Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od Katza »

Zdravim klubáky, mám jen takovej malej dotaz a myslim, že i trošku raritku. Víte někdo co je to za motor? jasně, že TU na dvoukomorovym karburátoru, ale co je to za systém a jakej karbec? jeden borec to prodává, tak ho od něj koupim na pokusy - prej to jelo (když to jelo) jako kráva. A vůbec nechápu ty trubičky od těch vejfukovejch parohů.
Přílohy
IMG_2572.JPG
IMG_2572.JPG (157.25 KiB) Zobrazeno 8022 x
IMG_2578.JPG
IMG_2578.JPG (124.5 KiB) Zobrazeno 8022 x
IMG_2579.JPG
IMG_2579.JPG (118.22 KiB) Zobrazeno 8022 x
IMG_2590.JPG
IMG_2590.JPG (140.93 KiB) Zobrazeno 8022 x
IMG_2593.JPG
IMG_2593.JPG (143.46 KiB) Zobrazeno 8022 x
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od Zdenek »

Bohužel viděli... Prvopočátky EGR... Verze dodávané standardně pro Švýcarsko a podobně ekologicky založené země.
Trochu vidět funkčnost je zde.
http://zinref.ru/avtomobili/Peugeot/200 ... SH/029.htm
Jinak bych v tom žádnou honbu za výkonem neviděl, prostě standardní TU se slušným výkonem :fran:
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od chobot »

Kdysi davno jsem si o tomhle systemu psal s Pavel XS. Ten mel 205 XS prave s timto systemem a planoval ji zrenovovat. Rikal, ze ta varianta motoru je pomerne vzacna. Dokonce jsem nasel i foto co mi poslal, tak ho pro zajimavost vkladam. Jinak si taky myslim, ze krome jiste raritnosti bude ten system spis k nicemu a urcite nebude zlepsovat vykon, spis pokus jeste chvili plnit tehdejsi emisni limity s karburatorovym motorem. Nahrazeni karburatoru Bosch Mono-Jetronic vstikovanim asi naznacuje, jak to dopadlo :) Lip nez klasicka TU3M (monovstrik) to urcite pojede, ale z duvodu, ze ty karburatorovy TU3S (podle Haynese Solex 32-34 Z2) meli 63 kW misto 55kW, coz asi bude znat u takovyho malyho vykonu.
Přílohy
TU3_system_vratneho_spalovani.JPG
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od vinorak »

stejný systém použilo audi kolem roku 2000 k snížení emisí studeného motoru. po startu velký větrák žene vzduch za výfukový ventily aby to ředilo nespálený benzín před katalizátorem :fran: tady si to ejnom tak v klidu přisává
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od Katza »

...hmmm -zajímavý - jako tipoval jsem to na obdobu EGRu...ale žádnej smysl jsem v tom neviděl. Mně to právě zajímá kvůli tomu karburátoru - ten jednokomorovej je takovej línější, tak na zkoušku bych ho tam zkusil poslat, ale bylo to prej několik let venku, tak že dostal zabrat - no uvidíme. Každopádně díky za rady, foto i označení karbecu - nikdy sem o tom neslyšel. Ať se povede nebo ne, tak svody na dvoukomorovej karburátor jsou cenný - pak tam můžu dát i něco jinýho.

Takže ne jenom francouzi vymejšlej kraviny, ale i AUDI jo? :fran:
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od chobot »

Jenom pro upřesnění. EGR pouští spaliny zpět do motoru, je to kvůli omezení produkce NOx (oxidů dusíku). Tady se naopak okysličujou výfukový plyny a říká se tomu secondary air injection. Význam to mělo právě u karburátorových motorů, kde se často jezdilo na bohatou směs a právě přebytek nespálených uhlovodíků (HC) se takto dá eliminovat. To co píše vinorak už je taková evoluce u motorů se vstřikováním a lambda regulací. Tam je to zapnutý jen chvíly po studeným startu a má to zacíl eliminovat HC, když to musí jet na bohatou směs a zárověn se tím rychleji ohřeje katalyzátor a lambda na provozní teplotu. Tady je to případně vysvětlený...
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od Zdenek »

->chobot: Ale kdepak... To co píšeš ohledně spalin je sice pravda, nicméně tohle je opravdu začátek EGR, tedy přisávání spalin do sání. V tom "válečku" je drátěnka coby "filtr" spalin a vrací se to zpět do sání. Kromě toho, jak by jsi chtěl pouštět samovolně vzduch do "natlakovaného" výfukového potrubí? Navíc ještě zbytečně prefiltrovaný? Pakliže se pořádně podíváš na první fotku, tak hadice, která tam chybí, vede právě od svodů za filtr vzduchu... ;-) Tahle vyfikundace jak říkají motoráři :fran: Má za cíl omezit emise na studeném motoru vrácením (jak sám píšeš) příliš obohacené směsi zpět do oběhu při jízdě na sytič. Na teplém motoru už je to +-jedno.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???

Příspěvek od chobot »

Aha, tak přece jen jdou spaliny zpět do sání :myslim: Jsem na to koukal a nějak mi to nebylo z těch fotek jasný a protože existujou obě dvě možnosti... Ty tlaky to vysvětlujou celkem přesvědčivě, to by fakt moc nedavalo smysl, aby to šlo opačně :fran: Ten mezikus na hadicích bude teda asi nějakej ventil. Nevíš podle čeho se otevíral/zavíral?
Odpovědět