplanoval. taky jsem jeste videl ze existuji nejake odhlucnovaci slabe materialy ktere se daji do auta mezi plech a koberec funguje to nebo to nema smyls ?

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 27 úno 2016 20:11
od Zdenek
Tak pokud budeš motorový prostor a kabinu dělat do barvy vozu, tak klidně autolakem. Nebo jak jsem psal nějakou syntetikou, případně epoxidem.

Co se týká odhlučnění... Tak ano funguje to. Hluk v autě se šíří zejména vybracemi plechu, takže když ho "ztěžkáš" tímhle asfaltovým plátem, pomůže to. Ale nečekej, že se z toho najendou stane rolls royce :fran:
A volil bych nějaé méně známé značky, než je tecsound apod. Vesměs je to jeden a ten samý materiál a platíš pak jen za značku.

Re: Osetreni , nastrik ,ochrana

Napsal: 28 úno 2016 08:11
od Kenny
Já bych jen ještě do zakladovky primychal surik,jinak postup jak pise Zdeněk.

Odesláno z mého GT-I9195I pomocí Tapatalk