Stránka 1 z 1
Tlumiče se stavitelnou tuhostí.
Napsal: 20 lis 2008 22:03
od Jirka
Zajímalo by mě,jakou tuhost na nich lze nastavit.Lze to změkčit na tuhost měkčí než,dejme tomu,u sériového GTI?Lze to vyštelovat až k ke"komfortnímu"pérování,nebo ne?A jaký je rozdíl mezi oběma krajními nastaveními.Je to velký rozsah?Vím že KONI vyrábí stavitelné kolečkem,stačí otevřít kapotu.Je ještě nějaký jiný výrobce podobných stav.tlumičů na GTI?Neví někdo?
Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.
Napsal: 21 lis 2008 14:25
od snowboy
temer kazda firma, ktera vyrabi sportovni tlumice dela "stavitelnou" verzi staci pohledat v tuning shopech
Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.
Napsal: 27 lis 2008 22:53
od Marcell
Jirka se pta hlavne na to, jestli kdyz nastavis tlumice s nastavitelnou tuhosti "na nejmekci", jestli budou mekci nez seriovy tlumice... Jestli jo, tak kdyztak jaky ;)
Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.
Napsal: 23 kvě 2012 07:33
od Milhaus
rád bych oživil téma, jestli má někdo na tohle odpověď, byl bych rád
Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.
Napsal: 08 čer 2012 14:55
od TomGTI
Ono je otázka co si každý představý pod pojmem komfortní.Každý vnímá chování podvozku trošku jinak a každý má nějákou hranici kdy už mu je něco nepříjemné.Ale pokud bych měl něco porovnávat z mých dosavadních malých zkušeností s několika výrobcema podvozků ať již na Gtičku nebo jiných autech,tak sériové tlumiče kapalinové(olejové) jsou velice měkké,plynokapalinové jsou již znatelně tvrdší jelikož roztažné síle pomáhá tlak plynu.Zde zmíněné stavitelné tlumiče KONI se dělaly ve dvou variantách žluté a červené.Ty červené byly dělány na použití sériové pružiny,tudíž bez snížení podvozku.Tyto tlumiče jsem měl na 205tce v předu a podle mě na nejměkší nastavení se opravdu blížily komfortu sériových tlumičů a přidaly trochu tuhosti která ale neobtěžovala a na nejtvrdší byly znatelně tužší než sériové a rázy od kol se zvýšily.Ještě zde byl dotaz na rozsah nastavení,každé pootočení bylo opravdu poznat,už si nepamatuju kolik poloh to bylo jelikož je to hodně dávno ale řekl bych něco kolem 5-6.Oproti žlutým tlumičům které se dnes prodávají ale neměli štelování kolečkem z vrchu ostatně to ani ty první žluté myslím.Žluté byly už sportovní varianta a i na nejměkší nastavení byly dost tvrdé na nejtvdší to byly železné tyče.Další stav tlumiče vyrábí třeba Kayaba,AVO,KW a spousta dalších.