Stránka 1 z 3
Kotouče a destičky
Napsal: 09 čer 2008 20:47
od Linkisek
Protože budu v nejbližší době pořizovat nové brzdové kotouče a samozřejmě i destičky zajímalo by mně s jakou značkou máte nejlepší zkušenosti ... a případně jestli koupit klasické, drážkované, vrtané a nebo vzduchem chlazené
... Nevím jestli jsou v tom rozdíly, ale upřesním, že je to na motor 1,4 s 55 kw
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 09 čer 2008 21:02
od Mirda KV
Osobně mám dobré zkušenosti se značkou Ferodo. Jak destičky tak kotouče. Celkem dobrá životnost i účinost. Vrtaný i drážkovaný kotouče jsou lepší kvůli chlazení ,ale i taky podstatně dražší
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 09 čer 2008 23:40
od Hanz
myslim ze vrtany ani drazkovy ti zbytecne sezerou moc penez. nejlepsi zkusenosti s ferodo, ate a brembo
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 09:07
od Hasis
sice to mas na slabsi auto, ale vrtane praskaji, drazkovane strasne zerou desticky. ja bych taky volil plne.
a na znacku se skus podivat tady:
http://racingforum.cz/viewforum.php?f=2
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 10:08
od Milhaus
proč by měli drážkované víc žrát destičky? Dyť ty drážky jsou dovnitř e ne ven, tak to nefunguje jak struhadlo
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 10:26
od Marcell
Taky nechapu proc by meli vic zrat desticky, a i kdyz by je zraly, tak to nepoznas...
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 10:38
od franus
Presne toto se to tu jednou resilo.... Ale jak pise Hasis - derovane praskaji. A drazky na kotoucich jsou kvuli cisticimu efektu - svym zpusobem udrzuji treci plochu desticek rovnou, a cisti ji od zapecenych castecek, takze funguji jako to struhadlo :)
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 10:47
od WoMec
franus píše:Presne toto se to tu jednou resilo.... Ale jak pise Hasis - derovane praskaji. A drazky na kotoucich jsou kvuli cisticimu efektu - svym zpusobem udrzuji treci plochu desticek rovnou, a cisti ji od zapecenych castecek, takze funguji jako to struhadlo :)
ja me za to ze drážky v kotoučích jsou pro odvod prachu z destiček ... aby to nezustavalo mezi destickama a kotoucem .. ale ze by nejak drasticky obrušovali destičky ... to se mi nezdá
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 11:29
od franus
Grooves in the surface brake disc for high performance vehicles preform three basic function:
- increases initial friction between the disc and pads, producing more "bite"
- continuosly refreshes the brake pad surfaces by removing debris from the pad
- prevents buil up of gas from the phenolics within the pads
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 11:41
od Milhaus
anglicky sice neumím ale řekl bych že staré kotouče vám destičky zničí 2 x rychleji jak drážkované...O tom že žerou víc destiček by se dalo fakt polemizovat, a jestli je to třeba o 3% tak stejně není co řešit jestli vydrží rok a 9 dnů nebo jenom rok
edit:// to co sem dal franus jsem prohnal translatorem
Rýhy v povrchu brzdovém kotouči pro vysoká výkonová vozidla tvářejí tři základní funkci:
- zvyšuje počáteční tření mezi diskem a vycpávkami, produkování většího "sousta"
- continuosly obnovená vycpávka brzdy povrchy odstraněním trosek z vycpávky
- zabraňuje sestavení nahoru plynu z fenolický uvnitř vycpávek
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 11:55
od Hasis
tak kdyz neverite, tak napiste na racingforum.cz a jeto.
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 12:07
od Mitja
Zkusime trochu lepsi preklad:
Ryhy v povrchu brzdoveho kotouce pro vysoce vykonne vozidla maji 3 zakladni funkce:
- zvysuji pocatecni treni mezi diskem a destickama, vice "koušou"
- kontinualne obnovuji povrch brzdovych desticek odstranovanim prachu (drti, ulomků..) z desticek
- to se mi nechce prekladat, neco o prevenci tvorby plynu z fenolu uvnitř destiček
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 12:12
od Hasis
no to sme linkiskovi zatim moc nepomohli....
takze... u tveho vykonu si myslim, ze je celkem jedno co das. toto auto je proste puze na presouvani atd. Takze pokud si koupis vrtane nebo drazkovane, tak to stejne budes mit jen na vzhled.
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 12:39
od Milhaus
no tak to asi ne...
Určitě to znát bude, kolikrát ty jsi brzdil z GTI třeba ze 200 km/h? Asi často ne co? Ty brzdy ti budou brzdit účiněji, čili bezpečněji a nemyslím že když to má malý objem že tam budou velké brzdy na hovno...
Re: Kotouče a destičky
Napsal: 10 čer 2008 12:44
od franus
Hasis píše:no to sme linkiskovi zatim moc nepomohli....
takze... u tveho vykonu si myslim, ze je celkem jedno co das. toto auto je proste puze na presouvani atd. Takze pokud si koupis vrtane nebo drazkovane, tak to stejne budes mit jen na vzhled.