Potenciometr? Chyby 33,32,21
Napsal: 24 srp 2020 13:41
Ahoj, pozoruji následující problémy a váhám jestli to je vydřený potenciometr škrticí klapky nebo něco jiného: Motor 1.4 TU3M Bosch Mono Motronic.
Co mě nedává smysl, že jsem ten potenciometr několikrát měřil osciloskopem a zdá se ok – obě dráhy bez nějakých propadů viz. obrázek, ale možná za tepla a za jízdy se chová občas jinak…
Mám nachystaný nový – repliku, ale nerad bych do toho vrtal zbytečně kvůli problematickému nastavení.
Myslíte si, že je příčinnou dosluhující potenciometr? Nebo prověřit ještě něco jiného? Špatný kontakt v nějakém konektoru? Spoustu dílů – senzory, svíčky, cívka a atd. jsem už v rámci postupného zlepšování stavu vyměnil.
- Občas vysoký volnoběh za tepla (~1500 ot./m) – stačí kousek popojet, pár krát prošlápnout plyn a je to zpět okolo 900. Někdy se objevuje po nastartování za tepla.
- Občasné pocukávání při jízdě mezi 2-3 tis. otáček při mírném přidání plynu.
- Za tepla občas auto auto chcípne při dojezdu ke křižovatce, ale ne moc často.
- Vyblikávám chyby 33 (potenciometr), 32 (lambda, signál, poměr palivo/vzduch...), 21 (spínač volnoběhu). Když je smažu, tak se třeba dlouho nic neobjeví, až po několika projížďkách. Paradoxně ta 33 se objevuje nejméně často.
Co mě nedává smysl, že jsem ten potenciometr několikrát měřil osciloskopem a zdá se ok – obě dráhy bez nějakých propadů viz. obrázek, ale možná za tepla a za jízdy se chová občas jinak…
Mám nachystaný nový – repliku, ale nerad bych do toho vrtal zbytečně kvůli problematickému nastavení.
Myslíte si, že je příčinnou dosluhující potenciometr? Nebo prověřit ještě něco jiného? Špatný kontakt v nějakém konektoru? Spoustu dílů – senzory, svíčky, cívka a atd. jsem už v rámci postupného zlepšování stavu vyměnil.