kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Dobrej podvečír, omlouvám se jestli to tady už je, ale nenašel sem to. Můj problém je následující, po startu motoru mi okamžitě vyletí do vysokých otáček, po několikátém prošlápnutí plynu spadne a konstantně kolísá, jako kdyby chtěl zdechnout a pak si to rozmyslel ;-) a to furt dokola, po sešlápnutí plynu (i lehce) zase otáčky letí do výšin. hadice relativně ok, nikde žádná urvaná, myslel sem si že to dělá potenciometr, tak sem ho vyměnil, ale bohužel to nebylo tím, vyšroubil jsem i regulátor volnoběhu, ten po otočení klíčku chodí, takže sem ho vyloučil, ještě mě napadla jedna možnost, u uchycení pravýho tlumiče je na takovým plýšku přišroubená zespodu taková plastová "věc" do který vede jeden konektor, a hadička, která končí pod klapkou (je na ní číslo 1552BP), protože jestli to nedělá tohle, tak už nevím... Moje otázka zní, k čem tam ta věc slouží a jestli to může dělat ona?? Díky za rady :Merci:
Mateo258
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 08 lis 2015 18:26
Skutečné jméno: Matej

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od Mateo258 »

čau,
myslím, že to čo opisuješ je elektromagnetický ventil podtlaku, potom na rozdelovači je komôrka, vyzerá to ako ufo, z kade by mala ísť hadica do tohto ventilu a mohla ti komôrka vypovedať službu alebo sa zasekla. nám toto Pug robil keď sme upchali prívod vzduchu do tohto ventilu, funguje to takto: na voľnobehu je tento ventil otvorený a prepúšťa vzduch, aby komôrka neregulovala predstih, keď pridáš plyn, ventil sa uzavrie a komôrka začne predstih zvätčovať, ak pustíš plyn na voľnobeh ventil sa znova otvorí a predstih sa zmenší, ale ak by ostal (niečo by sa zaseklo) otáčky začnú kolísať. fungovanie tohto ventilu zistíš aj tak, že otočíš kľúčikom do druhej polohy, pojdeš k motoru a otočíš plynom, a potom ho pomaly pustíš naspäť, malo by byť počuť také puknutie.
Mateo258
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 08 lis 2015 18:26
Skutečné jméno: Matej

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od Mateo258 »

vyzerá to nejako takto?
Přílohy
elmag_ventil.jpg
elmag_ventil.jpg (89.67 KiB) Zobrazeno 10237 x
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Nemám rozdělovač, ale po dlouhym hledání sem zjisti c o to je je to snímač podtlaku, http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... 8222_22_0/ da se nejak promerit?
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Snímač absolutního tlaku v sání MAP
3piny (+, signál, -)
napájecí napětí 5V měří se u nastartovaného motoru
při akceleraci se napětí musí zvýšit, při deceleraci snížit

Takže jak poměřit už vím, ale nevím, jestli tu chybu může dělat MAP ale to snad zjistím, pokud naměřené hodnoty budou OK, tak se budu muset poohlídnout jinde,

A doplňující otázka, je pravda že kineťák co je u náboje nejde sundat z poloosy? :myslim:
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od vinorak »

jo to chybu dělat klidně může, protože to je vlastně jediná věc, podle který jednotka tuší kolik vzduchu motor nasává a podle toho dávkuje palivo ;-)

na některejch poloosách jde a jinde ne..... :myslim:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od chobot »

Ted mozna placnu uplnou kravinu, ale myslis, ze MMFD Mono-point G6 (jednobod Magneti Marelli) uz meri mnozstvi nasavanyho vzduchy pres MAP sensor? :myslim: Co jsem tak rychle hledal, tak se to zda hodne podobny Bosch Mono-Jetronic A2.2, tak jestli to tam neni jen jako nahrada podtlakovy regulace predstihu co je u Bosche reseny komorou na rozdelovaci :myslim: Zkusil bych ho odpojit co to udela :fran:
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od vinorak »

jenomže to už nemá rozdělovač, ale jenom kostku s kabelama ke svíčkám ;-)
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od chobot »

Jj, vim, ze ma kostku - podle dvou dratu do ECU asi system ze zdvojenou zapalovaci civkou (Waste Spark Ignition). Moje otazka byla k tomu jestli uz je to opravdu relativne moderni rizeni motoru zalozeny na MAP sensoru (Speed-Density) nebo je to stejny jako Bosch jednobod (Alpha-N) akorat uz bez rozdelovace? Ono v tomhle pripade to asi neni moc dulezity, protoze na problemy s volnobehem to muze mit vliv v obou pripadech, ale pokud uz by to byl MAP system, tak si myslim, ze se spatnym MAPem by mel problemy asi nejen s volnobehem nebo ne? :myslim: Nebo jeste jinak - z hlediska rizeni mnozstvi paliva (doba otevreni vstriku) si myslim, ze jsou systemy Bosch a MM stejny (poloha klapky vs. otacky), ale rozdil je jak ridi zapalovani. Bosch rozdelovacem s kombinaci odstredivy a podtlakovy regulace a MM uz ECU asi podle otacek a toho MAPu.

K systemu MMFD Mono-point G6 jsem nasel akorat schemata, takze muj komentar berte s rezervou... :fran:
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Ja sem v popisku psal ze kdyz slapnu na plyn, i jenom malinko tak otaćky letěj dost vysoko, to ze to muze bejt tim mapem sem vydedukoval tak ze kdyz sem vytahl tu hadicku a zacpal ji prstem tak to bylo lepsi, tzn. Ze motor pocitove jakoby snizil otacky a sel jakoby pod zatizenim, ale to hlavni bylo ze to prestalo haprovat. V tydnu se k tomu nedostanu, takze tu muzeme jenom polemizovat, ale kdys sem zjistil ze map stoji 1200 tak sem si musel chvilku sednout, treba to dela ta podtlakova hadicka, starim se vcucne do sebe a pak to dava zmatecny hodnoty...
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Ted me napadlo, ze k chybe me muze priblizit diagnostika, jenomže mě to pomocí klíčkovè metody nejde, nekde sem četl že to de i jinak , kostřir nejakej kabe tak aby mi zhaslo kacko ale uz nevim kde sem to cetl, kerej drat mam kostrit?
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od chobot »

Nebal bych se zkusit odpojit tomu MAPu konektor co to bude delat :myslim: Muze se to chovat jinak nez kdyz odpojis hadicku. Jinak ten MAP je Peugeot cislo 1920 J7? Polskej MAXGEAR se da koupit relativne za par korun http://autodily.automedik.cz/code/MAXGE ... J7-5657961 pokud do toho nechces moc investovat...
xarel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 dub 2016 16:16
tel.:: 605847969

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od xarel »

Nevim co ma za číslo a s maxgearem nemam dobry zkušenosti
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: kolísání volnoběhu 1.1 HDZ

Příspěvek od chobot »

Jasne, jen tip kdyz si psal, ze 1200 se ti zda hodne ;-)
Odpovědět